Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Archetypální narativizace a její použití v dezinformacích
Lebduška, Daniel ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Cílem práce Archetypální narativizace a její použití v dezinformacích je ověřit spojitost mezi archetypální narativizací a dezinformacemi, popsat jaké archetypální narativy dezinformace nejčastěji využívají, systematizovat je a následně popsat na jaké emoce archetypální narativizace v dezinformacích cílí. Tato diplomová práce zkoumá využití archetypální narativizace jako přesvědčovací techniky v dezinformačních řetězových emailech. Na základě konceptu archetypů z jungovské psychologie a teorie narativizace tento výzkum zkoumá, jak jsou archetypální prvky strategicky využívány k utváření a šíření zavádějících informací. Prostřednictvím komplexního přehledu literatury a analýzy konkrétních dezinformačních zpráv tato práce zkoumá základní motivace a účinky využívání archetypů v dezinformačních narativech. Využitím hluboce zakořeněných psychologických vzorců a kolektivní kulturní symboliky se tyto kampaně snaží manipulovat s emocemi, podporovat kognitivní předsudky a využívat společenské rozpory. Používání archetypů, jako je Hrdina, Mudrc a Rebel, umožňuje vysilatelům dezinformačním sdělení vytvářet přesvědčivá vyprávění, která rezonují s cílovým publikem a vyvolávají specifické emotivní reakce. V závěru práce je navrhován další interdisciplinární výzkum a vývoj účinných protiopatření proti zneužívání...
Interpretace pohádky Alenka v říši divů
KADLECOVÁ, Milena
Bakalářská práce je v teoretické části zaměřena na vysvětlení pojmu arteterapie, dále pak na téma osobní identity a jejího vývoje. Práce se rovněž zaměřuje na funkci fantazie a její uplatnění ve snech a imaginaci. Součástí teoretické části je kapitola o symbolech a archetypech, jejich vysvětlení a využití v souvislosti s námětem pohádky Alenka v říši divů, nechybí ani porovnání knižní a zfilmované podoby příběhu. Praktická část je zaměřena na rozbor a interpretaci obrázků na téma Alenka v říši divů, zpracovaných členy skupin tří různých věkových kategorií. Cílem je zjistit, jaká osobní témata může pohádka Alenka v říši divů klientům otevírat, jak lze uplatnit aktivní imaginaci a jaké symboly jsou při výtvarném zpracování příběhu užívány.
Kulatost krystalu
MOLÍKOVÁ, Veronika
Diplomová práce odkrývá latentně přítomné vztahy provazující teorii vnímání Maurice Merleau-Pontyho a teorii snění Gastona Bachelarda. Skrze nalezení společné báze obou modů zakoušení světa, nastínění interakce tělesnosti a imaginace, jehož intencí bylo objasnění Bachelardova konfúzního, netransparentního pojmu r?verie, se práce zaměří na dílo norského umělce Edvarda Muncha. Cílem krátké intepretace je pohlédnout prismatem Bachelardových, zejména živlových, snových obrazů na Munchovu tvorbu a sledovat jejich "krystalizaci", jak v linii literární, tak v linii výtvarné. Fundamentálním kořenovým systémem vyživujícím "tělo výkladu" se stane dialektika výšin a propastí (o níž se pojednává v Bachelardových knihách Vzduch a sny a Země a snění vůle), jejíž napětí, podobajíc se neviditelnému proudu, vnuká rytmus celému Munchovu magnum opus. V onom vertikálním rozpřažení tak své relevantní místo zaujme jak motiv závrati, tak zrcadlový odlesk strachu z pádu, touha po odhmotnění, vyvázání z pout "látkové výměny", osvobození od "vtělenosti subjektu". Závěrečná kapitola pak doslova "uzavře kruh" vhledem do fenomenologie kulatého. Důležitým médiem, jež načrtává spojnici obou polovin práce a jehož prostřednictvím je konstruována obhajoba vidění jako z podstaty performativního aktu, se stává fenomén čáry. Povaha čáry nabývá hodnoty klíče odemykajícího možnost aplikace bachelardovské metody na umění vizuálního typu, odhaluje implicitní potenci epifanie snových obrazů ve výtvarném umění - ukazuje, že malba není bezduchou mělkou nezaujatou mimesí, ale obsahuje svůj afektivní neviditelný rozměr.
Tichá kniha - využití arteterapie u dětí na prvním stupni ZŠ (zvláště u dětí, které mají problémy s komunikací)
KRUPČÍKOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce si klade za cíl využít terapeutický potenciál pohádky (pohádkového příběhu) prostřednictvím tiché knihy u dětí mladšího školního věku, zvláště u těch, které mají problémy s komunikací. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část mapuje úlohu pohádky ve vztahu k dětem a dětskému věku obecně, obsahuje popis výtvarného projevu dětí s hlavním zaměřením na mladší školní věk. Součástí práce je i popis výtvarné krize, která souvisí s nástupem do první třídy. Práce obsahuje úvahu k přeměně metodik a možnosti uplatnění artefiletických a arteterapeutických prvků ve školním prostředí. Praktická část obsahuje popis přímé práce s dětmi, cíle, které jsem si vytyčila a jejich naplnění, a popisuje metody a postupy, které jsem během práce používala. Součástí praktické části jsou dvě vybrané kazuistiky dětí s popisem jejich výtvarných prací. Celá práce je doplněna obrazovou přílohou.
Otcovství v románech Milana Kundery
Labudová, Zuzana ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Kalnická, Zdeňka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pojetím otcovství v románech Milana Kundery. V první části analýzy je pozornost zaměřena na iniciační rituály jako podmínku vybudování mužské identity a budoucího kvalitního otcovství; dále se práce věnuje nechtěnému otcovství, fenoménu nepřítomného otce a etickým aspektům (ne)otcovství a motivu otcovství jako souhlasu se světem. Pozornost je soustředěna na základní modely otcovství, které Kundera používá a jež se zčásti kryjí s otcovskými archetypy. Analýza otcovství v Kunderových románech však není klasickou archetypální analýzou, spíše se jedná o její kombinaci s interpretační analýzou a vzdorným čtením. Práce proto srovnává tradiční koncepty s koncepty moderní (feministické) vědy, jež uplatňuje na Kunderovy postavy.
Český trh cereálií: marketingové aktivity české společnosti Emco ve srovnání s aktivitami mezinárodní společnosti Nestlé
Jarošincová, Jitka ; Obluk, Ondřej (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poodhalit konkurenční boj české společnosti Emco a mezinárodní potravinářské velmoci Nestlé v oblasti snídaňových cereálií na našem trhu. Emco zaujímá na českém trhu cereálií pozici tzv. challenger brand, která se snaží dosáhnout na pozici brand leadera nebo alespoň brand leaderovi obstojně konkurovat. Má bakalářská práce se zaměřuje na porovnání marketingových aktivit obou diametrálně odlišných společností a zhodnocení úspěšnosti jejich komunikace, přičemž mé závěry se budou opírat o výsledky dotazníku, který jsem pro účely bakalářské práce vytvořila. Práce je rozdělena do 4 tematických celků. Základní potřebou pro porovnání obou společností bylo definování pojmů snídaňové cereálie a český trh cereálií. Tomu se věnuji v první části práce. Druhá část charakterizuje a srovnává zkoumané značky podle jejich historie, mezinárodních aktivit, konkurence a produktového mixu. V třetí části dojde k analyzování a porovnání jejich marketingových aktivit, a to jak nadlinkových, podlinkových, tak i těch na lince. Poslední část se věnuje tématu identity značky a zkoumá obě společnosti z pohledu teorie Margaret Mark a Carol S. Pearson o budování značky prostřednictvím archetypů. V příloze je uveden již zmiňovaný dotazník, který je kombinací průzkumu na vnímání identity značky a...
Vertiginous relations in Eugene O'Neill's Desire Under the Elms and Mourning Becomes Electra
Landerová, Petra ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Wallace, Clare (oponent)
Téma rodinných vztahů na pokraji rozpadu je opakujícím se jevem ve hrách amerického dramatika 20. století, Eugena O'Neilla. Jako hlavní zdroj inspirace mu sloužila jeho vlastní rodina a neschopnost jejích členů vymanit se z pavučiny rodinných výčitek, bolesti a provinění. Snažíce se vypořádat s rodinnými traumaty, O'Neill hledá odpovědi na palčivé otázky skrze postavy svých her, kteří podobně jako O'Neill, jen těžko hledají cestu k sobě samým. Vzhledem k O'Neillově zaujetí psychoanalýzou, se kterou se blíže seznámil jako pacient, není divu, že vnitřní životy jeho postav svou důležitostí přesahují samotný děj. Pro porozumění jeho díla je nezbytné zaměřit se na samotné postavy, způsob, jakým na sebe navzájem působí, a do jaké míry jsou ovlivněni vnějšími faktory jako jsou společenské konvence a rodinné vztahy. Je to právě nevědomí postav, které nese stopy všeho, co oni sami potlačili tak hluboce, že není v jejich vědomých silách se tomuto obsahu přiblížit. Jen s pomocí klasických psychoanalytických teorií můžeme určit, na kolik jsou postavy sami sebou, a kde již začíná ten druhý. Hry Desire Under the Elms a Mourning Becomes Electra nabízí nevšední propojení klasického řeckého dramatu a moderní hry. Ačkoliv jsou obě hry zasazeny na konci 19. století, vliv řecké tradice je nepopiratelný a klíčový. O'Neill...
Sémiotická analýza brandu Staropramen a jeho přičlenění k marketingovému archetypu
Pajerová, Hedvika ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Cílem práce je podrobná analýza vizuální identity značky Staropramen na základě teorie využití archetypálních obrazů v marketingu. V teoretické části se zabývám archetypální teorií Jungových dvanácti archetypů, mezi které patří předobrazy toužící po nezávislosti: Neviňátko, Objevitel a Mudrc, archetypy toužící zanechat ve světě stopu: Hrdina, Psanec a Kouzelník, skupina toužící po sounáležitosti: Jeden z nás, Milenec a Klaun, skupina toužící dát světu řád: Pečovatel, Tvůrce a Vládce. Tato teorie je vztažena k využití poznatků z psychologie v marketingové praxi. Zvláštní důraz je kladen na rozdíly mezi jednotlivými archetypy dané touhy, ale také na teoretický základ vyprávění příběhů. V praktické části práce analyzuji vizuální identitu značky Staropramen, kterou rozebírám na jednotlivé prvky. Jejich význam dohledávám v pramenech z oblasti heraldiky, mytologie, botaniky, psychologie a etymologie. Na základě dohledaných asociací provádím komparativní analýzu s teoretickým základem popisujícím využití archetypů v marketingu, kdy popisuji body shody a body rozdílů. V závěru práce popisuji výsledky analýzy, které odhalily nejednotnou vizuální identitu značky Staropramen, a uvádím doporučení do budoucna, kterým je zdůraznění prvků archetypu Tvůrce ve vizuální identitě a navazujících komunikačních...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.