Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vertiginous relations in Eugene O'Neill's Desire Under the Elms and Mourning Becomes Electra
Landerová, Petra ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Wallace, Clare (oponent)
Téma rodinných vztahů na pokraji rozpadu je opakujícím se jevem ve hrách amerického dramatika 20. století, Eugena O'Neilla. Jako hlavní zdroj inspirace mu sloužila jeho vlastní rodina a neschopnost jejích členů vymanit se z pavučiny rodinných výčitek, bolesti a provinění. Snažíce se vypořádat s rodinnými traumaty, O'Neill hledá odpovědi na palčivé otázky skrze postavy svých her, kteří podobně jako O'Neill, jen těžko hledají cestu k sobě samým. Vzhledem k O'Neillově zaujetí psychoanalýzou, se kterou se blíže seznámil jako pacient, není divu, že vnitřní životy jeho postav svou důležitostí přesahují samotný děj. Pro porozumění jeho díla je nezbytné zaměřit se na samotné postavy, způsob, jakým na sebe navzájem působí, a do jaké míry jsou ovlivněni vnějšími faktory jako jsou společenské konvence a rodinné vztahy. Je to právě nevědomí postav, které nese stopy všeho, co oni sami potlačili tak hluboce, že není v jejich vědomých silách se tomuto obsahu přiblížit. Jen s pomocí klasických psychoanalytických teorií můžeme určit, na kolik jsou postavy sami sebou, a kde již začíná ten druhý. Hry Desire Under the Elms a Mourning Becomes Electra nabízí nevšední propojení klasického řeckého dramatu a moderní hry. Ačkoliv jsou obě hry zasazeny na konci 19. století, vliv řecké tradice je nepopiratelný a klíčový. O'Neill...
Representations of the Female Voice in US Prose Fiction
Landerová, Petra ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
(CZ) Tato diplomová práce se zabývá konceptem ženského těla a hlasu a jejich transformace v dílech vybraných amerických spisovatelů a spisovatelek. Díla mužských autorů zkoumána v této diplomové práci jsou Washington Square od Henryho Jamese, The Sun Also Rises od Ernesta Hemingwaye, a The Crying of Lot 49 od Thomase Pynchona. Analýza děl vybraných amerických spisovatelek se bude zabývat literárními díly The Awakening spisovatelky Kate Chopin, The House of Mirth od Edith Wharton, povídkou "Good Country People" od Flannery O'Connor, a románem Blood and Guts in High School od Kathy Acker. I přesto, že se jedná o díla ženských spisovatelek, tato práce není stavěna na předpokladu, že tato díla jsou nezbytně více "ženská" či se zásadně liší v jazyce, kterým je ženská zkušenost literárních hrdinek zprostředkována, a práce je proto koncipována chronologicky. Hrdinky vybraných románů se nachází v životní fázi, kdy si začínají uvědomovat svou nespokojenost s dosavadní rolí submisivní dcery, milenky, či manželky, a začínají se bránit snahám mužů a společnosti si je podřídit. Navzdory pokusům o odpor jsou však tyto ženské literární postavy čtenářům zprostředkovány buď skrze mužský pohled, nebo skrze jazyk, který je maskulinní a výhradně v rukou mužů. Tato práce zkoumá, jakým způsobem se společnost staví k...
Representations of the Female Voice in US Prose Fiction
Landerová, Petra ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
(CZ) Tato diplomová práce se zabývá konceptem ženského těla a hlasu a jejich transformace v dílech vybraných amerických spisovatelů a spisovatelek. Díla mužských autorů zkoumána v této diplomové práci jsou Washington Square od Henryho Jamese, The Sun Also Rises od Ernesta Hemingwaye, a The Crying of Lot 49 od Thomase Pynchona. Analýza děl vybraných amerických spisovatelek se bude zabývat literárními díly The Awakening spisovatelky Kate Chopin, The House of Mirth od Edith Wharton, povídkou "Good Country People" od Flannery O'Connor, a románem Blood and Guts in High School od Kathy Acker. I přesto, že se jedná o díla ženských spisovatelek, tato práce není stavěna na předpokladu, že tato díla jsou nezbytně více "ženská" či se zásadně liší v jazyce, kterým je ženská zkušenost literárních hrdinek zprostředkována, a práce je proto koncipována chronologicky. Hrdinky vybraných románů se nachází v životní fázi, kdy si začínají uvědomovat svou nespokojenost s dosavadní rolí submisivní dcery, milenky, či manželky, a začínají se bránit snahám mužů a společnosti si je podřídit. Navzdory pokusům o odpor jsou však tyto ženské literární postavy čtenářům zprostředkovány buď skrze mužský pohled, nebo skrze jazyk, který je maskulinní a výhradně v rukou mužů. Tato práce zkoumá, jakým způsobem se společnost staví k...
Vertiginous relations in Eugene O'Neill's Desire Under the Elms and Mourning Becomes Electra
Landerová, Petra ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Wallace, Clare (oponent)
Téma rodinných vztahů na pokraji rozpadu je opakujícím se jevem ve hrách amerického dramatika 20. století, Eugena O'Neilla. Jako hlavní zdroj inspirace mu sloužila jeho vlastní rodina a neschopnost jejích členů vymanit se z pavučiny rodinných výčitek, bolesti a provinění. Snažíce se vypořádat s rodinnými traumaty, O'Neill hledá odpovědi na palčivé otázky skrze postavy svých her, kteří podobně jako O'Neill, jen těžko hledají cestu k sobě samým. Vzhledem k O'Neillově zaujetí psychoanalýzou, se kterou se blíže seznámil jako pacient, není divu, že vnitřní životy jeho postav svou důležitostí přesahují samotný děj. Pro porozumění jeho díla je nezbytné zaměřit se na samotné postavy, způsob, jakým na sebe navzájem působí, a do jaké míry jsou ovlivněni vnějšími faktory jako jsou společenské konvence a rodinné vztahy. Je to právě nevědomí postav, které nese stopy všeho, co oni sami potlačili tak hluboce, že není v jejich vědomých silách se tomuto obsahu přiblížit. Jen s pomocí klasických psychoanalytických teorií můžeme určit, na kolik jsou postavy sami sebou, a kde již začíná ten druhý. Hry Desire Under the Elms a Mourning Becomes Electra nabízí nevšední propojení klasického řeckého dramatu a moderní hry. Ačkoliv jsou obě hry zasazeny na konci 19. století, vliv řecké tradice je nepopiratelný a klíčový. O'Neill...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.