Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj a komparace programatiky koaličních stran SPOLU v letech 2020 - 2023
Jirásková, Nikola ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Prokschová, Daniela (oponent)
Cílem této práce je porovnat volební programy jednotlivých stran koalice SPOLU z roku 2017 s volebním programem SPOLU z roku 2021, a zjistit, jak se do programu a politiky SPOLU promítly programy tří koaličních stran. První část práce pokrývá teorii politických stran a systémů politických stran. Dále je pozornost věnována průběhu voleb, volebním výsledkům v letech 2017-2021 a financováním volebních kampaní. Druhá část práce se zabývá vznikem a charakteristikou stran KDU-ČSL, ODS a TOP 09 a vznikem koalice SPOLU. Stěžejním bodem práce jsou pak podkapitoly, ve kterých jsou rozebrány volební programy jednotlivých stran koalice SPOLU a jejich společný program. Programy jsou následně porovnány a je zhodnoceno, která strana daný bod do programu prosadila a jak se ho daří naplňovat ve vládě. Především pomocí komparativní části práce můžeme konstatovat, že ve společném volebním programu se nejvíce prosadily strany ODS a TOP 09. V práci byly použity metody deskripce, komparace a analýzy. KLÍČOVÁ SLOVA programatika, koalice, volby, KDU-ČSL, ODS, TOP 09, SPOLU
Analýza plnění volebních programů politických stran v České republice v období 2018-2021
Žižková, Silvie ; Stauber, Jakub (vedoucí práce) ; Hájek, Lukáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mírou plnění ověřitelných slibů z volebních programů předložených před české občany v rámci voleb do poslanecké sněmovny v roce 2017. Cílem práce je analýza míry plnění slibů všemi politickými stranami, které se v roce 2017 dostali do parlamentu. Analýza zkoumá míru plnění slibů v posledním ukončeném volebním období, tedy mezi lety 2018-2021, kdy byla u moci Druhá vláda Andreje Babiše. Cílem práce je předložit čtenářům výsledky analýzy a zjistit rozdílnou míru plnění koaličních a opozičních stran. Výsledky analýzy prokázaly, že v českém prostředí neplní koaliční strany zásadně více slibů než strany opoziční. Nejvyšší míra plnění slibů byla prokázána u strany ANO, která v době mandátu držela post premiérského křesla a splnila 42 % testovatelných slibů. Druhou nejvyšší míru plnění slibů se 41 % měla však opoziční strana Starostové a nezávislí. Koalice celkem plnila 41 % slibů a opozice celkově plnila 28 % slibů, kdy byly výsledky ovlivněny nulovou mírou plnění slibů ze strany SPD. Výsledky analýzy tedy dochází k závěru, že míra naplnění slibů u koaličních a opozičních stran se významně neliší. Míru plnění slibů tohoto vybraného případu však mohla významně ovlivnit pandemie covidu-19, která v České republice propukla v prvním čtvrtletí v roce 2020 a trvala až do konce...
TOP 09 a STAN jako aliance stran
Hlinovský, Šimon ; Jüptner, Petr (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem aliancí politických stran a hnutí, s důrazem na alianci strany TOP 09 a hnutí Starostové a nezávislí. Tento fenomén je dnes v české politice velmi aktuální. Diplomová práce se zabývá také jinými svazky stran pravého středu, které v České republice vznikly, a hledá odpověď na otázku, jestli se skutečně jedná o aliance. Především se diplomová práce zabývá vztahem mezi TOP 09 a STAN, které od roku 2009 spolupracují jak na celostátní úrovni, tak na regionální a lokální úrovni. Zabývá se odlišnosti mezi vztahem TOP 09 a STAN na těchto úrovních, hledá případy štěpení mezi TOP 09 a STAN, a také hledá odpověď na otázku, jaké jsou perspektivy této aliance do budoucna. První smlouva o spolupráci byla uzavřena v roce 2009. V roce 2013 byla nahrazena novou smlouvou, která již umožňuje volnější spolupráci a samostatnou kandidaturu obou subjektů na regionální a lokální úrovni.
Politický marketing hnutí ANO a strany TOP 09 ve volbách do Poslanecké sněmovny 2017, politický marketing hnutí ANO a koalice strany TOP 09 a hnutí STAN ve volbách do Evropského parlamentu 2019: komparativní studie
Posejpalová, Pavlína ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Hájek, Lukáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá politickým marketingem vybraných politických subjektů na české politické scéně. Primárním cílem je analyzování a následná komparace politického marketingu hnutí ANO a strany TOP 09 před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017 a hnutí ANO a koalice strany TOP 09 a hnutí STAN před volbami do Evropského parlamentu v roce 2019. Dílčím cílem práce je pochopení odlišnosti mezi parlamentními a evropskými volbami, tedy volbami prvního a druhého řádu, ale také pochopení odlišnosti ve financování volebních kampaní před zmíněnými volbami. Z pohledu metodologie je diplomová práce koncipována jako komparativní případová studie zkoumající dvoje rozdílné volby v České republice. Teoretická část práce představí politický marketing, vybraný model politického marketingu, volební kampaně a volby prvního a druhého řádu. V analytické části práce dojde k analýze volebních kampaní vybraných politických subjektů. Kampaně budou v závěru práce komparovány.
Vznik a vývoj TOP 09 od r.2009 do současnosti.
Drahorádová, Ivana ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Tato práce si klade za cíl vymezit okolnosti vzniku politické strany TOP 09, její následný vývoj, výsledky ve volbách v letech 2010 - 2018 a její aktuální postavení na současné politické scéně. V úvodu vymezím teoretická východiska a souvislosti, budu definovat politickou stranu, její místo ve stranickém systému a zmíním typologii politických stran. Následně se budu zabývat stranickým systémem s důrazem na stranický systém v České republice. V hlavní části diplomové práce popíši okolnosti vzniku strany TOP 09, vymezím programatiku strany a budu analyzovat příčiny úspěchů a neúspěchů strany v jednotlivých volbách, které se v České republice uskutečnily od roku vzniku strany, tedy od roku 2009 do současnosti, tedy do roku 2018. V práci vycházím z analytické, deskriptivní a komparativní metody.
Vývoj TOP 09 jako nového aktéra v rámci stranického systému ČR
Winkler, Matěj ; Šárovec, Daniel (vedoucí práce) ; Mlejnek, Josef (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popsat vývoj TOP 09 jakožto nového aktéra stranického systému České republiky. Tato strana vznikla v roce 2009 a úspěšně kandidovala ve volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2010. V teoretické části tato práce představuje tři přístupy k teorii institucionalizace, a to přístup Samuela Huntingtona, Angela Panebianca a dvojice Vicky Randall a Larse Svåsanda. Pro potřeby této práce je využit právě přístup Vicky Randall a Larse Svåsanda. Teorie institucionalizace je klíčová pro popis nového aktéra stranického systému a jeho schopnosti přežít více než jedno volební období. V empirické části je představen vývoj stranického systému a různé metody jeho periodizace. Následně je popsán vznik a vývoj strany TOP 09, jejich úspěchy ve volbách do Poslanecké sněmovny v letech 2010, 2013 a 2017 a jednotlivé ukazatele potřebné pro aplikaci teorie institucionalizace. V závěru jsou zhodnoceny výsledky zkoumání a doporučen další výzkum.
Komparace online marketingové komunikace SPD a TOP 09 na Facebooku z hlediska persvazivních prostředků
Švarc, Martin ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá persvazivními prostředky online marketingové komunikace na Facebooku českých politických stran TOP 09 a Svoboda a přímá demokracie - Tomio Okamura (SPD). Náplní práce je analýza vybraných příspěvků obou jmenovaných politických subjektů a jejich následná komparace. Cílem zkoumání pak je zjistit, jaké persvazivní prostředky tyto politické strany používají a v čem se na jejich základě obě marketingové komunikace na Facebooku shodují či nikoliv. Pro splnění stanovených cílů byla vybrána metoda kvalitativního charakteru s kombinací prvků pragmalingvistické a obsahové analýzy tak, aby bylo dosáhnuto co nejpřesnější analýzy. Proto byl dále stanoven soubor proměnných, které vystihují projevy persvaze v textech politické komunikace. Předmětem výzkumu jsou vybrané příspěvky z oficiálních profilů daných politických subjektů na Facebooku ze září a října roku 2018 před volbami do zastupitelstev obcí a senátu, které se konaly v termínu 5.-6. října 2018. Období volební kampaně bylo zvoleno s ohledem na jeho charakter zvýšené apelativnosti komunikace politických subjektů.
Politické strany a výzkumy veřejného mínění
Romoliniová, Michaela ; Škodová, Markéta (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce Politické strany a výzkumy veřejného mínění se zabývá funkcí a využitím výzkumů veřejného mínění v politické straně. Z teoretického hlediska se práce zaměřuje na vymezení konceptu veřejnosti a veřejného mínění, na jeho vliv v politické tradici, na význam výzkumů veřejného mínění a jejich kritiku. Hlavní část práce se věnuje politické komunikaci, přibližuje projevy využívání metod a nástrojů politického marketingu, konkrétně práci s výzkumy veřejného mínění. Popisuje proměnu politické komunikace, která vedla k profesionalizaci a potřebě nákupu profesionálů zvenčí a zároveň se zmiňuje o roli médií, které jsou mnohdy jediným zdrojem informací pro občany. Vysvětluje rozdíl mezi jednotlivými mediovanými výzkumy veřejného mínění a věnuje se jejich možným mediálním účinkům na voliče. Výzkumná část má podobu případové studie, která se zaměřuje na funkci výzkumů veřejného mínění při tvorbě volební strategie v politické straně TOP 09 před volbami do krajských zastupitelstev v roce 2016. Z výsledku analýzy je možné vypozorovat, že se politická strana výrazně profesionalizuje, postupuje v budování své volební strategie podle výsledků výzkumu a řídí se doporučením od výzkumných agentur, přičemž využívá metod moderního politického marketingu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.