Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba marketingové kampaně podle národnosti spotřebitele
Tsap, Yuliya ; Fojtů, Kateřina (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá kulturními odlišnostmi a tvorbou marketingové kampaně podle národnosti spotřebitele. V teoretické části jsou rozebrány principy marketingové kampaně, interkulturního marketingu a kulturních rozlišností. V práci budou provedeny dva výzkumy: první výzkum má za cíl zjistit či reklama vstupuje do stylového a kulturního konfliktu se sociálním prostředím, cílem druhého výzkumu je sestavení doporučení pro tvorbu marketingové kampaně pro vybrané státy na základě sekundárních dat.
The importance of knowledge of cross-cultural differences in managing intercultural teams
Pinterová, Natália
Cieľom a zameraním bakalárskej práce sú rôzne pohľady manažérov na riešenie problémov kultúrnych rozdielov v rôznorodých tímoch medzinárodnej spoločnosti XY. Hlavným cieľom práce je identifikovať dôležité faktory a kľúčové aspekty kultúrnych rozdielov a manažérskej práce v rôznorodom prostredí pre manažérov. Parciálnym cieľom je identifikácia prekážok a bariér, ktorým musia manažéri čeliť a prekonávať ich v multikultúrnom prostredí. Ciele sú dosahované pomocou kvalitatívneho výskumu formou individuálnych online rozhovorov so spolumajiteľmi, manažérmi a zamestnancami vybranej spoločnosti. Na získanie údajov pre túto bakalársku prácu bola použitá kvalitatívna výskumná metóda kvalitatívnych rozhovorov (primárne dáta). Analýza na nájdenie hlavných problémov a rozdielov v interkultúrnych tímoch z rozhovorov bola vykonaná v programe MAXQDA. V práci sa identifikujú potreby komunikácie a spolupráce medzi ľuďmi rôznych kultúr ako najdôležitejšie faktory pre riadenie interkultúrnych tímov. Kľúčové aspekty pre manažéra sú sa naučiť, prispôsobiť, pochopiť a ovládať rôzne komunikačné štýly, uprednostniť spoluprácu pred konkurenciou; a zlepšiť jazykové schopnosti. Manažér sa najčastejšie dostáva do kontaktu s jazykovými prekážkami a bariérami, ktoré spôsobujú nedorozumenia kvôli rozdielnym názorom. Odporúčania sú zlepšiť znalosti o jazykových a kultúrnych rozdieloch (zoznam kultúrnych rozdielov je priložený v prílohe), zlepšiť efektívnu komunikáciu v tímoch, učiť sa a snažiť sa porozumieť iným kultúram, prispôsobovať sa a nie posudzovať a uprednostňovať spoluprácu pred súťažou. Interkultúrne tímy sú efektívnejšie a kreatívnejšie, pretože ľudia majú rôzne spôsoby riešenia problémov a prinášajú nové riešenia.
Language of Interaction and Communication Design
Brejcha, Jan ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Strossa, Petr (oponent) ; Souček, Jiří (oponent)
Tato práce se snaží popsat implicitní vzorce přirozeného jazyka a kultury v in- terakci člověk-počítač (HCI). Ačkoli oblast sémiotiky HCl, resp. HCl a kul- tury, byla již soustavně zkoumána, snažíme se přinést nové poznatky pomocí sémiotického hlediska a navrhnout soubor designových pravidel pro mezinárodní použití v HCI. Kroky k dosažení tohoto cíle jsou: Za prvé, definovat sémiotický a jazykový systém uživatelského rozhraní (UI) a vytvořit příslušnou metodiku, a za druhé, aplikovat získanou metodiku pro mezikulturní srovnávání UI. V první části navrhujeme designovou a analytickou metodu pro práci s jazykovými vzory UI. Stanovili jsme prvky interakční gramatiky mezi uživatelem a UI, které slouží k vytvoření naší sémiotické evaluační metody. Metoda sémiotické analýzy je následně porovnána s heuristickou analýzou, která se v HCI již běžně používá. Zatímco výsledky ukazují vzájemnou komplementaritu obou metod, sémiotická analýza navíc odkrývá jinak přehlížené aspekty UI. Druhá část se zaměřuje na ideologii interakce. Využitím rétoriky a přesvědčovacích technik jsou uživatelé UI vedeni k interakci předem stanoveným způsobem. Ukazuje se analogie poli- tických a UI ideologií. Třetí...
Cizí jazyk jako komunikační bariéra v intenzivní péči
Zachová, Eva ; Mellanová, Alena (vedoucí práce) ; Svobodová, Dita (oponent)
Diplomová práce sleduje, zda se na vybraných pracovištích intenzivní péče vyskytuje komunikační bariéra s pacienty - cizinci. Zabývali jsme se otázkou, zda pracovníci vnímají dorozumívání s cizinci jako problém a jak ho dokáží řešit. První část práce, teoretická, je věnována roli komunikace v ošetřovatelském procesu a definici pojmu komunikační bariéra. V dalších kapitolách je rozebrán profil multikulturního ošetřovatelství. Dále se zaměřujeme na problematiku transkulturní komunikace a komunikační bariéry v kontaktu s cizinci, nejčastější příčiny a techniky používané k řešení takových situací. Velkou pozornost věnujeme především prevenci a možnostem řešení bariér mezi kulturami či etniky. Motivací ke zpracování tématu byl předpokládaný vliv komunikačních nedostatků na zdraví a vyšší psychické zatížení personálu, zejména při jednom ze základních činností sestry, kterou je edukace pacientů. Výzkumná část interpretuje informace získané z dotazníkového šetření vlastní konstrukce. Dotazníky byly rozdány na jednotkách intenzivní péče a ARO ve 4 pražských nemocnicích. Statistickým vyhodnocením otázek dotazníku potvrzuji či vyvracím hypotézy, které jsem stanovila na začátku výzkumu. Ze stanovených výroků se zcela potvrdila 1 hypotéza, částečně také 1 a 3 hypotézy nebyly potvrzeny. Závěrem výzkumného...
Působení organizací občanské společnosti v oblasti vzdělávání cizinců: srovnání situace v České republice a v Nizozemsku
Kolafa, Martin ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce popisuje činnost organizací občanského sektoru (OOS) v oblasti vzdělávání dětí- cizinců v České republice a v Nizozemsku. Jejím cílem je popsat podmínky pro vzdělávání cizinců v obou zemích a metody a nástroje, které jednotlivé OOS při své práci používají. Nizozemsko je zemí, která má řadu zkušeností s přítomností imigrantů různého původu a s prací s nimi, takže práce holandských OOS může být inspirací pro OOS v České republice, neboť tato země nemá s přítomností imigrantů mnoho zkušeností. V obou zemích byl na základě poznatků získaných z odborné literatury proveden kvalitativní výzkum, jehož základem byly polostrukturované rozhovory s pracovníky OOS, a v případě Nizozemska také s pracovníky dvou holandských škol a s jednou odbornicí na vzdělávání. Dále byly při výzkumu využity informace z webových stránek cílových organizací, a také zkušenosti autora práce s prací dobrovolníka pro jednu ze zkoumaných OOS. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vnímání srovnávací reklamy v českém prostředí
Lesáková, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice srovnávací reklamy a jejímu vnímání v českém prostředí. Z marketingového hlediska představuje srovnávací reklama zajímavou příležitost, jak v reklamě legálně konfrontovat konkurenci. Tato možnost je však v České republice málo využívaná, přestože je zde srovnávací reklama již dvacet let přípustná. Cílem práce je poskytnout ucelený vhled do tématu a zjistit, jaké reakce vzbuzuje srovnávací reklama v českém prostředí. V teoretické části dochází k představení srovnávací reklamy jako součásti marketingové komunikace, její právní i mimoprávní regulace nebo jejího vnímání v různých kulturách. Prezentován je také výzkum, který se problematice srovnávací reklamy věnuje. Praktická část poté na teoretickou část navazuje a ověřuje její poznatky pomocí kvantitativního výzkumu ve formě dotazníkového šetření. Jsou zde také předkládány konkrétní příklady srovnávací reklamy. Získané závěry mohou být užitečné například pro zadavatele reklam, kteří přemýšlejí, zda srovnávací reklamu vytvořit, ale také pro akademickou obec, jelikož toto téma není v českém prostředí příliš prozkoumáno.
Adaptace slovenských studentů Mendelovy univerzity na českou kulturu
Benešová, Zuzana
Diplomová práce je zaměřena na adaptaci slovenských studentů Mendelovy univerzity na českou kulturu. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části je provedena rešerše literárních a internetových zdrojů. Hlavní pozornost je zaměřena na interkulturní odlišnosti mezi Čechy a Slováky, adaptační proces a na předsudky a stereotypy. V empirické části jsou shrnuty získané výsledky dotazníkové šetření a provedena jejich interpretace.
Tvorba marketingové kampaně podle národnosti spotřebitele
Tsap, Yuliya ; Fojtů, Kateřina (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá kulturními odlišnostmi a tvorbou marketingové kampaně podle národnosti spotřebitele. V teoretické části jsou rozebrány principy marketingové kampaně, interkulturního marketingu a kulturních rozlišností. V práci budou provedeny dva výzkumy: první výzkum má za cíl zjistit či reklama vstupuje do stylového a kulturního konfliktu se sociálním prostředím, cílem druhého výzkumu je sestavení doporučení pro tvorbu marketingové kampaně pro vybrané státy na základě sekundárních dat.
Rozbor vybraných britských antikoloniálních literárních děl
FUČÍKOVÁ, Adéla
Tato diplomová práce se zabývá rozborem vybrané britské antikoloniální literatury s využitím literární teorie Edwarda W. Saida, uznávaného britského literárního teoretika. Představí Saidovu teorii kolonialismu v různých typech umění, i jeho vysvětlení pojmu ,,říše", jako základní tvrzení. Tyto teoretické koncepty aplikuji a rozebírám v návaznosti na jednotlivá literární díla, která zahrnují novelu deníkovou formou Journal of a West India Proprietor od Matthewa Gregoryho Lewise, bajku "How the Camel Got His Humph" z Just So Stories ("Jak velbloud k hrbu přišel" ze sbírky Bajky Nebajky) a básně "The White Man´s Burden" ("Břímě Bělochů") a "Gunga Din" z básnické sbírky Gunga Din and Other Favourite Poems od Rudyarda Kiplinga.Dále román A Passage to India (Cesta do Indie) od E.M. Forstera, dvě novely Lord Jim a Heart of Darkness (Srdce temnoty) a povídku ,,An Outpost of Progress" od Josepha Conrada, a krátkou povídku ,,The Force of Circumstance" od Somerseta Maughama. Hlavními jevy, které práce rozebírá jsou rasismus Britů vůči původnímu obyvatelstvu v koloniích, kulturní rozdíly a vzájemné neporozumění, britská nadřazenost vůči obyvatelům kolonií (často se pojí s určitým stupněm naivity Evropanů). Rozborem těchto jevů se budu snažit poukázat na umělecké a autorské záměry jednotlivých spisovatelů, skrze něž poukazují na určitý závažný společenský problém. Své argumenty podpořím a rozvinu aplikací Saidovy literární teorie.
Náborový proces mezinárodních firem ve světle národních kultur: Francie a Česká republika
Bočanová, Magda ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Kubernátová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a popisem kulturních odlišností mezi Francií a Českou republikou v návaznosti na náborové procesy mezinárodních firem působících v těchto zemích. Práce je rozdělena do dvou hlavních častí, teoretické a praktické. Teoretická část je věnována základní terminologii v oblastech řízení lidských zdrojů a kulturních specifik. Definuje pojmy a postupy náborového procesu jako klíčové součásti managementu lidských zdrojů stejně jako návaznost a vliv kulturních charakteristik na tento proces. Praktická část popisuje náborové procesy na příkladu dvou mezinárodních firem podnikajících na českém a francouzském trhu. Dále obsahuje srovnání postupů náborových procesů těchto firem ve světle národních kulturních specifik Francie a České Republiky. Praktická část také zahrnuje zjištění očekávání a postojů českých vysokoškolských studentů a absolventů k jedné ze zkoumaných mezinárodních firem ve vztahu k aktivitám jejího personálního marketingu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.