Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tóny přírody aneb ekonaratologie prostřednictvím lidové písně
Starostová, Martina ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Tématem diplomové práce je ekonaratologie ve spojení s lidovou písní, která je podrobena zákonům přírody a tvoří jakýsi myšlenkový soubor života přírody. Zpěv písní je nedílnou součástí narativního přístupu, vyprávění je doplněno tóny a melodií pro lepší zapamatování. Teoretická část definuje pojmy: narativita, ekonaratologie a lidová píseň. Zajímá mě, jaké místo v současnosti narativní metoda v environmentálním vzdělávání zastává a jaké jsou její přínosy. Zmiňuji také využití příběhu a lidové písně jako prostředku edukace v praxi. Cílem diplomové práce je na základě výzkumných nálezů zjistit, nakolik jsou děti schopny podle nahrávek ze zvukového záznamu rozeznat a určit hlasové projevy domácích či lesních zvířat a průmyslové zvuky z okolního světa. V rámci výzkumného zjištění je využit kvalitativní výzkum, který je doplněn v některých úsecích výzkumem kvantitativním. Výzkumným nástrojem jsou individuální rozhovory nad zvukovým materiálem, které aplikuji u dětí předškolního věku. Klíčová slova: narativita, ekonaratologie, lidová píseň, zvuky přírody, lidové tradice, výzkum
Odcizení dětí přírodě - mění se děti?
Vosátková, Lucie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá velice aktuálním tématem. Teoretická část obsahuje informace týkající se odcizování dětí (člověka) přírodě. Práce nabízí seznámení s vybranými pohledy člověka na přírodu v jeho historii. Je zde popsán vztah člověka a přírody z psychologického hlediska, objasněn pojem "odcizení" či "odcizování přírodě" a vypsány očekávané důsledky tohoto odcizení. Pozornost je dále soustředěna na environmentální senzitivitu a shrnutí poznatků z předešlých výzkumů odcizování dětí přírodě na území České republiky. Předmětem zájmu je i vývoj volnočasových aktivit a hodnotových preferencí české mládeže. Ve výzkumné části se dotazníkovým šetřením zjišťuje vztah dětí k přírodě na základě množství jejich prožitků v přírodním prostředí. Komparací s výsledky z předchozího výzkumu vyplynulo zjištění, že ačkoli je problematika odcizování dětí přírodě řešena, situace se v této oblasti nelepší, ale ani nezhoršuje. Neméně zajímavá jsou i zjištění o rostoucím neopodstatněném strachu dětí v přírodě, který však nemá na množství prožitků v přírodním prostředí žádný vliv. Z porovnání výsledků výzkumů dále vyplynulo, že role učitelů na realizaci zážitků dětí v přírodě se od zavedení povinné environmentální výchovy nezvýšila.
Proměny a využívání školní zahrady ZŠ Jílové u Prahy od jejího založení po současnost
Hrdličková, Libuše ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Název Proměny a využívání školní zahrady ZŠ Jílové u Prahy od jejího založení po současnost Anotace Cílem mé diplomové práce bylo zmapovat vznik a vývoj naší školní zahrady. V první, teoretické části jsem popsala historické události a pokusy, které vedly ke vzniku i zániku školních zahrad v České republice a souvisejí s historickým vývojem českého školství. V této části práce čerpám především z odborné literatury. V druhé, výzkumné části jsem se pokusila shromáždit informace o budování nové školy v Jílovém a o proměnách přilehlého školního areálu od jeho otevření až po současnost. Podklady jsem hledala v archivu, v třídních knihách a výročních zprávách. Mnoho informací jsem se dozvěděla z rozhovorů s pamětníky. V závěru práce porovnávám etapy vývoje školního areálu a popisuji svá zjištění o významu využívání školní zahrady ve výuce na základní škole. Klíčová slova Klíčová slova: historie školních zahrad, školní areál ZŠ Jílové u Prahy, školní zahrada, základní vzdělávání, revitalizace
Stereotypní chování koní
Škantová, Blanka ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo přispět k objasnění pojmu stereotypního chování u koní, popsat jeho projevy, příčiny a možné způsoby jeho odstranění. Dalším cílem této práce bylo sledování skupiny koní u vybraných chovatelů. Na základě tohoto pozorování pak byly vyhodnoceny údaje, které mohou souviset s výskytem stereotypního chování koní (věk, pohlaví, využití koní, typ ustájení apod.). Stereotypní chování koní je naučené chování vyskytující se převážně u domestikovaných koní. Toto chování je nepřirozené, opakující se a nemá zjevný cíl ani funkci. Příčin stereotypního chování je mnoho, mezi nejčastější příčiny patří nuda, stres, nedostatek pohybu, vliv výživy nebo genetické faktory. Na základě vlastního pozorování 43 chovaných koní, bylo stereotypní chování pozorováno u 10 koní (23,26% koní). Nejčastějším stereotypním chováním bylo tkalcování (u 3 koní) a klkání (u 3 koní), druhým nejčastějším byla chůze v boxu (u 2 koní) a dále jsem zaznamenala výskyt těchto stereotypií: hrabání, klapání pysky, houpání řetězem, lignofágie, agresivita. Sledovaná skupina koní byla rozdělena na 4 podskupiny podle pracovního využití, na 3 podskupiny podle typu ustájení a 3 podskupiny podle věku. Z hlediska výskytu stereotypního chování se jeví jako nejlepší způsob ustájení pastevní odchov. U tohoto typu ustájení se...
Dobrovolná skromnost: Druhá generace
Kolářová, Marta ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Východisko. Dobrovolná skromnost je forma životního stylu, jejímž typickým rysem je výběrová náročnost ve všech oblastech života člověka. Samotná náročnost života v dobrovolné skromnosti spočívá v sebekontrole spotřebního chování při dennodenní konfrontaci s mediálním tlakem, který je orientovaný na vysokou míru spotřeby. Cílem práce bylo zjistit, zda lidé, kteří vyrůstali v dobrovolně skromné rodině a byli v tomto duchu vychováváni, se i nadále drží dobrovolné střídmosti nebo se naopak od tohoto způsobu života odvrátili a připojili se k majoritnímu životnímu stylu založenému především na vysoké míře spotřeby. Metody a výsledky. Do výzkumu bylo zařazeno 40 respondentů, kteří splňovali podmínku, že dobrovolná skromnost byla součástí jejich výchovy. Osloveni byli lidé z alternativně žijících skupin (hnutí preppers, ekovesnice, makrobiotici, minimalisté, fóra matek věnujících se výchově a péči o dítě a další skupiny disponující fóry o alternativním způsobu života v dobrovolné skromnosti). Šetření probíhalo prostřednictvím elektronického dotazníku. Třináct respondentů ze čtyřiceti (32,5 %) plně odpovídalo námi stanovenému profilu dobrovolné skromnosti. Relativní četnost odpovědí od všech čtyřiceti respondentů, které naplňovaly požadavky skromného chování, činila 74,3 %. Hypotéza H1 předpokládala, že vlivem...
Autismus a zoorehabilitace
Chamillová, Marie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji tématu aplikování různých typů zoorehabilitace u osob s poruchami autistického spektra. Diplomová práce má za cíl ukázat různé možnosti, které zoorehabilitace osobám s poruchami autistického spektra nabízí. Zaměřila jsem se na zkoumání, jaký druh zoorehabilitace je pro danou diagnózu vhodný, či naopak nevhodný. V práci také popisuji různé subtypy autistických diagnóz včetně Aspergerova syndromu. Spolupracovala jsem s organizacemi zabývajícími se rehabilitací a léčbou osob s PAS také v USA. Zoorehabilitace je stále se rozvíjející metodou a vhodnost jednotlivých druhů této terapie pro psychicky i fyzicky nemocné děti i dospělé je stále předmětem výzkumu. Klíčová slova: autismus, autistické spektrum, zoorehabilitace, zooterapie, Aspergerův syndrom, asistence, canisterapie, hippoterapie
Srovnání vzdělávacího systému a metod výuky biologie ve Francii a České republice
Pavlová, Erika ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je srovnání vzdělávacího systému a metod výuky biologie ve Francii a v České republice. Zahrnuje historický vývoj vzdělávacích systémů v obou evropských státech. Součástí práce je také bližší popis struktur vzdělávacích systémů v jednotlivých stupních vzdělávání. V rámci struktury vzdělávacích systémů se práce zaměřuje také na vzdělávací programy a tematické okruhy vzdělávacího předmětu biologie pro jednotlivé ročníky středních škol. Práce se zabývá srovnáním metod výuky a vzdělávání obou od sebe odlišných států. V návaznosti na metody se práce zmiňuje i o cílech výuky biologie ve Francii a České republice. V závěru práce jsou porovnávány učebnice pro studenty, jakožto jeden z prostředků dosažení výchovně vzdělávacích cílů. Práce zároveň obsahuje výsledky pedagogického výzkumu. V rámci výzkumu byla použita komparativní metoda a jako technika měření byl zvolen didaktický test. Jako výzkumný vzorek byli osloveni studenti druhých a maturitních ročníků v České republice a première S a terminale S ve Francii. Cílem výzkumu pak bylo srovnání obecných znalostí biologie vybraného okruhu studentů střední školy Lycée Fernand Daguin ve Francii a středních škol Gymnázium Christiana Dopplera a Malostranské gymnázium v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Jančaříková, Kristina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.