Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka finanční gramotnosti na základní škole
Šrumová, Lenka ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Diplomová práce byla zaměřena na výuku finanční gramotnosti na druhém stupni základních škol a víceletých gymnáziích. Cílem práce bylo charakterizovat a zhodnotit vybrané internetové portály zabývající se výukou finanční gramotnosti a za účelem získání náhledu respondentů na dané vzdělávací projekty, ale i obecně na výuku finanční gramotnosti, provést kvalitativní šetření. První část práce byla věnována teoretickému úvodu do problematiky financí, významu, definici, vymezení a složkám finanční gramotnosti. Důraz byl kladen také na vývoj finančního vzdělávání v České republice a strategické dokumenty, o které se výuka finanční gramotnosti opírá. Na potřebu zařazení finanční problematiky do Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a víceletá gymnázia poukázaly výzkumy související s úrovní finanční gramotnosti žáků a veřejnosti. Praktická část diplomové práce se skládala ze dvou na sebe navazujících segmentů. Nejprve byly představeny a zhodnoceny tři online dostupné projekty, jejichž cílem je podpořit pedagogy při plánování výuky finanční gramotnosti. Poté byla předložena metodologie kvalitativního výzkumu provedeného za pomoci strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami a následně byly prezentovány výsledky plynoucí ze šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Finanční vzdělávání, školní vzdělávání,...
Spořící bankovní produkty a jejich užití v každodenním životě
Šrumová, Lenka ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
NÁZEV: Spořicí bankovní produkty a jejich užití v každodenním životě AUTOR: Lenka Šrumová KATEDRA: Katedra občanské výchovy a filosofie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Milena Tichá, CSc. Abstrakt Hlavní náplní této bakalářské práce je charakteristika vybraných, v současnosti nejoblíbenějších, spořicích produktů a jejich užití v každodenním životě člověka. Práce je členěna na dvě části, přičemž první se zabývá především popisem jednotlivých spořicích produktů a vymezením jejich kladů a záporů z pohledu klienta i banky. Důležitými hledisky pro porovnání jednotlivých spořicích produktů jsou vzájemně propojené vrcholy investičního trojúhelníku, a sice riziko, likvidita a výnos. Druhá část práce je zaměřena prakticky a spočívá v představení dvou spořicích alternativ u třech sledovaných bankovních institucí, které se od sebe více či méně odlišují. V samotném závěru práce jsou spořicí produkty zhodnoceny a zrekapitulovány klíčové poznatky. Klíčová slova: spoření, banka, finanční produkt
Výuka finanční gramotnosti na základní škole
Šrumová, Lenka ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Diplomová práce byla zaměřena na výuku finanční gramotnosti na druhém stupni základních škol a víceletých gymnáziích. Cílem práce bylo charakterizovat a zhodnotit vybrané internetové portály zabývající se výukou finanční gramotnosti a za účelem získání náhledu respondentů na dané vzdělávací projekty, ale i obecně na výuku finanční gramotnosti, provést kvalitativní šetření. První část práce byla věnována teoretickému úvodu do problematiky financí, významu, definici, vymezení a složkám finanční gramotnosti. Důraz byl kladen také na vývoj finančního vzdělávání v České republice a strategické dokumenty, o které se výuka finanční gramotnosti opírá. Na potřebu zařazení finanční problematiky do Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a víceletá gymnázia poukázaly výzkumy související s úrovní finanční gramotnosti žáků a veřejnosti. Praktická část diplomové práce se skládala ze dvou na sebe navazujících segmentů. Nejprve byly představeny a zhodnoceny tři online dostupné projekty, jejichž cílem je podpořit pedagogy při plánování výuky finanční gramotnosti. Poté byla předložena metodologie kvalitativního výzkumu provedeného za pomoci strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami a následně byly prezentovány výsledky plynoucí ze šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Finanční vzdělávání, školní vzdělávání,...
Spořící bankovní produkty a jejich užití v každodenním životě
Šrumová, Lenka ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
NÁZEV: Spořicí bankovní produkty a jejich užití v každodenním životě AUTOR: Lenka Šrumová KATEDRA: Katedra občanské výchovy a filosofie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Milena Tichá, CSc. Abstrakt Hlavní náplní této bakalářské práce je charakteristika vybraných, v současnosti nejoblíbenějších, spořicích produktů a jejich užití v každodenním životě člověka. Práce je členěna na dvě části, přičemž první se zabývá především popisem jednotlivých spořicích produktů a vymezením jejich kladů a záporů z pohledu klienta i banky. Důležitými hledisky pro porovnání jednotlivých spořicích produktů jsou vzájemně propojené vrcholy investičního trojúhelníku, a sice riziko, likvidita a výnos. Druhá část práce je zaměřena prakticky a spočívá v představení dvou spořicích alternativ u třech sledovaných bankovních institucí, které se od sebe více či méně odlišují. V samotném závěru práce jsou spořicí produkty zhodnoceny a zrekapitulovány klíčové poznatky. Klíčová slova: spoření, banka, finanční produkt

Viz též: podobná jména autorů
5 Šrůmová, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.