Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interactive Narrative in Video Games
Lisá, Kvetoslava ; Zmrzlá, Petra (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
Video games, as an emerging storytelling medium, are important to properly analyse alongside their narrative impact on their audience. A comprehensive analysis of video games requires an approach that accounts for the inherent interactivity of the medium. Traditional literary theory while effective in analysing other forms of media, falls short in this regard. Therefore, it is essential to adopt a more suitable approach to understand the unique interactive nature of video games. This bachelor’s thesis examines the narrative elements that build up a story, such as linearity or spatio-temporal settings, and story structures, such as characters and plot. These elements are then used to analyse four video games that share certain similarities in some of their elements.
Platforma pro podporu interaktivity ve výuce
Hofman, Dominik ; Bidlo, Michal (oponent) ; Mrázek, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj systému pro podporu interaktivity mezi posluchači a prezentujícími, klade si za cíl zvýšit míru zapojení pošluchačů a udržet tak jejich pozornost. Hlavním cílem práce je navrhnout a implementovat systém pro podporu výuky IT orientovaných kurzů, přičemž klíčovým prvkem bude možnost vkládání a editace programového kódu. Platforma je realizována formou progresivní webové aplikace. Aplikace dokáže ověřit geolokaci uživatele, tedy zda je posluchač přítomen na fakultě informatiky VUT. Prezentující vytvoří kvíz s otázkami a správnými odpověďmi - tím je vygenerován přístupový kód ke kvízu. Posluchači se pomocí tohoto kódu připojí ke kvízu a~čekají na jeho zahájení. Poté se uživatelům vždy již postupně zobrazují otázky s~jednotlivými odpověďmi, ze kterých posluchač vybírá ty správné. Přednášející si po skončení kvízu dokáže zobrazit jeho detailní statistiky. Práce dále zahrnuje ověření funkčnosti implementace a hodnocení jejich parametrů z~hlediska funkčních i nefunkčních požadavků. Pro vyhodnocení výsledků je využito dotazníkového šetření, které poskytuje informace o přívětivosti uživatelského prostředí a spokojeností s aplikací.
Interaktivní segmentace medicínských obrazových dat
Kříž, Radim ; Štancl, Vít (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi interaktivní segmentace medicínských obrazových dat pomocí knihovny ITK a segmentační metody level-set. Dále diskutuje možnosti interaktivního ovlivnění průběhu segmentace pomocí uživatelem definovaných hran a usnadnění segmentace pomocí módů umožňujících automatické nastavení parametrů. Nedílnou součástí práce je uživatelsky přívětivý segmentační nástroj postavený na knihovně ITK využívající segmentační metodu level-set, který názorně předvádí možnosti módů a přidaných hran v praxi. Návrh a implementace tohoto nástroje je také součástí této práce.
Real-time vizualizace povětrnostních vlivů v terénu
Vlček, Adam ; Jošth, Radovan (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Díky obrovskému výpočetnímu výkonu se virtuální realita stává stále pestřejší a dynamičtější. Tato práce si klade za cíl prozkoumat vybrané povětrnostní vlivy v terénu, možnosti jejich simulace a dynamického zobrazení v reálném čase na současných osobních počítačích. Cílem je spíš nalezení dobře vypadajících rychlých aproximací než dokonalý fyzikální model. Je zde rozebráno použití moderních programovatelných GPU nejen pro účely zobrazování, ale také jako velmi silný výpočetní prostředek pro simulaci přírodních dějů. Práce je zaměřena zejména na pohyb vody terénem a její vliv na něj. Jedná se například o tání sněhu, erozi nebo výskyt různých druhů rostlin podle preferované vlhkosti. Pro tyto účely je využito dynamické texturování terénu a algoritmy umožňující rychlou úpravou zobrazované geometrie včetně počítání normál.
Interaktivní prezentační systém genealogických dat
Kakiš, Dávid ; Vídeňský, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom a tvorbou aplikácie za účelom poskytnutia alternatívy prezentovania genealogických dát. Práca dokumentuje základné teoretické poznatky z odvetvia genealógie, užívateľskej interakcie s počítačovým systémom a existujúcich softvérových riešení. V práci bola vytvorená jednostránková webová aplikácia implementovaná v prostredí frameworkov Laravel a AngularJS, obsahujúca vlastný spôsob ukladania dát v MySQL. Aplikačný výstup by mal v praxi poskytnúť jednoduché rozhranie pre pohodlnú obsluhu a prezentáciu rodokmeňov čo najširšej skupine užívateľov.
Matematické modelování mechanických systémů vozidel
Zháňal, Lubor ; Svída, David (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a realizací výpočetního systému, který by umožňoval interaktivní simulace kinematiky a dynamiky mechanických systémů vozidel či obecných mechanismů za pomoci moderní výpočetní techniky. Rozebrán je základní princip činnosti, optimalizace numerických parametrů simulace, stejně jako samotná implementace do podoby funkční aplikace a její stěžejní části. Popsány jsou také možnosti využití prostředků virtuální reality ve spojitosti s vizualizací simulačního procesu. Závěrečné srovnávací testy potvrzují funkčnost a vysokou výkonnost vytvořeného systému.
Reliéfy
Horčicová, Monika ; Sedlák, Jan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tato magisterská praktická závěrečná práce je tvořena třemi reliéfními objekty seskládanými ze stehenních kostí. První objekt je pevná geodetická struktura aplikovaná na těleso ve tvaru koule. Následující dva jsou deformovány změkčením materiálu ze kterého jsou odlity. Druhý reliéfní objekt pracuje také s geometrií (má čtvercovou podstavu) a systematickým skládáním kostí podle určitého řádu. Třetí reliéf má podobu obdélníku zavěšeného na stěnu. Do tohoto reliéfu může divák přímo zasahovat - jednotlivé femury obsahují vždy po dvou magnetech a proto lze s nimi neomezeně pohybovat po kovové desce.
Analýza a návrh zdokonalení jednotlivých elementů elektronického obchodu
Tuma, Michal ; Paul, Petr (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou existujícího internetového obchodu z různých pohledů a snaží se identifikovat oblasti vhodné pro zlepšení zejména v jeho klíčových vlastnostech a marketingu. Cílem práce je pak vytvořit návrhy ke zkvalitnění internetového obchodu a zvýšení jeho prodejů.
Vizualizace RDF dat ve webových prohlížečích
Škrobánek, Kristián ; Polčák, Libor (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zobrazením dat grafové databáze, kdy data jsou uložena ve formátu RDF. Standardní zobrazení RDF dat pomocí tabulek nenabízí dostatečně uživatelsky užitečný pohled. Jedním cílem práce je zobrazit RDF data v interaktivním grafu, jež je ideální formou prohlížení dat z hlediska přehlednosti a výpovědní hodnoty. Takovýto graf dává přehled nejen o datech samotných, ale i vztazích mezi daty. Dalším cílem práce je otestování schopnosti prohlížečů zobrazovat velké množství dat.
Komparace online interaktivních aplikací a jejich využití ve vzdělávání
Šašek, Martin ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Smyslem této práce je vybrat pro výuku uživatelsky přívětivou interaktivní aplikaci a představit ji formou návodného výukového videa včetně návodu v textové podobě pro její využití v pedagogické praxi. Výběr nejvhodnější interaktivní aplikace byl proveden komparací na základě sestavené pětiprvkové metodické škály hodnocení, která vyplynula z rešerší literatury a internetových zdrojů a ze získaných zkušeností z vlastní učitelské praxe. Byla hodnocena míra interaktivity, přístupnost aplikace, dostupnost licence, jazyková vybavenost a uživatelská zkušenost s jednotlivými aplikacemi. Komparace byla poté vyhodnocena a vybraná aplikace Nearpod byla charakterizována, byly popsány její vlastnosti a možnosti z pohledu učitele a studenta. Byl vytvořen návod k jejímu využití formou souboru návodných výukových videí, která byla zveřejněna na webu https://sites.google.com/view/vyucovat-interaktivne. Tato videa představují prostředí interaktivní aplikace Nearpod, ukazují základní způsob práce s aplikací, přípravu vyučovacího materiálu a zaměřují se na praktická doporučení pro užívání nástroje v denní pedagogické praxi. KLÍČOVÁ SLOVA výuka, učení, interaktivita, základní škola, Nearpod

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.