Název:
Význam body image v marketingu
Překlad názvu:
The Meaning of Body Image in Marketing
Autoři:
Jarošová, Lucie ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: Každodenní život plný konzumu nám jasně dokládá sílící boj o zákazníka. V konkurenčním boji často vítězí ten, o kterém víme více a lépe. Z hlediska marketingové komunikace je nejvýraznějším prvkem reklama, která ovlivňuje naše spotřební chování prezentací lidí pohledných a štíhlých, jimž se koupí nejrozličnějších výrobků snažíme vyrovnat a docílit tak domnělého pocitu štěstí. Cílem této práce je pomocí obsahové analýzy stanovit nejfrekventovanější prvky body image, které se nejčastěji objevují v reklamách časopisu pro mladé dívky a následně zanalyzovat vazby mezi nimi. Definovat tedy nejčastěji prezentovaný tělesný ideál, s nímž že se tyto dívky, ať již vědomě či nikoli, konfrontují, a který výrazně vstupuje do jejich tělesného sebepojetí. Zjišťuji, že marketéři v naprosto alarmující míře využívají definice krásy prefabrikované kosmetickým, módním a dietním průmyslem, který je na hony vzdálen od běžné populace.
Klíčová slova:
body image; marketing; média; sebepojetí; štíhlost; body image; marketing; media; self-concept; thinness
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24324