Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezifiremní mentoring
Grófová, Martina ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice mezifiremního mentoringu, jeho teoretickému vymezení a konkrétnímu využití v praxi určité společnosti. Cílem práce je definovat mezifiremní mentoring, jakožto novou formu firemního vzdělávání, podrobně jej analyzovat a zhodnotit jeho přínos do konkrétní firmy. V teoretické části jsou s pomocí SWOT analýzy nalezeny jeho silné/slabé stránky a možné příležitosti či hrozby. Zhodnocení mezifiremního mentoringu staví na základě rozhovorů s mentory, mentees a v neposlední řadě s nadřízenými jednotlivých mentees. Tyto polostrukturované rozhovory jsou zaměřeny na zjištění silných/slabých stránek a příležitostí/hrozeb mezifiremního mentoringu, čili i praktická část využívá SWOT analýzy. Výstupem práce je závěrečné shrnutí a vlastní návrhy na zlepšení. Výsledky práce mohou pomoci těm firmám, které hledají nové způsoby pro rozvoj svých zaměstnanců, či které váhají se mezifiremního mentoringu zúčastnit. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání, rozvoj, mezifiremní, mentoring, mentor, mentee, HR, koordinátor, firemní kultura, etický kodex
Kompetence lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých
Míková, Gabriela ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu lektorů a vymezení jejich kompetencí v rámci participativního stylu výuky ve vzdělávání dospělých. Práce se věnuje tématu lektorů využívajících aktivizační metody ve vzdělávání dospělých a nastiňuje současný stav profesionalizace lektorské práce v České republice. Vymezuje základní charakteristiky aktivizačních metod, které jsou ve výuce nejčastěji využívány s ohledem na nutné schopnosti lektora pracujícího s těmito metodami. V práci je představen kompetenční model lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých s možným návrhem využití tohoto modelu v praxi. Klíčová slova: lektor, profesionalizace lektorské práce, role lektora, lektorské kompetence, aktivizační metody.
CSR: Aspekty společenské odpovědnosti v personálním řízení organizace
Melicherčíková, Dita ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
3 ABSTRAKT Bakalá ská práce se v nuje problematice společenské odpov dnosti organizací z hlediska personálního ízení. Práce p edstavuje koncept společenské odpov dnosti organizací, jeho vývoj a hlavní charakteristiky. Poukazuje na propojení společensky odpov dných témat a personálního ízení v kontextu současného a p edpokládaného vývoje, zvažuje úlohu personálních útvar a liniových manažer v uplat ování společensky odpov dného chování p i práci s lidmi v organizaci a naznačuje opat ení zohled ující zásady společenské odpov dnosti v personální oblasti. Pozornost je také v nována postupu p i zavád ní společenské odpov dnosti v organizacích a zp sob m vyhodnocování potenciálních p ínos . KLÍýOVÁ SLOVA společenská odpov dnost organizací, personální ízení, etika v personálním ízení, diverzita, sla ování pracovního a osobního života
Komparace teorií učení se dospělých Malcolma Knowlese a Jacka Mezirowa
Jurečka, Pavel ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Cílem této práce je představit a porovnat teorii andragogiky Malcolma Knowlese a teorii transformativního učení Jacka Mezirowa. Obě teorie jsou ve Spojených státech velice oblíbené, ale v české literatuře se jim nevěnuje dostatečná pozornost. Srovnání probíhá na základě tří kritérií. Prvním kritériem jsou inspirační zdroje autorů teorií, druhým kritériem je pojetí vzdělavatele dospělých a třetím kritériem je pojetí učícího se. Klíčová slova Malcolm Knowles, andragogika, vzdělávání dospělých, Jack Mezirow, teorie transformativního učení
Proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol
Drvotová, Aneta ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Tématem práce je proměna role ředitele v procesu slučování základních a mateřských škol. Cílem této práce je popsat roli ředitele školy a jeho způsoby vykonávání manažerských činností před sloučením a po sloučení základní a mateřské školy. Teoretická část práce charakterizuje pojetí manažerských rolí, následně vystihuje ředitele školy v roli manažera, lídra a vykonavatele. Uvádí manažerské funkce, resp. činnosti, které ředitel školy vykonává k zajištění úspěchu své manažerské práce. Cíl práce ve výzkumné části je ověřen na základě zpracování případových studií se třemi řediteli škol, kteří prošli procesem slučování základní a mateřské školy. Podstatou výzkumného kvantitativního šetření je ověřit nejen roli ředitele jako takovou, ale také nároky a změny, se kterými se ředitelé museli v rámci slučování škol vyrovnat. Práce by mohla posloužit jako podpůrný materiál pro nejen ředitele, které slučování teprve čeká, ale také pro tu část veřejnosti, kterou tato problematika zajímá.
Kritické zhodnocení trendů otevřeného vzdělávání se zaměřením na masové otevřené online kurzy
Slavický, Marek ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Masové otevřené online kurzy (MOOCs) jsou fenoménem posledních tří let. Přestože jejich popularita celosvětově stoupá, není doposud jasné, zda jsou MOOCs vůbec dlouhodobě udržitelné. Jedním z problémů je nedostatek odborné literatury a neexistující manuál pro projektování a realizaci efektivních a úspěšných MOOCs. Cílem této práce je vytvořit kritéria, na základě kterých se dá efektivita a úspěšnost MOOCs hodnotit, následně tak zhodnotit současné pojetí a efektivitu MOOCs a nastínit postupy směřující k zefektivnění výuky. V práci představuji zcela nový koncept analýzy potenciálních indikátorů efektivity MOOCs. Na takto vytvořených kritériích popisuji význam aktivní role lektora v kurzu, nutnost jasně formulovaných a komunikovaných pravidel, cílů a očekávání a důležitost nastavení vysoké úrovně kurzu. V závěru navrhuji způsoby využití výsledků práce pro další výzkumy.
Specifika lektorů v zájmovém vzdělávání dospělých - průvodců po památkových objektech
Bednaříková, Karolína ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato práce pohlíží na průvodce po památkových objektech jako na lektory zájmového vzdělávání dospělých. Začíná ukotvením zájmového vzdělávání v kontextu andragogiky a v životě dospělého jedince a posléze se přesouvá k problematice lektorů v oblasti zájmového vzdělávání. Uvádí role lektorů a požadavky, které jsou na ně kladené, nastiňuje možnosti rozvoje a profesionalizace lektorů a také shrnuje základní kompetence a charakteristiky lektorů jak v zájmovém vzdělávání, tak ve vzdělávání dospělých obecně. Pro bakalářskou práci je stěžejní průvodcovská činnost na památkových objektech pojímaná jako činnost lektorů zájmového vzdělávání dospělých. Prostřednictvím výsledků dotazníkového šetření práce předkládá tři pohledy na charakteristiky průvodců, objasňuje současný stav jejich vzdělávání a mapuje čí postoje průvodců a jejich nadřízených k případnému dalšímu vzdělávání v rámci průvodcovské práce. Klíčová slova zájmové vzdělávání dospělých, lektor, nároky na práci lektora, vzdělávání lektorů v zájmovém vzdělávání dospělých, průvodce po historických památkách

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 DVOŘÁKOVÁ, Marie
1 DVOŘÁKOVÁ, Marie - Anna
33 DVOŘÁKOVÁ, Markéta
5 DVOŘÁKOVÁ, Marta
43 DVOŘÁKOVÁ, Martina
56 DVOŘÁKOVÁ, Michaela
2 DVOŘÁKOVÁ, Miluše
8 DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
15 DVOŘÁKOVÁ, Monika
3 Dvořáková, M.
12 Dvořáková, Magdalena
12 Dvořáková, Magdaléna
14 Dvořáková, Marcela
18 Dvořáková, Marie
2 Dvořáková, Marika
33 Dvořáková, Markéta
43 Dvořáková, Martina
56 Dvořáková, Michaela
2 Dvořáková, Michala
3 Dvořáková, Milena
2 Dvořáková, Miriam
2 Dvořáková, Miroslava,
15 Dvořáková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.