Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopad přeměny tištěných novin v internetové mutace na informování o extrémismu
Křížová, Kristýna ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
KŘÍŽOVÁ, Kristýna, Dopad přeměny tištěných novin v internetové mutace na informování o extremismu, Fakulta humanitních studií, Univerzita Karlova, Praha, 2010, diplomová práce, vedoucí diplomové práce PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D. (FSV UK) ------------------------------------------------------------------------------------------ Klíčová slova: elektronická média, printová média, extremismus, publikum ------------------------------------------------------------------------------------------ Teoretická část práce se zabývá možnými důsledky přeměny tištěných médií v elektronická na informování o extremismu. Zvolen je kulturální přístup, který poukazuje na to, čím je konečná podoba zpráv a jejich interpretace kulturně podmíněna. Práce vychází z novodobějšího triadického modelu komunikační situace Winifrieda Schulze, který zohledňuje vzájemný vztah mezi třemi hlavními činiteli celého aktu - hlavními aktéry (představiteli extremistických stran), žurnalisty (masovými médii - internetovými servery), publikem, (recipienty - čtenáři). Pohled na možný zájem těchto tří stran na informování o extremismu je nahlížen na základě teorií kritiků soudobých médií. Interpretace odhaluje problematičnost přeměny printových deníků na elektronické zpravodajské servery a jejich vzájemnou specifičnost. Zásadním faktorem pro...
Proč lidé sledují televizní zpravodajství? Faktory, které ovlivňují sledovanost hlavní zpravodajské relace na ČT1 a TV Nova
Šponerová, Klára ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Soukupová, Blanka (oponent)
Bakalářská práce "Proč lidé sledují televizní zpravodajství?" pojednává o faktorech, které ovlivňují sledovanost hlavních zpravodajských relací dvou vybraných českých televizních stanic, ČT1 a TV Nova. V teoretické části jmenuje východiska, související s faktory, které mají vliv na procento sledovanosti hlavní zpravodajské relace vybraných televizních stanic, praktická část poté analyzuje polostrukturované rozhovory, zaměřené na ověření jmenovaných faktorů na divácích vybraných stanic. Tato práce je nástinem toho, jakým způsobem bychom mohli přistupovat ke zkoumání televizní sledovanosti.
Vývoj metodiky měření televizní sledovanosti v Československu a České republice
Vitková, Zdeňka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Vývoj metodiky měření televizní sledovanosti v Československu a České republice" popisuje metodiku měření televizní sledovanosti s důrazem na rekapitulaci celého procesu získávání výsledků. Autor se v textu zabývá nejprve teoriemi vztahujícími se k výzkumu publika a k výzkumům sociálního užití televize. Následuje stěžejní část práce, která již pojednává o samotném vývoji měření sledovanosti od metody denního kontinuálního výzkumu k elektronickému měření sledovanosti pomocí TV metrů (peoplemetrů) a dalším nově vyvinutým metodám. Denní kontinuální výzkum je rozčleněn na období před rokem 1970, výzkum v letech 1970 - 76 a období po roce 1976. U elektronického měření sledovanosti se autor více soustřeďuje na metodologii výzkumu a vývoj nových technologií. V závěru jsou stručně popsány způsoby měření v dalších vybraných zemích.
Vývoj televizního média a jeho publika
Pěničková, Barbora ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
Diplomová práce bude věnována tématu tradičních i nových médií, která se v současné době stávají dominantou mediálního světa a také neoddělitelnou součástí každodenního života. Cílem textu bude představit televizi jako médium, které se neustále vyvíjí, stejně tak jako názor na něj a jeho publikum. Na základě tohoto předpokladu budeme zkoumat televizi z pohledu několika předních mediálních teoretiků. Existuje totiž několik v zásadě rozdílných náhledů na toto médium i jeho publikum. Především starší autoři, jako například Pierre Bourdieu, Neil Postman, Jeremy Orlebar či Guy Debord, si vnímali televizi a mediální prostředí jako manipulativní a televizní publikum, tedy její diváky, jako masové a pasivní. Oproti tomu stojí autoři současnosti, kteří nová média, mezi něž patří také digitalizovaná televize, charakterizují jako síťová a bez centrální redakce, a jejich uživatele shledávají jako aktivní. Řeč je kupříkladu o Pierrovi Lévym, Donu Tapscottovi nebo Axelu Brunsovi. Mezi oběma protipóly se ještě pohybují Stuart Hall a John Fiske, kteří diváky své doby, tj. stále ještě analogové televize vnímají jako částečně aktivní publikum. Zvláštní pozornost bude věnována především problematice postupného vývoje televize jako média a jejího publika. Televize je totiž považována za jedno z tradičních (starých)...
Marketingova strategie Kulturniho domu Rubin v Brne
Varmužová, Romana ; Urbánek,, Jiří (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je popis a komplexní zhodnocení fungování Kulturního domu Rubín v Brně Žabovřesky v kontextu čtvrti a města a vytvoření doporučení pro jeho další rozvoj. Práce se zabývá marketingem kultury, popisuje fungování Kulturního domu, jeho program a nabídku služeb, návštěvníky a klienty a definuje jeho postavení v rámci města. Obsahuje také charakteristiku hlavních konkurentů v kulturním kontextu a stanovuje hypotézy pro praktické šetření. Dotazníková část se sestává z kvantitativní ho šetření formou dotazníku mezi cílovou skupinou. Závěr práce obsahuje shrnutí poznatků z teoretické části a praktického výzkumu a jejich zapracování do celkové marketingové strategie Kulturního domu Rubín.
Vliv médií na sociální práci
PODLEŠÁKOVÁ, Jana
Tato diplomová práce se zabývá tématem vlivu médií na sociální práci. Cílem práce je prozkoumat, jakými mechanismy média působí na své příjemce, jaké funkce naplňují média ve společnosti, jakým způsobem lze klasifikovat příjemce mediálního sdělení, co všechno může ovlivňovat výslednou podobu sdělení a především zda se etické principy žurnalistiky prolínají s etickými principy sociální práce a média tak mohou posloužit naplňování poslání sociální práce. Práce je rozdělena do tří částí. První část je zaměřena na charakteristiku médií, publika a mediálního sdělení. Představeny jsou základní pojmy mediálních studií. Druhá část je věnována etice v médiích. Představena je normativní teorie chování médií a důvody, proč je důležité, aby média nesla za své chování a svá sdělení odpovědnost a zároveň byla kontrolována etickými nástroji, např. v podobě Etického kodexu novinářů České republiky. Třetí část je podrobněji zaměřena na sociální práci a upřesňuje vztah mezi médii a sociální prací. Poslední část práce patří aktuálním tématům, která spadají do činnosti sociální práce a která jsou hojně medializovaná. Snahou je interpretovat chování médií ve vztahu k sociální práci.
Rozvoj kreativity při tvorbě vystoupení orientálního tance s ohledem na požadavky současného publika
VÁŇOVÁ, Dominika
Práce se zabývá uplatněním a rozvojem kreativity tanečnice orientálního tance při tvorbě vystoupení pro dnešního diváka. Tato práce má čistě teoretický charakter a je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o kreativitě, historickém vývoji jejího pojetí, osobnostními rysy ovlivňujícími kreativitu jedince a překážkách tvořivosti. V druhé kapitole hovoříme o orientálním tanci, jeho historii, současném využití a pozitivním vlivu na zdraví a psychiku ženy. Další kapitola se týká současného publika, jeho požadavků na živé taneční vystoupení. Dále zmiňuje vnější vlivy, které tyto požadavky formují. V poslední kapitole jsou uvedeny základní stavební kameny, tvořící taneční vystoupení, jako celek. Rovněž zde zmiňuji momenty rozvíjející kreativitu tanečnice při tvorbě a realizaci vystoupení.
Vliv médií na chování a prožívání jednotlivců i skupiny v době hospodářské krize
Frolova, Yuliya ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Mudrová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem médií na chování a prožívání člověka v době hospodářské krize. Cílem této práce je zjistit názory na míru důvěry lidí vůči médiím v otázkách ekonomické krize a poměrvlivu medii na vedomi lidi. Teoretická část vysvětluje pojmy hromadné sdělovací prostředky, popisuje historie vzniku medii a její typy, vliv medii na společenské povědomí a probírá fenomen krize v Rusku a na západě. Praktická část obsahuje interpretace výsledku empirického výzkumu vzhledem ke stanoveným hypotézám a rozhodnutí o tom jestli stanovené hypotézy jsou v souladu s teoretickou častí nebo se liší.
Subjektivní posuzování vlivu konzumace televizních pořadů typu "reality show" na prožívání a chování se zřetelem na zdravotně sociální hledisko
KRÓLOVÁ, Veronika
Ve své diplomové práci se věnuji tématu reality show. V teoretické části diplomové práce se nejprve zabývám masovými médii a masovou komunikací, jelikož díky médiím a komunikaci vůbec se mohl tento typ pořadu dostat k divákům, tzn., že média a komunikace jsou důležitou částí přenosu informací k divákům či posluchačům. Další část teoretické části je věnována pořadům typu reality show a nakonec se zabývám okrajově psychologií osobnosti, jelikož s tématem diplomové práce úzce souvisí. V části výzkumné jsem se zaměřila na ty otázky, díky kterým jsem mohla posoudit stanovené hypotézy. Ke své práci jsem použila formu kvantitativního sociologického výzkumu. Jako techniku sběru dat k získání informací jsem zvolila dotazník.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.