Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  začátekpředchozí91 - 100dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka finanční gramotnosti na základní škole
Šrumová, Lenka ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Diplomová práce byla zaměřena na výuku finanční gramotnosti na druhém stupni základních škol a víceletých gymnáziích. Cílem práce bylo charakterizovat a zhodnotit vybrané internetové portály zabývající se výukou finanční gramotnosti a za účelem získání náhledu respondentů na dané vzdělávací projekty, ale i obecně na výuku finanční gramotnosti, provést kvalitativní šetření. První část práce byla věnována teoretickému úvodu do problematiky financí, významu, definici, vymezení a složkám finanční gramotnosti. Důraz byl kladen také na vývoj finančního vzdělávání v České republice a strategické dokumenty, o které se výuka finanční gramotnosti opírá. Na potřebu zařazení finanční problematiky do Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a víceletá gymnázia poukázaly výzkumy související s úrovní finanční gramotnosti žáků a veřejnosti. Praktická část diplomové práce se skládala ze dvou na sebe navazujících segmentů. Nejprve byly představeny a zhodnoceny tři online dostupné projekty, jejichž cílem je podpořit pedagogy při plánování výuky finanční gramotnosti. Poté byla předložena metodologie kvalitativního výzkumu provedeného za pomoci strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami a následně byly prezentovány výsledky plynoucí ze šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Finanční vzdělávání, školní vzdělávání,...
Finanční matematika na středních školách
Chrstoš, Tomáš ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Práce pojednává o současném stavu výuky finanční gramotnosti a finanční matematiky na středních školách. Má za cíl shrnout informace o dokumentech, ze kterých vychází výuka finanční gramotnosti a informovat o současném stavu výuky na středních školách. Teoretická část se zabývá zařazením finanční matematiky v RVP. V této části se také uvádí, v jakých oblastech a předmětech je finanční matematika zařazena. Praktická část je věnována výzkumu realizovaném na vybrané střední škole - konkrétně na Střední průmyslové škole potravinářských technologií, kde se učí podle RVP Analýza potravin a Ekologie životního prostředí. Pomocí dotazníku a testu je zjišťována úroveň žáků ve finanční matematice a porovnávána úroveň žáků, kteří již prošli, a těch, kteří ještě neprošli výukou finanční gramotnosti a finanční matematiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Finanční gramotnost a její zařazení ve výuce na základních školách praktických
Löffelmannová, Anna ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá zařazením finanční gramotnosti do výuky matematiky na základní škole praktické. Teoretická část vymezuje základní pojmy používané v práci s ohledem na mentální postižení jednotlivých žáků, popisuje specifika psychických procesů a percepce osob s mentálním postižením. Představuje možnosti vzdělávání žáků s mentálním postižením a možnosti poradenství pro tyto žáky, upozorňuje na současnou legislativu. Dále se zabývá edukací a reedukací žáků s diagnostikovanou mentální retardací. Postihuje zařazení finanční gramotnosti v kurikulárních dokumentech určených žákům s mentálním postižením napříč vzdělávacími oblastmi s důrazem na oblast matematiky. Představuje materiály a jejich parametry vhodné pro výuku finanční gramotnosti na základních školách praktických. Praktická část se týká experimentální výuky jednotlivých tematických celků finanční gramotnosti na základní škole praktické. Byla provedena vstupní diagnostika žáků vybrané základní školy praktické zaměřená na procenta, jednoduché úročení a rozpočet rodiny. Tato diagnostika má obecný charakter, což bylo také ověřeno. Dále je uveden podrobný záznam z vlastní realizace výuky, s ohledem na čtyři sledované žáky, včetně jejich kazuistik. Po ukončení výuky byla hodnocena její úspěšnost. Práci mohou využít učitelé nejen základních...
Racionalita jednání dlužníků
Procházka, Ivan ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou předlužování spotřebitelů. Zkoumá příčiny na straně dlužníků samotných. Na základě sekundární analýzy proběhlých výzkumů v oblasti finanční gramotnosti, spotřebního chování, statistických dat, ale i vlastního kvalitativního výzkumu formou případové studie hledá odpověď na otázku, proč se dlužník dlužníkem stává, do jaké míry lze na zadlužování a předlužování nahlížet jako na racionální jednání, ale také jestli je jednání dlužníků provázeno racionálním zdůvodňováním jinak neracionálního jednání. Dochází k závěru, že jednání dlužníků nelze považovat za zcela racionální. Aplikovaná politika pak v problematice předlužení bere v potaz iracionální předpoklady jednání dlužníků jen okrajově a nereflektuje tak jednu z jeho hlavních příčin.
Vybrané otázky ekonomického myšlení dětí na 1. stupni základní školy
Bartakovičová, Sylva ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
BARTAKOVIČOVÁ, Sylva. Vybrané otázky ekonomického myšlení dětí na 1. stupni základní školy. Praha, 2014. Diplomová práce. UK, PedF. Cílem diplomové práce je analyzovat ekonomické myšlení žáků 1. stupně základní školy a na základě identifikovaných nedostatků navrhnout soubor námětů vedoucích k zefektivnění výuky. Teoretická část v sobě zahrnuje stav zkoumání ekonomického myšlení žáků primární školy v ČR a v zahraničí. Je zde ozřejměna současná forma finančního vzdělávání v České republice a východiska zkoumání dětského porozumění, zejména konstruktivismus. V praktické části je popsána příprava a realizace kvalitativního výzkumného šetření formou polostrukturovaného individuálního rozhovoru se žáky 3. ročníku 1. stupně ZŠ. Na základě zjištěných nedostatků ve znalostech je v závěru navržen soubor námětů s cílem rozvinout představy dětí mladšího školního, doplnit jejich znalosti a posílit celkové ekonomické myšlení.
Racionalita jednání dlužníků
Procházka, Ivan ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou předlužování spotřebitelů. Zkoumá příčiny na straně dlužníků samotných. Na základě sekundární analýzy proběhlých výzkumů v oblasti finanční gramotnosti, spotřebního chování, statistických dat, ale i vlastního kvalitativního výzkumu formou případové studie hledá odpověď na otázku, proč se dlužník dlužníkem stává, do jaké míry lze na zadlužování a předlužování nahlížet jako na racionální jednání, ale také jestli je jednání dlužníků provázeno racionálním zdůvodňováním jinak neracionálního jednání. Dochází k závěru, že jednání dlužníků nelze považovat za zcela racionální. Aplikovaná politika pak v problematice předlužení bere v potaz iracionální předpoklady jednání dlužníků jen okrajově a nereflektuje tak jednu z jeho hlavních příčin.
Současný problém předlužení a jeho sociální důsledky
Dosedlová, Tereza ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Bakalářská práce s názvem Současný problém předlužení a jeho sociální důsledky poskytuje čtenáři vhled do poměrně nového a stále aktuálnějšího sociálně ekonomického tématu. Předlužení autorka považuje za hlavní problém spjatý se zadlužováním a vysvětluje ho jako vysoce rizikový celospolečenský jev. Svou pozornost zaměřuje především na osobu, která může být, či už je tímto problémem akutně zasažená. Taková osoba je individualitou, která však vstřebává znaky svého kulturního zázemí. Teoretická část práce pojednává o využívání životních zdrojů, které můžeme chápat jako peníze, přírodní bohatství nebo vlastní potenciál. Způsoby jejich využití závisí vždy na zvycích celého sociálního prostředí, ve kterém dlužník žije. Poslední část práce zprostředkovává šest životních výpovědí osob, které mají v současné chvíli s předlužením osobní zkušenost.
Sociální souvislosti osobního bankrotu dlužníků ve Středočeském kraji
Fialová, Dana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
Práce se zaměřuje na fyzické osoby - dlužníky ve Středočeském kraji, kteří na sebe vyhlašují osobní bankrot, tzn., žádají soud o řešení své předluženosti v rámci insolvenčního řízení a to povolením oddlužení. Teoretická část vysvětluje základní pojmy dluhové problematiky. Dále se zabývá příčinami, faktory ovlivňující zadlužování a osobním bankrotem podle insolvenčního zákona, který je zde popsán podrobněji. Praktická část je zaměřena na Středočeský kraj, na důvody zadlužování a charakteristiku dlužníka v osobním bankrotu. Kazuistiky dlužníků s příklady důvodů zadlužování a průběh insolvenčního řízení uvádím pro dokreslení charakteristiky dlužníků a procesu jejich oddlužení. KLÍČOVÁ SLOVA osobní bankrot, oddlužení, závazek, dlužník, věřitel, předlužení, úpadek, exekuce, finanční gramotnost
Ekonomická gramotnost ředitele školy
Blažková, Vlasta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Krutská, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním ekonomické gramotnosti ředitele školy. Téma je zvoleno z přesvědčení o významu kvalitního finančního řízení pro rozvoj školy. Dalším důvodem je fakt, že prakticky neexistuje soubor jednoznačně definovaných povinností a doporučených znalostí v ekonomické oblasti, který by pro ředitele byl vodítkem při jeho práci. Zjištění potřebných informací, definice základních pojmů i zařazení ekonomické stránky řízení školy do legislativního rámce je proto cílem teoretické části práce. Výzkumná část pak zkoumá skutečný stav znalostí a činností ředitelů v oblasti finančního řízení školy. Je zjišťována pociťovaná obtížnost a rizikovost finančního řízení ve vztahu k ostatním manažerským činnostem a srovnatelnost podmínek v různých druzích a velikostech škol. Výstupem práce je definice ekonomické a finanční gramotnosti ředitele školy a jejich obsahové náplně, a dále zjištění úrovně finanční gramotnosti dotazovaných ředitelů. KLÍČOVÁ SLOVA: ředitel školy, ekonomická gramotnost, finanční gramotnost, rozhodovací pravomoc, povinnosti ředitele, delegování povinností, hospodaření, příspěvková organizace, finanční kontrola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   začátekpředchozí91 - 100dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.