Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Funkcionalita a problémy v psaní u žáků Comenia Script (v etapě upevněného čtení)
Kučerová, Olga ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice písma Comenia Script u žáků třetích tříd základních škol. Práce je tradičně rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována škoní výuce psaní, rozdílům ve výuce v analyticko- -syntetické a genetické metodě, formování individuálního rukopisu. Značný prostor je věnován ústřednímu tématu písmu Comenia Script (okolnostem vzniku, jeho tvarovým charakteristikám, průběhu pokusného ověřování, aktuálním výzkumům). Další kapitola představuje škály určené k hodnocení písma (Matějček, Zelinková, Veverková). V praktické části představujeme námi přizpůsobenou hodnotící škálu Jany Veverkové (2011), jejímž prostřednictvím jsme hodnotili písemné projevy devadesáti žáků, kteří píší písmem Comenia Script. Zároveň byli vyučováni analyticko- -syntetickou nebo genetickou metodou výuky čtení a psaní, tudíž jsme mohli výsledky porovnat také z hlediska obou metod. Cíl této práce tkví v popisu typického písemného projevu žáka píšícího v Comenia Scriptu, přizpůsobení hodnotící škály Veverkové (2011), aby vyhovovala hodnocení písma ve třetí třídě. V neposlední řadě bychom chtěli porovnáním analýz dat popsat případné rozdíly mezi skupinami žáků vyučovaných analyticko-syntetickou a genetickou metodou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Supervize pedagogů na základních školách
Martínková, Hana ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Tématem této diplomové práce je supervize, jejíž implementace probíhá na základních školách v České republice. Principiální cíl, který si práce klade, je zjištění dopadů supervize na pedagogy, kteří supervize absolvují. Úvodní část práce sestává z teoretického uvedení do fenoménu supervize spočívající v explanaci teoretických konceptů a termínů, jež jsou nezbytné pro pochopení a správnou interpretaci zjištěných výsledků analýzy. Ta byla provedena na základě metod kvalitativního výzkumu, pomocí otevřeného kódování, které bylo aplikováno na polostrukturované rozhovory, jež byly realizovány s učiteli na základních školách. Všechny zjištěné poznatky a jednotlivé kódy jsou uvedeny v části navazující na teoretické poznatky. Tato práce zjistila, že nejzásadnější prvek v procesu supervize představuje supervizor, který by měl pro dosažení dobrých výsledků disponovat zkušenostmi a vhodně zvolenou formou. Nezanedbatelnou část celého procesu zastává také jeho osobnost. Tyto aspekty ovlivňují chování účastníků během supervize. Výzkum ukázal, že v případě absence pocitu bezpečí a nevhodně užitých metod má supervize vliv na vznik stresu, jemuž má ale ze své podstaty být prevencí. Při správném ošetření situace se ale ukázala jako velmi vhodný nástroj při potýkání se s duševním zdravím.
Psychologické poradenství pro vysokoškolské studenty
Goldsteinová, Raquel Sarah ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem psychologických poraden pro vysokoškolské studenty. Cílem práce je prozkoumat stav psychologických poradenských služeb na Univerzitě Karlově. Hlavní zkoumané oblasti jsou kvalita, informovanost a dostupnost. Důraz je kladen na to, jak konkrétní studenti vnímají kvalitu a dostupnost služeb psychologických poraden na Univerzitě Karlově. Dílčím cílem je alespoň povrchně zmapovat systém psychologických poraden na Univerzitě Karlově. Právě takový popis sítě psychologických poraden obsahuje teoretická část. Tato část dále popisuje věková období, ve kterých se studenti nachází. Následuje výčet a charakteristika psychologických potíží, s nimiž studenti do poraden chodí nejčastěji. Praktická část vychází z dotazníku a polostrukturovaných rozhovorů. Dotazník byl rozeslán pomocí sociálních sítí a byl určen všem současným i minulým studentům Karlovy Univerzity. Sloužil k získání respondentů, kteří měli zkušenost s psychologickou poradnou na Univerzitě Karlově. S těmi byl následně proveden rozhovor. Analýza takto získaných dat odhaluje překážky, které brání studentům v přístupu k psychologickému poradenství. Klíčová slova Psychologické poradenství, student, Univerzita Karlova, psychické problémy, studijní problémy
Souvislost čtení a psaní jako základních gramotnostních dovedností ve 2. a 3. ročníku ZŠ
Jindrová, Barbora ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
ABSTARKT Tato bakalářská práce se zabývá problematikou souvislosti čtení a psaní u žáků 2. a 3. ročníků základní školy. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou představeny některé koncepty čtení a psaní, kontext tichého a hlasitého čtení, rozdíl mezi vázaným vzorem písma a vzorem Comenia Script. Dále uvádíme zejména zahraniční výzkumy zabývající se právě souvislosti mezi čtením a psaním. Poslední kapitola teoretické části je didaktická, vymezujeme v ní obsah učiva ve 2. a 3. ročníku základní školy. V praktické části je popsán výzkum, jehož primárním cílem bylo popsat souvislost těchto dovedností čtení a psaní a dále a dále odhalit, nakolik faktory vzoru písma, jímž čtenář píše, a pohlaví čtenáře ovlivňují jeho výkon ve čtení s porozuměním. Výzkumný vzorek tvořilo 271 žáků 2. a 3. tříd z celkem 9 základních škol v České republice. Žákům byl zadáván test tichého čtení s porozuměním Velcí kamarádi nebo Jedeme na výlet a test psaní Pravopisný test I. Empirická část je rozdělena na část deskriptivní a analytickou. Popisná část se zaměřuje na popis vývojového obrazu žáků 2. a 3. ročníku v psaní a ve čtení s porozuměním. V analytické části je použita korelační analýza k zjištění souvislosti mezi výkonem žáků v testu čtení a psaní. Dále byly pomocí t-testu pro...
Vývojová souvislost pregramotnostních dovedností a krátkodobé slovní paměti
Králová, Michaela ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Tématem bakalářské práce je hledání souvislostí mezi klíčovými pregramotnostními dovednostmi (fonematickým povědomím, znalostí písmen, rychlým automatickým jmenováním) a krátkodobou slovní pamětí. Účelem hledání této souvislosti je snaha o hlubší porozumění procesům krátkodobé slovní paměti, podílející se na raném osvojování čtení a psaní. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou vymezeny předpoklady vývoje čtenářských dovednosti a dále ty, které můžeme na základě výzkumů považovat za klíčové. Důraz je kladen na krátkodobou slovní paměť ve vývoji čtenářských dovedností. Jak velký význam má krátkodobá slovní paměť při vývoji čtenářských dovedností je otázkou, kterou se zabývají výzkumy. Otázkou vyplývající z těchto výzkumů je, zdali je vliv krátkodobé slovní paměti na čtení redukovatelný na kvalitu fonologického zpracování nebo zda má krátkodobá slovní paměť na počáteční osvojování čtení oddělitelný vliv. V empirické části práce je popsán výzkum realizovaný ve dvou státních mateřských školách Hlavního města Prahy. Celkovému počtu 19 dětí v posledních ročnících mateřských škol byly zadávány testy mapující pregramotnostní dovednosti (fonematické povědomí, znalost písmen, rychlé automatické jmenování, krátkodobou slovní paměť). Empirická část práce je...
Vliv poruchy autistického spektra u dítěte na vztah mezi rodiči
Krovová, Anna ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá partnerskými vztahy mezi rodiči dětí s poruchou autistického spektra (PAS). V teoretické části práce je vymezena PAS, historický vývoj PAS a náhledu na tuto poruchu, dále jsou popsány charakteristické znaky PAS. V následující, druhé kapitole práce, jsou vymezeny pojmy rodina a partnerský vztah. Dále se práce věnuje dopadům PAS na rodiče a jejich vztah, mimo to také dopadům na intaktní sourozence a podpoře, kterou mohou rodiny s dětmi s PAS využívat. V empirické části práce je popsán celý proces provedeného výzkumu. Využita byla metoda tematické analýzy. Ve třetí kapitole jsou představeny výzkumné cíle a otázky, metodologie výzkumu a charakterizován výzkumný vzorek. Čtvrtá kapitola se zabývá tématy a subtématy vytvořenými v rámci tematické analýzy. Následuje diskuze, kde jsou pojednány výsledky výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA porucha autistického spektra (PAS), rodiče dítěte s PAS, partnerský vztah, rodina
Rodičovská perspektiva poruch autistického spektra
Veselá, Veronika ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat, jak dítě s poruchou autistického spektra ovlivňuje život jeho rodičů a vnímání této problematiky rodiči autistických dětí. Teoretická část se zabývá poruchami autistického spektra, jejich vymezením, etiologií, vývojem odborného pohledu na tuto oblast a také tím, jak poruchy autistického spektra ovlivňují osobnost jedince. Dále se věnuje stručnému vymezení rodiny a rodině se zdravotně postiženým dítětem, na což navazuje část zabývající se dopadem poruch autistického spektra na rodinu. Konkrétně specifickou životní situací rodiny, rodinnou resiliencí a v neposlední řadě sourozeneckou problematikou. V empirické části předkládám výsledky kvalitativního šetření, jež byly získány pomocí rozhovoru. Výzkum se snaží nahlédnout do problematiky rodičů dětí s poruchou autistického spektra a pokouší se odhalit dopady na život rodičů autistických dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Rodina, rodičovství, poruchy autistického spektra, rodinná resilience

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 KUČEROVÁ, Olga
1 Kučerová, Oldřiška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.