|
Lidská krása v reklamní fotografii
Bílková, Nikola ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá lidskou krásou v reklamní fotografii. Hlavním cílem je zmapovat vybrané reklamy v médiích, ve kterých jsou zobrazovány retušované a jinak upravené ženy pomocí softwarového programu. Dalším cílem je analyzovat názory pomocí dotazníkového šetření předních českých fotografů a českých zadavatelů reklamy na dané téma lidské krásy v reklamní fotografii. Práce je rozdělena do několika částí. První část představuje základní teoretická východiska z oblasti body image ve spojení s fotografií a z oblasti marketingové komunikace. Další část je věnována reklamním fotografiím v tisku a na internetu. Vybráno je pouze několik případů přehnaných či velmi nepovedených retuší. Podstatou poslední části je vyhodnocení dotazníků a následné vyvození závěru.
|
|
Regulace reklamy cukrovinek a mastných výrobků
Vávrová, Klára ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Procházková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce pojednává o způsobech, kterými je v České republice reklama na cukrovinky a mastné výrobky regulována. Hlavní snahou je ale zaměření na problematiku reklamy cukrovinek a mastných výrobků jako na reklamu specifického druhu zboží, které u nás i ve světě vyvolává diskuze o dopadech na lidské zdraví. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je uvedena reklama jako součást marketingového mixu a cukrovinky a mastné výrobky jsou zařazeny do kategorie tzv. "nezdravých" potravin. Dále jsou zmíněny instituce, které mají vliv na regulaci reklamy potravin, také je zmapována situace regulace reklamy na tyto výrobky v zahraničí. Praktická část patří výsledkům dotazníkových šetření provedených u výrobců cukrovinek a mastných výrobků, primárně však u spotřebitelů.
|
|
Product placement v hudebních videoklipech v České republice
Pajerová, Hedvika ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Poucha, Tomáš (oponent)
V mé bakalářské práce se zabývám zmapováním současné situace, která panuje v České republice v oblasti product placementu v hudebních videoklipech. Analýza situace je založena na rozboru českých i zahraničních videoklipů a na rozhovorech s odbornou veřejností. Vztah laické veřejnosti k product placementu postihuji pomocí dotazníkového šetření provedeného pouze online. V závěru praktické části je nastíněno konkrétní řešení product placementu ve videoklipu nezávislé, tedy undergroundové, české kapely. Tato akademická práce by měla přispět k většímu rozšíření product placementu v prostředí českých hudebních videoklipů.
|
|
Analýza sledovanosti TV pořadů - životní styl
Lifková, Hana ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Pavelka, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá aktuální tématikou životního stylu, jenž slouží jako motivace ke vzniku televizních pořadů. Poukazuje na rozmanitost vnímání pojmu životní styl a demonstruje jeho propojení s různými oblastmi života. Charakterizuje segmentaci na základě životního stylu a její následnou aplikaci ve společnosti v podobě rozčlenění trhu na odlišné skupiny preferující konkrétní životní styl. V praktické části je ze dvou různých úhlů zkoumán zájem o pořady o životním stylu. Prvním zdrojem informací jsou statistiky sledovanosti, druhým výsledky vlastní dotazníkové šetření. Práce přináší poznatky o tom, zda jsou pořady o životním stylu sledovány, kdo jsou případní diváci a jaký mají pořady vliv na jejich reálný život.
|
|
Vzájemná interakce plastické chirurgie a marketingu
Pospíchalová, Veronika ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzájemným působením marketingu a médií, jako jeho nositelů, na spokojenost s vlastním tělem a na způsoby jeho zkrášlování, mezi které patří i extrémní případ plastické chirurgie. Z druhé strany zkoumá i jednotlivé možnosti marketingové komunikace, jejich vhodnost pro prostředí klinik plastické chirurgie a uvádí konkrétní případy. Samostatná část je pak věnována medializaci samotné plastické chirurgie. V praktické části této práce jsou rozebrány výsledky výzkumu provedeného na vzorku reálných a potenciálních klientů plastické chirurgie, který mapuje současný názor na estetickou chirurgii, motivy k podstoupení zákroků a v neposlední řadě poskytuje srovnání s teoretickými poznatky a ostatními již provedenými výzkumy.
|
|
Marketingový význam body image zaměřený na mužský segment
Kufa, Robert ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Moderní muž musí plnit více rolí, než tomu bylo v historii. Kromě zajištění domácnosti a rodiny, jakkoliv mu s tím žena pomáhá, se musí začít starat i o svůj vzhled, neboť konkurence sílí ve všech oblastech, a to jak v pracovním, tak i společenském a osobním životě. Cílem této práce je zpracování otázky významu vlastního těla (body image) u mužské populace, kterou zodpovím pomocí obsahové analýzy 4 ročníků pánského magazínu ForMen, kde najdu a určím hlavní a nejpoužívanější rysy osob v reklamách zaměřených na mužskou populaci napříč různými odvětvími v časovém horizontu 4 let. Doba si žádá změnu v otázce pojímání mužského těla, proto se pokusím najít kořeny metrosexuála, jakožto jednoho z fenoménů dnešní doby a určím význam módy v otázce body image.
|
|
Body Image v marketingu
Böserová, Jana ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingovým významem body image v inzerci vybraných časopisů životního stylu pro ženy či muže. Hlavním cílem je analyzovat inzerci prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy a pomocí ní zmapovat, které prvky body image jsou nejčastěji prezentované. Na základě získaných údajů je dále cílem provést rozbor těchto prvků a zjistit, jak se liší zobrazování lidského těla za předpokladu, že cílovou skupinou čtenářů jsou ženy či muži. Sekundárním cílem je provést tuto analýzu i na titulních stranách zkoumaných časopisů. Práce je rozdělena do několika částí. První část představuje základní teoretická východiska z oblasti marketingové komunikace s důrazem na tiskové médium, další část se již zcela věnuje problematice body image a sebepojetí vlastního těla. Podstatou praktické části je vyhodnocení obsahové analýzy, shrnutí získaných výsledků a následně vyvození závěrů i marketingového doporučení.
|
|
Význam body image v marketingu
Jarošová, Lucie ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Každodenní život plný konzumu nám jasně dokládá sílící boj o zákazníka. V konkurenčním boji často vítězí ten, o kterém víme více a lépe. Z hlediska marketingové komunikace je nejvýraznějším prvkem reklama, která ovlivňuje naše spotřební chování prezentací lidí pohledných a štíhlých, jimž se koupí nejrozličnějších výrobků snažíme vyrovnat a docílit tak domnělého pocitu štěstí. Cílem této práce je pomocí obsahové analýzy stanovit nejfrekventovanější prvky body image, které se nejčastěji objevují v reklamách časopisu pro mladé dívky a následně zanalyzovat vazby mezi nimi. Definovat tedy nejčastěji prezentovaný tělesný ideál, s nímž že se tyto dívky, ať již vědomě či nikoli, konfrontují, a který výrazně vstupuje do jejich tělesného sebepojetí. Zjišťuji, že marketéři v naprosto alarmující míře využívají definice krásy prefabrikované kosmetickým, módním a dietním průmyslem, který je na hony vzdálen od běžné populace.
|
|
Vliv reklamy na formování stravovacích návyků u dětí
Vašíčková, Jana ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Procházková, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zjistit, zda má reklama vliv na formování stravovacích návyků u dětí. Teoretická část této práce se zaměřuje na pojem reklamy jako takové, na její druhy, typy a nejúčinnější reklamní média. Popisuje efekty reklamy zaměřené na děti, tj. na pozitiva takové reklamy, ale zároveň i na možná rizika reklamy zaměřené na děti. Dále teoretická část práce obsahuje etické a právní aspekty marketingu cíleného na děti. V neposlední řadě se tato část práce zabývá zdravým životním stylem včetně stravování, které se vztahuje k reklamě cílené na děti. V praktické části následuje sekundární výzkum v oblasti vlivu reklamy na formování stravovacích návyků u dětí. Dále se v rámci praktické části zabývám vlastní výzkumnou činností. Na základě dotazníkového šetření jsem získala data od žáků základních škol, na základě těchto dat analyzuji vliv reklamy na formování jejich stravovacích návyků.
|
|
Vliv reklamy na děti
Vohralíková, Barbora ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Pilátová, Monika (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice reklamy a jejího působení na děti. V současné době. kdy si reklama nachází stále nové způsoby oslovování svých potenciálních zákazníků, kdy prodej výrobků je jedním z hlavních motorů fungování současné společnosti a kdy se její tlak zvyšuje aý k tomu, že vede ke vzniku sociálně-patologických jevů. je třeba vědět maximum o formách jejího působení, využívaných technikách a možných dopadech. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretické a praktické. V teoretické části své práce popisuji, co to reklama vlastně je, zkoumám její historii, zmiňuji základní principy komunikace v reklamě a nabízím jeden z pohledů na její úkol v současné společnosti prosperity. Svou pozornost věnuji současným trendům v psychologii reklamy. Podávám přehled o vlivu poznatlů o vnímání, o vztahu pozornosti s reklamou, o vlivu paměti a zapomínání na účinnost reklamy a důležitosti motivace pro tuto oblast. V praktické čáasti se pomocí kvantitativního výzkumu formou ohniskové skupiny snažím najít odpověď na základní otázku (jaký je vliv reklamy na děti), jak se tento vliv mění v závislosti na oslovené věkové kategorii. V této čáasti demonstruji výsledky, které popisují, co děti na reklamě vnímají a jak intenzivně, co prožívají a jak se s jejím působením vyrovnávají.
|