Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
LABORARTORY BRNO
Stýblo, Jakub ; Novák, Antonín (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Architektonický návrh na východního nároží křižovatky ulice Koliště a Milady Horákové. Programem objektu je galerie architektury a design se zaměřením na nová digitální média doplněné o přednáškový sál a dílny pro workshopy a hackerspace. Architektonický výraz a jeho hlavní motiv návrhu je pohyb a tok lidí. Objekt je „vybroušen“ z pohybu lidí a aut. Návrh byl navrhován jako tři objekty, které se následně fluidně propojí a vytvoří kontinuální celek jedné hmoty. Konstrukce objektu je kombinací stěnového a skeletového systému ze železobetonu.
Media imperialism and its possible influence on identity perception: The case of Lebanese youth
Abdul Baki, Sandra ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Západní mediální imperialismus v zemích globálního Jihu je již dlouho předmětem diskusí v mediálních studiích. Libanon, země v levantském regionu, je často charakterizován konfliktem arabské a západní identity. Tato studie zkoumá, zda dominance západních médií v zábavním průmyslu hraje roli při utváření kulturní identity libanonské mládeže směrem k té západnější. Studie využívá průřezový průzkum 140 respondentů ve věku 18-25 let z pěti hlavních libanonských univerzit. Studie analyzuje shromážděná data prostřednictvím deskriptivní a inferenční statistiky. Studie ukazuje, že čím vyšší je konzumace západních zábavních médií, tím slabší je naplnění místní kultury na jedné straně a tím vyšší je identifikace se západní kulturou na straně druhé. Respondenti, kteří mají vysokou spotřebu západních zábavních médií, mají navíc tendenci přejímat západní kulturní návyky, jako je nošení západní módy, poslech západní hudby a mají znalost arabského i západního jazyka na stejné úrovni. Klíčová slova Mediální imperialismus, kulturní identita, Libanon, mládež, západní média, zábavní média, digitální média.
Deepfakes a současné dění v digitálních médiích
Vocásek, Šimon ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá vznikem deepfakes a jejich vlivem na současné dění v rámci digitálních médií. Teoretická část práce se zaměřuje na technologie stojící za vznikem deepfakes, ale také na jejich úskalí a dopady na aktuální události v mediálním prostoru. Pro tyto účely jsou v práci blíže popsány různé oblasti od aplikací a aktuálního využití umělé inteligence, přes vliv na důvěryhodnost médií až po problematiku regulace a morální dilemata spojená se vznikem deepfakes. V praktické části byl nejdříve realizován kvalitativní experiment zkoumající lidské schopnosti rozpoznání deepfake obsahu ve srovnání s jeho skutečnými předlohami. Po experimentu následovala kvalitativní část výzkumu s využitím metody polostrukturovaných rozhovorů zaměřených na vnímání deepfakes ze strany veřejnosti.
(Ne)bezpečné sociální sítě pohledem dětí
Šolcová, Tereza ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje bezpečnosti dětí na sociálních sítích z perspektivy jejich vlastních zkušeností a vnímání. Pomocí interpretativní fenomenologické analýzy se snaží popsat žitou zkušenost participantů s důrazem na citlivost tématu. Výsledky výzkumu byly získány pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sedmi participanty ve věku 13 let ze Základní školy Lutín. Jednotlivé rozhovory byly nahrávány a následně interpretovány podle jednotlivých postupů zvolené metody analýzy.
Zjišťování rodičovských strategií regulace užívání obrazovek z pohledu žáků mladšího školního věku - pilotní studie
Bláhová, Karolína ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Vacek, Jaroslav (oponent)
Východiska: Vzhledem k stále se rozšiřující dostupnosti moderních zařízení, jsou dnes děti běžně v kontaktu s digitálním světem. Stejně jako je tento svět pro nás přínosem, skýtá mnohá rizika. Děti jsou z hlediska vývoje velmi citlivou skupinou, a právě rodičovský přístup k výchově ohledně digitálních médií obecně, může mít zásadní vliv na budoucí postoj dítěte k jejich využívání. Cíle: Cílem práce je zmapovat způsoby, kterými rodiče regulují užívání obrazovek u svých dětí a jak děti jednotlivé strategie vnímají. Práce zjišťuje povědomí dětí o riziku rozvoje závislostního chování na internetu. Pilotní studie zároveň ověřuje adaptaci české škály mediálního rodičovství z rodičovské do dětské verze Metody: Byl zvolen kvantitativní výzkum realizovaný dotazníkovým šetřením. Získaná data byla zpracována vybranými statistickými metodami (jednorozměrnou i dvourozměrnou statistickou analýzou) a zobrazena prostřednictvím grafů a tabulek. Výsledky: Výzkum ukázal, že matky oproti otcům vykazují vyšší stupeň mediace. Byl zjištěn statisticky významný rozdíl u aktivní mediace mezi třetím a čtvrtým ročníkem. Statisticky signifikantní vztah mezi pohlavím dítěte a uplatňovanou aktivní nebo restriktivní mediací u matek ani u otců nebyl prokázán. Rodiče se méně soustředí na dětmi konzumovaný obsah. Hlavním zdrojem...
Media-facilitated Nation Branding: the Case Study of Brave Ukraine
Kazymyr, Daria ; Švecová, Martina (vedoucí práce) ; Jarolímková, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá aplikací nation brandingu v oblasti politické komunikace. S prolínáním profesionálních hráčů a globálních perspektiv napříč komunikačními, politickými a mediálními oblastmi nabývá význam moderních postupů, jako je nation branding. Efektivní taktiky mediálního managementu také nově definovaly možnosti veřejné diplomacie a umožnily národům propagovat své přesvědčení v národním i mezinárodním kontextu. Hlavním cílem tohoto výzkumu je proto zdůraznit klíčovou roli vytváření veřejného obrazu země pro zahraniční publikum a obrovský potenciál využití komunikačních prostředků. Dalším cílem je diskutovat roli digitálních médií při vytváření politicky nastaveného veřejného obrazu země. Na případu Ukrajiny je čtenářům nabídnuta komplexní analýza kampaně Brave Ukraine, zahrnující zhodnocení jejích cílů a obsahu. Empirická studie účinnosti této kampaně na její zahraniční publikum, která byla zkoumána prostřednictvím řady hloubkových rozhovorů, nabízí cenné poznatky o vzájemném působení veřejného obrazu země, digitálních médií a jejich vlivu na vnější zainteresované strany.
Trávení volného času žáků základní školy žijících ve městě a na vesnici
BENÍČKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se věnuje volnému času žáků druhého stupně základní školy a poukazuje na rozdíly v trávení volného času dětí žijících ve městě a na vesnici. V teoretické části jsou definovány pojmy volný čas, formy volnočasových aktivit a zařízení a prostory pro volnočasové aktivity. Dále definuje pojem prostředí a charakterizuje prostředí města a vesnice. Přibližuje téma digitálních médií a vlivu médií obecně a vysvětluje charakteristické vývojové změny žáka staršího školního věku. Praktická část je zaměřena na výzkumné šetření, které je založeno na teoretických předpokladech a prostřednictvím dotazníkového šetření jsou tyto předpoklady potvrzeny či vyvráceny. Výzkumného šetření se účastnili žáci dvou základních škol v Jindřichově Hradci, z nichž jednu navštěvují převážně děti ze spádových obcí Jindřichova Hradce a druhou děti z města.
Utužování stereotypů pomocí příspěvků, které sdílejí české influencerky na sociální síti Instagram
Lesáková, Marie ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce si dává za cíl zjistit, jak české influencerky na vybrané sociální síti, kterou je Instagram, utužují svými příspěvky tradiční genderové stereotypy nebo se jim naopak vymykají. Práce je rozdělena do dvou hlavních bloků - části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku nových médií a na fenomén sociálních sítí. V dalších kapitolách práce definuje Instagram, který je i předmětem následné analýzy. Součástí teoretické části je charakteristika s Instagramem souvisejících pojmů. Diplomová práce rozebírá sociologický problém genderových stereotypů a uvádí několik případů z historie médií, kde byly znatelně podporovány genderové stereotypy mezi muži a ženami. Praktická část je zaměřená nejprve na kvantitativní obsahovou analýzu, která má za úkol vyřadit příspěvky, které nevykazují žádné genderové stereotypy a nepodrobí se tak dalšímu kroku, kterým je kvalitativní analýza příspěvků několika nejsledovanějších českých influencerek současnosti.
Motivace členů platformy participativní žurnalistiky iReportér ve zpravodajství ČT24
Šedivá, Tereza ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na téma participativní žurnalistiky, která se po nástupu webu 2.0 stala zajímavou součástí světa médií. Koncept, kdy se "lidé z ulice" zapojují do vysílání profesionálních médií, využívají v posledních letech rádia, televize i online média po celém světě. Výjimkou není ani tuzemská televize veřejné služby a její zpravodajský program ČT24. V roce 2015 spustila Česká televize projekt s názvem iReportér. Prostřednictvím aplikace mohou zájemci posílat fotografie nebo videa aktuálního dění, které se po zkontrolování editory mohou objevit ve vysílání, na webu nebo na sociálních sítích ČT. Diplomová práce v teoretické části vysvětlí procesy a jevy nezbytné k pochopení trendu participativní žurnalistiky. Jde mj. o proces konvergence, roli produživatele, charakteristiku webu. 1.0, webu 2.0 a 3.0. Rozebere, co je to participativní žurnalistika, jaké jsou její výhody a jak se liší od občanské žurnalistiky. Pozastaví se nad etickými otázkami, uvede příklady platforem participativní žurnalistiky ve světě a v České republice. Ve výzkumné části představí použité výzkumné metody. Dále zhodnotí data získaná z dotazníkového šetření a z hloubkových rozhovorů týkajících se motivace lidí zapojených do projektu iReportér. Na závěr shrne zjištěné poznatky.
Zobrazování historie v seriózních počítačových hrách a simulacích
Fixl, Matěj ; Olšáková, Doubravka (vedoucí práce) ; Hlaváček, Jiří (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl analyzovat problémy i silné stránky jednotlivých přístupů využívaných v seriózních počítačových hrách a simulacích s historickou tématikou, a to i s ohledem na soudobou interpretaci aplikovaných historiografických témat a jejich vliv na utváření kolektivní paměti. Součástí práce je v závěru doporučení pro vývoj dalších takto zaměřených programů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.