Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teoretické znalosti žáků z první předlékařské pomoci
Vlnová, Karolína
Bakalářská práce se zabývá zjištěním teoretických znalostí žáků středních škol z první předlékařské pomoci. Cílem teoretické části práce je definování první po-moci, popsání postupu první předlékařské pomoci u jednotlivých stavů ohrožují-cích život, shrnutí začlenění výuky první pomoci do RVP a charakteristika didak-tických testů. Praktická část se věnuje výzkumu na zvolené střední škole. K zjištění teoretických znalostí žáků čtvrtých ročníků je použit didaktický test. V závěru ba-kalářské práce je uvedena analýza výsledků a jejich zhodnocení.
Naučné stezky a jejich využití v environmentální výchově
Merglová, Markéta ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
V bakalářská práci se zabývám koncepcí naučných stezek a jejich využitím v environmentální výchově. V teoretické části se zaměřím především na obecnou charakteristiku, která se v publikacích objevuje obdobně. Především se jedná o základní definici naučných stezek, druhy naučných stezek, pravidla pro tvorbu informačních panelů a co by měla obsahovat každá naučná stezka. V práci je popsán přínos a funkce naučných stezek. Vymezení přínosu naučných stezek k environmentální výchově ve srovnání s ostatními nástroji environmentální výchovy podle základní literatury o naučných stezkách. Dále uvádím, jak je Environmentální výchova (EVVO) popsána ve Státním programu EVVO a v Metodickém pokynu MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání na středních školách, středních odborných školách nebo na odborných učilištích, který poskytne názorný návod, jak realizovat environmentální výchovu na těchto školách a jak je zakotvena v dokumentech školy. Vycházet budu především z online portálu, konkrétně z atre.cz a mzp.cz. V empirické, praktické části se zaměřím na výsledky environmentálně-výchovné činnosti naučných stezek podle zpráv shrnujících činnost jednotlivých stezek (výběrově podle dosažitelnosti a časových možností zpracování). Přiložím dotazníkové šetření od žáků středních škol pro zjištění, zda mají...
Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Příbramsku
Beranová, Eliška ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Název: Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Příbramsku Cíle: Cílem diplomové práce bylo zmapovat nabídku kurzů aktivit a sportů v přírodě středních škol na Příbramsku. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 11 státních středních škol, sídlících v okrese Příbram. Pro tento výzkum jsme zvolili metodu dotazníku, který byl rozeslán ředitelům středních škol prostřednictvím elektronické komunikace. Některé školy byly navštíveny osobně. Dotazník tvořilo 21 otázek. Získaná data byla vyhodnocena pomocí základních statistických metod a interpretována pomocí grafů. Výsledky: Všechny dotazované střední školy pořádají pro své studenty sportovní kurzy organizované v přírodním prostředí. Nejčastěji organizovaným kurzem je kurz adaptační, který je pořádán všemi dotazovanými školami. Druhým nejčastěji pořádaným kurzem je kurz lyžařský - v 90,9% dotazovaných škol. Z nabízených kurzů v dotazníku, 55% škol odpovědělo, že největší zájem mají studenti o kurz adaptační. Na 27% školách je největší zájem o kurz vodácký a na 18% o kurz lyžařský. Výuku na sportovních kurzech v přírodním prostředí zajišťuje 78% škol učiteli tělesné výchovy a dalšími kantory školy. Externí agentury jsou v zajištění kurzů využívány v 17% u kurzu vodáckého a v 11% u turistického kurzu. Programová nabídka kurzů se odvíjela od jeho...
Analýza podmínek pro tělesnou výchovu na středních školách v Českých Budějovicích
ŠVECOVÁ, Sabina
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu materiálních podmínek pro tělesnou výchovu na vybraných středních školách v Českých Budějovicích. Teoretický přehled poznatků byl získán po řádném provedení obsahové analýzy, která se zabývá vývojem školství a tělovýchovy, didaktikou školní tělesné výchovy a jejími podmínkami a přehledem normativů pro tělovýchovu a sport. Cílem práce bylo zanalyzovat a srovnat materiální podmínky pro tělesnou výchovu na vybraných středních školách ležící v katastrálním území Českých Budějovic. Hlavní informace byly získány na základě pasportizačních protokolů, které byly rozeslány školám na jaře 2021. Práce byla cílená na třináct škol státních a jednu školu církevní. Ze získaných informací byla provedena podrobná analýza a vypracován systematický přehled. Následně byla data o materiálně technických podmínkách porovnána s urbanistickým ukazatelem. Z těchto dat byly vyhotoveny tabulky a grafy. Tato diplomová práce může sloužit jako přehled pro zřizovatele škol, případně jako podklad pro zdůvodnění návrhu rozšíření či rekonstrukci tělovýchovných zařízení v uvedených školách.
Vědomosti a postoje žáků středních škol týkající se globální změny klimatu
Lacinová, Ludmila ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
V současné době je globální změna klimatu nejen velmi aktuálním tématem, ale především také hrozbou pro celou planetu. V roce 2009 publikoval Johan Rockström koncept devíti planetárních mezí, které by lidstvo nemělo překročit, aby byl zachován bezpečný prostor pro lidské aktivity a nehrozila nebezpečí celosvětového rozsahu. Nicméně tři z těchto mezí již v současné době byly překročeny a nacházejí se v kritickém stavu. Právě klimatická změna je jednou z nich a její překročení je velmi závažné. Proto se tato diplomová práce zabývá tímto významným problémem, který je potřeba řešit jak na globální, tak na individuální úrovni, protože přínos každého člověka, i když je v globálním měřítku malý, je nezbytný a je důležité, aby na řešení tohoto globálního problému participovali všichni. Konkrétně se tedy zaměřuje na individuální rovinu, a to na vědomosti a postoje žáků středních škol týkající se globální změny klimatu. Diplomová práce je rozdělena do čtyř částí - části teoretické, metodologické, empirické, diskusní. Právě část empirická je stěžejní částí diplomové práce, v jejímž rámci je proveden kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření mezi žáky na vybraných středních školách různého zaměření v okrese Nymburk. Cílem této diplomové práce je zjistit a porovnat, jaké vědomosti a postoje týkající...
Talent management v sekundárním školství České republiky
Remišová, Kateřina ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zaobírá tématem talent managementu ve vztahu k pedagogickým pracovníkům v sekundárním školství České republiky. Cílem práce je popsat jeho aktuální stav a zjistit, jak je o talentované pedagogy na českých středních školách pečováno a jak ředitelé talentované pedagogy i talent management vnímají. Práce vymezuje a dává do souvislostí pojmy pedagogický pracovník, učitelský stan- dard, talentovaný pedagog, talent a nadání a talent management. Součástí je i nově vzniklá definice talentovaného pedagoga. Na popis specifik prostředí českých škol pro realizaci ta- lent managementu z pohledu jednotlivých procesů navazuje dotazníkové šetření. Výsledky výzkumu jsou propojeny s kontextem českého školství a porovnány s výsledky předešlých šetření talent managementu v českých organizacích. Péče o české pedagogy je z pohledu talent managementu značně specifická. Pedago- gická profese je náročná a v ČR chybí funkční kariérní systém i obecně uznávaný učitelský standard. Učitelů je v mnoha oborech nedostatek, vzdělávání pedagogů je zákonem povinné, specifické jsou i způsoby financování. Vše výšené zmíněné se do současného stavu talent managementu na českých středních školách výrazně promítá. Výzkumné šetření naznačuje, že většina vedení českých střední škol se v nějaké míře talentovaným pedagogům...
Znalosti učitelů vybraných středních škol o předlékařské první pomoci
Hůlová, Lenka ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce s názvem Znalosti učitelů vybraných středních škol o předlékařské první pomoci se věnuje základním pravidlům a postupům při poskytování předlékařské první pomoci. Hlavním výzkumným problémem je pomocí dotazníkového šetření zjistit úroveň znalostí učitelů o předlékařské první pomoci na různých typech středních škol (všeobecné gymnázium, střední zdravotnická škola, střední odborná škola a obchodní akademie) a porovnat jejich výsledky. Na základě výsledků poté vypracovat vhodná řešení pro jednotlivé školy. Teoretická část zahrnuje aktuální postupy poskytování předlékařské první pomoci u jednotlivých typů poranění. Hlavní metodou teoretické části diplomové práce je studium odborné literatury, článků v odborných časopisech a důvěryhodných internetových zdrojů. Praktická část je vypracována na základě výsledků dotazníkového šetření na vybraných středních školách. Obsahuje statistické zpracování a grafické znázornění výsledků dotazníkového šetření, a v neposlední řadě také návrh řešení pro zkoumané střední školy.
Souvislosti mezi užíváním konopných drog a postavením studenta ve třídě: porovnání různých typů středních škol
Šafránková, Magdalena ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Gabrhelík, Roman (oponent)
Cílem této diplomové práce je prohloubit a rozšířit výzkum z mé bakalářské práce, která si kladla za cíl dokázat, či vyvrátit souvislost mezi sociálním postavením žáka ve třídě a užíváním konopných látek. Pro výzkum byl zvolen vzorek 21 studentů oboru kuchař číšník. V této diplomové práci je výzkum rozšířen za účelem ověření, zda byl výsledek výzkumu realizovaném na učilišti výjimečný, nebo se jedná o obecný jev mezi středoškoláky. Z tohoto důvodu je výzkum doplněn ještě jednou třídou učiliště, dvěma třídami sportovního gymnázia a to proto, že zde existuje vyšší předpoklad studijních aspirací těchto studentů, a nakonec dvěma třídami obchodní akademie, protože tímto typem vzdělání prochází největší počet studentů. Tento výzkum byl realizován pomocí spojení tří metod, a to sociometrického výzkumu, vybraných otázek z dotazníku ESPAD a interview s vybranými studenty. Výzkum prokázal viditelný rozdíl v souvislosti mezi sociálním postavením a užíváním konopných látek na jednotlivých typech škol. Největší podíl je na učilišti, naopak nejmenší na gymnáziu. Tato skutečnost odpovídá i výsledkům studie ESPAD 2007, kde gymnazisté uváděli výrazně nižší zkušenosti s konzumací těchto látek, než studenti odborných učilišt. Tato získaná data by mohla být využita v rámci primární prevence na školách. V teoretické...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.