Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 401 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Odlehčovací služby pro lidi s autismem a mentální retardací - dostupnost v regionech
Nováková, Marie ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku poskytování odlehčovacích služeb rodičům dětí a dospělých s autismem a mentální retardací. V úvodních kapitolách se diplomová práce zaměřuje z teoretického hlediska na poruchy autistického spektra v kombinaci s mentální retardací a možným výskytem problémového chování. V práci jsou dále popsány terapeutické postupy pro jedince s autismem a mentální retardací, dále se práce věnuje obecné problematice poskytování sociálních služeb těmto jedincům. Ze sociálních služeb pak diplomová práce cílí především na služby odlehčovací. V empiricky zaměřené části diplomová práce popisuje dostupnost odlehčovacích služeb pro rodiny s jedincem s autismem a mentální retardací v jednotlivých regionech České republiky.
Psychosociální situace hospitalizovaného dítěte s posttraumatickou poruchou tkáňové integrity
Marková, Pavla ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je shrnout poznatky speciálního pedagoga na klinice popáleninové medicíny v Praze. V teoretické části je definována problematika popálenin, jaká je historie péče o takto nemocné, jaké přístupy se užívají a prevence těchto úrazů. Dále jsou objasněny pojmy jako je nemoc a její psychické následky na dítěti, hospitalismus, atd. Poslední část teoretické části se zabývá vzděláváním dětí při zdravotnických zařízeních, blíže pak, jak funguje ZŠ a MŠ při fakultní nemocnici Královské Vinohrady v Praze, kde byl prováděn výzkum této práce. Praktická část spočívá v provedení a vyhodnocení dotazníkového šetření a popisuje 6 případových studií dětí po popáleninovém traumatu, s odlišnými mechanismy vzniku úrazu. Klíčová slova: popáleninové trauma, posttraumatická porucha, hospitalismus, vzdělávání dětí ve školách při zdravotnických zařízeních, rodina
Hodnoty výskytu dyslálií v 1. ročníku ZŠ
Štumpfová, Libuše ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit problematiku dyslálie. Práce se zaměřuje na hodnoty výskytu dyslálií v 1. ročníku ZŠ. Teoretická část poskytuje poznatky, jež se dotýkají této problematiky. Jedná se především o vymezení pojmů: komunikace, narušená komunikační schopnost, komunikace ve vztahu RVP PV a RVP ZV. Značná část se věnuje komplexnímu zpracování problematiky dyslálie (klasifikace, symptomatologie, etiologie, diagnostika a terapie), práce se také věnuje dyslalii a jejím možným dopadům na život (dyslalie a škola, dítě s dyslalií a učitel, společenské důsledky dyslalie a psychologické důsledky dyslalie) Praktická část je zpracována na základě dotazníkového šetření, bylo tedy použito metod kvantitativního výzkumu. Respondenty dotazníkového šetření byli rodiče žáků. Hlavním cílem této části bylo orientační zjištění hodnot výskytu dyslalií v prvním ročníku základní školy.
Systém vězeňství v ČR - současnost a budoucnost
Fukalová, Aneta ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá stručným exkurzem do minulosti českého vězeňství, tj. vývojem trestání na našem území. Věnuje se současnosti českého vězeňství, tj. legislativnímu vývoji, problematické právní úpravě, jejímu dopadu do praxe, jakož i výhledu do budoucnosti (v souladu s Koncepcí vězeňství do roku 2025). Představuje fungování Vězeňské služby České republiky, její úkoly a organizační členění. Závěr teoretické části práce je věnován budoucnosti českého vězeňství, zejména pak změnám ve vnější diferenciaci věznic. Empirická část závěrečné práce je tvořena kvalitativním výzkumným šetřením (strukturované rozhovory se zaměstnanci Vězeňské služby České republiky). Mapuje názory zaměstnanců Vězeňské služby na stávající systém vězeňství a na legislativní úpravy účinné od 1. října 2017. Cílem diplomové práce je tedy analyzovat současný systém vězeňství v České republice v kontextu platných legislativních změn. K jeho naplnění slouží zpracování teoretické části práce (analýza odborné literatury a legislativních norem upravujících výkon trestu odnětí svobody v České republice) a provedené výzkumné šetření (metoda rozhovoru).
Život s Aspergerovým syndromem na vysoké škole
Středová, Martina ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem studenta s Aspergerovým syndromem na vysoké škole. Teoretická část se věnuje charakteristice Aspergerova syndromu, vysvětluje historii, pojmy a specifické oblasti handicapu. Dále popisuje oblasti v životě jedince a seznamuje s organizacemi, které pomáhají lidem s Aspergerovým syndromem. Na základě teoretické části je pro praktickou část zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. V praktické části je uvedena případová studie jedince s Aspergerovým syndromem, která nabízí prostřednictvím analýzy rozhovorů, pozorování a dokumentů komplexní pohled na způsob podpory studenta s Aspergerovým syndromem na vysoké škole. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, vysoká škola, podpora, vzdělání
Postoje mladých osob se zdravotním postižením k vysokoškolskému vzdělávání
Moravová, Tereza ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzdělanostní úrovně a struktury současné populace České republiky se zaměřením na cílovou skupinu osob se zdravotním postižením. Je zde nastíněn historický vývoj této oblasti, současné trendy a dostupné statistické údaje, které danou oblast reprezentují. Předním tématem práce je v tomto směru zejména nižší podíl vysokoškolsky vzdělaných osob se zdravotním postižením v porovnání s intaktní populací. Krátká pozornost je věnována podpůrným opatřením studentů se specifickými potřebami na českých vysokých školách. Součástí práce je také výzkumné šetření, které se věnuje interpretaci postojů mladých osob se zdravotním postižením k oblasti vysokoškolského vzdělávání.
Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce
Bitman, Martin ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce AUTOR: Bc. Martin Bitman KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o metodě reflexní lokomoce a jejím vlivu na osoby s disabilitou. Teoretická část popisuje úvod do problematiky metody reflexní lokomoce - její definici, historii, indikaci, průběh terapie, vývojovou ontogenezi, terapeutický systém, zdůvodňuje příčiny neúspěchu terapie. Praktická část je zaměřena na využití metody reflexní lokomoce u osob s disabilitou. Obsahuje výzkum a hodnocení vlivu metody reflexní lokomoce na vybrané speciálně pedagogické složky u dětí raného a předškolního věku, a dokládá výsledky šetření týkajícího se informovanosti, přijímání metody a využití metody v domácím prostředí. Hlavním cílem je zjistit, zda má metoda reflexní lokomoce vliv na vybrané speciálně pedagogické metody - jemnou a hrubou motoriku, grafomotoriku a kresbu. KLÍČOVÁ SLOVA: metoda reflexní lokomoce, osoby s disabilitou, speciálně pedagogická diagnostika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 401 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 HÁJKOVÁ, Veronika
13 Hájková, Veronika
1 Hájková, Václava
6 Hájková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.