Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uživatelské rozhraní pro přepis matrik
Czernín, David ; Zbořil, František (oponent) ; Vídeňský, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá současnou problematikou digitalizování matrik, návrhem a implementací aplikace k tomu určené. Na základě poznatků získaných studiem uživatelských rozhraní a zkoumáním problematiky při přepisu záznamů, jsem vytvořil webovou aplikaci a implementoval vhodné uživatelské rozhraní. Vytvořená aplikace poskytuje snadný způsob pro přidávání matričních záznamů a jejich vyhledávání. Výsledkem mé práce je aplikace, která přehledně a intuitivně nabízí uživateli zmíněnou funkcionalitu.
Interaktivní prezentační systém genealogických dat
Kakiš, Dávid ; Vídeňský, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom a tvorbou aplikácie za účelom poskytnutia alternatívy prezentovania genealogických dát. Práca dokumentuje základné teoretické poznatky z odvetvia genealógie, užívateľskej interakcie s počítačovým systémom a existujúcich softvérových riešení. V práci bola vytvorená jednostránková webová aplikácia implementovaná v prostredí frameworkov Laravel a AngularJS, obsahujúca vlastný spôsob ukladania dát v MySQL. Aplikačný výstup by mal v praxi poskytnúť jednoduché rozhranie pre pohodlnú obsluhu a prezentáciu rodokmeňov čo najširšej skupine užívateľov.
Interpretace agentního systému řízeného záměrem v jazyce PROLOG
Němec, Ladislav ; Vídeňský, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato páce se zabývá realizací interpretu agentního systému řízeného záměrem implementovaného v jazyce PROLOG. Jako vzor byl využit interpret Jason implementovaný v jazyce Java, který interpretuje jazyk AgentSpeak(L). Byl vytvořen interpret a program na zpracování agentních systémů v jazyce AgentSpeak(L). Tento interpret dokáže pracovat s více agenty, dokáže realizovat systém s prostředím a při interpretaci využívat systému FRAg. Byli navrženy příklady agentních systémů v jazyce AgentSpeak(L) pro popis funkčnosti interpreta a následně byli popsány výhody a nevýhody systému FRAg.
Počítačová podpora rozpoznávání a klasifikace rodových erbů
Vídeňský, František ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem systému pro rozpoznávání a klasifikaci rodových erbů jako celku i jeho jednotlivých heraldických součástí. V práci jsou představeny metody počítačového vidění pro segmentaci a detekci objektu a vybrány nejvhodnější z nich. Převážná část součástí erbu je segmentovaná pomocí konvolučních neuronových sítí a zbylé pomocí aktivních kontur. Pro detekci erbů v obraze byla vybrána metoda Histogramu orientovaných gradientů. Pro trénování i ověření funkčnosti je využita vlastní datová sada. Výsledný systém je možné použít jako pomocný nástroj v pomocných vědách historických.
Modelování na základně dat z archiválií
Mikan, Martin ; Vídeňský, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh a implementace GUI aplikace, která má za úkol prezentovat dostupná data z archiválií, přiřadit těmto datům role a následně nad těmito daty vygenerovat vybraný sociální model. Nejprve byla provedene analýza již existujících aplikací a analýza dostupných technologií pro vývoj této aplikace. Výsledkem této práce je GUI aplikace určená pro desktop systémy, která umožňuje výběr osob z tabulky, přiřazení rolí těmto osobám a vygenerování rodokmenu, či rozdělení vybraných osob podle pohlaví.
Výběr a návrh systému pro týmovou spolupráci a správu úkolů
Vídeňský, František ; Strnadel, Josef (oponent) ; Květoňová, Šárka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou projektového řízení a návrhem webové aplikace pro jeho podporu. Nejprve je vysvětlena teorie projektového řízení, největší důraz je kladen na řízení času. Následuje analýza stávajících řešení a návrh vlastní aplikace. Aplikace byla implementována v jazyce C# s použitím platformy ASP.NET MVC.
Interpretace agentního systému řízeného záměrem v jazyce PROLOG
Němec, Ladislav ; Vídeňský, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato páce se zabývá realizací iterpretu agentního systému řízeného záměrem implemetovaného v jazyce PROLOG. Jako vzor byl využit interpret Jason implementovaný v jazyce Java, který interpretuje jazyk AgentSpeak(L). Pro účely tohoto projektu je program v AgentSpeak(L) nejprve převeden na interní formu jazyka. Pro demonstraci byla použita jedna z úloh přiložených k programu Jason, jako příklad a to konkrétně tzv. "cleaning robors". Interpret dokáže interpretovat systím jako FRAg a dokáže reagovat naprostředí.
Automatizovaná extrakce informací z emailů
Kanda, Rastislav ; Zbořil, František (oponent) ; Vídeňský, František (vedoucí práce)
Táto práca má za úlohu oboznámiť sa s možnosťami extrakcie informácií z textu. Na základe získaných poznatkov navrhnúť a implementovať systém, ktorý bude schopný získať potrebné informácie z emailových správ. Navrhnutý systém má pomôcť firme Kiwi.com s.r.o. v spracovávaní emailových správ od dopravných spoločností. V momentálnej sitácii je možné tieto emailové správy spracovávať automaticky. Avšak na to aby mohli byť automaticky spracované, je nutné manuálne vytvoriť šablónu pre extrakciu dát zo správy. Zmenou v tomto prístupe je algoritmus ROBULA+, ktorý dokáže po zadaní lokátoru XPath, vygenerovať robustnejší XPath lokátor, ktorý bude odolnejší voči zmenám štruktúry v zdrojovom kóde HTML. Algoritmus ROBULA+ je použitý ako centrálny prvok pri automatizácii vytvárania šablón pre spracovávanie emailových správ. Úspešnosť implementovaného systému je možné označiť za dostačujúcu (približne 75%), čo znamená že v troch zo štyroch správach je možné úspešne získať referenciu k vytvorenej rezervácii.
Multiagentní a optimalizační metody pro hry typu Stealth
Láncoš, Jan ; Vídeňský, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací chování oponentů ve videohrách žánru "stealth". Klade důraz na jeho věrohodnost v porovnání s chováním skutečných lidí a na kvalitní herní zážitek. Práce popisuje využití algoritmu A* pro dynamické hledání cest ve dvourozměrném prostředí. Dále se zabývá systémem patrolování oponentů, jejich schopností detekovat přítomnost hráče a týmovou spoluprací při snaze o hráčovo dopadení s využitím vzájemné komunikace. V rámci práce byla dále v jazyce C++ vytvořena jedna hratelná úroveň předvádějící popsané chování v praxi. Práce může sloužit jako inspirace pro tvorbu vlastních rozhodovacích systémů do počítačových her podobného typu. 
Interpretace agentního systému řízeného záměrem v jazyce PROLOG
Němec, Ladislav ; Vídeňský, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato páce se zabývá realizací interpretu agentního systému řízeného záměrem implementovaného v jazyce PROLOG. Jako vzor byl využit interpret Jason implementovaný v jazyce Java, který interpretuje jazyk AgentSpeak(L). Byl vytvořen interpret a program na zpracování agentních systémů v jazyce AgentSpeak(L). Tento interpret dokáže pracovat s více agenty, dokáže realizovat systém s prostředím a při interpretaci využívat systému FRAg. Byli navrženy příklady agentních systémů v jazyce AgentSpeak(L) pro popis funkčnosti interpreta a následně byli popsány výhody a nevýhody systému FRAg.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.