Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komentovaný překlad: Un niño con autismo en la familia, Guía básica para familias que han recibido un diagnóstico de autismo para su hijo o hija
Schindlerová, Alena ; Obdržálková, Vanda (vedoucí práce) ; Králová, Jana (oponent)
Tato práce se skládá ze dvou částí: praktické a teoretické. Praktickou část tvoří překlad úvodu a tří následujících kapitol z příručky pro rodiče autistického dítěte Un niño con autismo en la familia, Guía básica para familias que han recibido un diagnóstico de autismo para su hijo o hija, která byla publikována Univerzitním institutem pro společenskou integraci INICO. Příručka se věnuje problematice vnitřního přijetí diagnózy a podává základní informace a PAS. Překlad probíhal ze španělštiny do češtiny. Teoretická část obsahuje komentář překladu, v němž jsou na základě překladatelské analýzy originálu diskutovány aplikované překladatelské postupy, problémy, které se při překladu vyskytly, a jejich řešení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Frídová, Denisa ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
bakalářské práce Název práce: Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodiče a učitele Jméno a příjmení: Denisa Frídová Katedra: Katedra pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: pedagogika Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Počet stran: 66 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: psychická odolnost resilience dítě předškolního věku seberegulace iniciativa vztahy/vazby Abstrakt Teoretická část V teoretické části práce je vymezen pojem psychická odolnost, dále jsou zde představena různá pojetí psychické odolnosti. Práce seznamuje čtenáře s faktory psychické odolnosti, které jsou pro její vývoj nesmírně důležité. Samostatná kapitola je věnována charakteristice dítěte předškolního věku. Pozornost je zaměřena na nejdůležitější oblasti tohoto období, jimiž jsou socializace dítěte, hra, vývoj seberegulace a iniciativy, a také na mateřskou školu jako důležitou instituci v tomto období. Empirická část Cílem praktické části je zjistit, zda se liší pohled rodiče a učitele na pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku. Vzhledem k tomu, že se psychická odolnost vyvíjí ve dvou základních prostředích - rodině a škole, jsou zde sledovány rozdíly v pohledu na pojetí psychické odolnosti rodiče a učitele. Byl použit standardizovaný dotazník DECA-2.
Krizový plán jako pomoc učiteli při řešení situací spjatých s rizikovým chováním žáků
Exnerová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou krizového plánu školy jako jednou z metod pomoci učiteli při řešení situací spjatých s rizikovým chováním žáků. Krizový plán školy je soubor jednotlivých postupů řešení krizových situací, které se mohou objevit ve školním prostředí jako důsledek rizikového chování žáků. Diplomová práce je složena z pěti základních částí. První čtyři části jsou teoretické. Věnují se obecnému pojetí krizového plánu školy a jeho zasazení do systému preventivního působení školy v rámci rizikového chování. Významnou součástí je také rozepsání rolí pedagogů s ohledem na řešení krizových situací ve škole a možnosti jejich spolupráce, kterou vnímám jako jeden z nejzásadnějších bodů efektivního naplňování krizového plánu školy. Dalším neméně zásadním bodem při efektivním naplňování krizového plánu školy jsou způsobilosti zapojených pedagogů, které jsou také uvedeny v této části mé diplomové práce. Pátá část diplomové práce se věnuje praktickému využití krizového plánu na půdě školy. Je zde uvedeno několik postupů řešení konkrétních situací, které se mohou ve škole v rámci rizikového chování objevit. Tyto postupy jsou graficky znázorněny pro snadnější orientaci.
Některá specifika vnímání rodičů jejich dospivajícími dětmi
Vávrová, Rút ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce se soustředí na některá specifika vnímání rodičů jejich dospívajícími dětmi. Teoretická část popisuje rodičovství se zaměřením na období s adolescentním dítětem, dále pak vývoj pojmu dospívající, hlavní charakteristiky tohoto vývojového období a proměnu osobnosti jedince, který jím prochází. Zabývá se také sociálním kontextem a možnými vlivy, které na dospívajícího jedince působí a podílí se na jeho vnímání osoby rodiče. Popisuje i variabilitu některých pohledů na rodiče v závislosti na zvolených faktorech. Jako podklad k další části práce sloužila výzkumná sonda, která měla za cíl zjistit, jak někteří čeští dospívající v současné době vidí své rodiče. Mezi vybrané respondenty byl distribuován dotazník a získané informace byly poté zpracovány a utříděny podle několika kritérií. Výsledky jsou prezentovány v empirické části práce.
Jazykový obraz ženy v časopisecké reklamě v letech 1917-1930
Štumpf, Michal ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
68 13 Resumé Studie s věnuje obrazu ženy, jak jej vnímala reklama v časopisech mezi léty 1917 až 1930. Předmětem zájmu jsou lexémy: dáma, paní, hospodyně, dívka, milostivá,slečna, žena, domácnost, rodič, kuchařka, matka, dcera, dítě. Jejich výskyty jsou statisticky zpracovány v tabulkách podle vybraných kritérií, např. jestli jsou rozvity atributem, či nikoliv. Získaná data jsou interpretována v jednotlivých kapitolách, které jsou rozčleněny podle zaměření reklamy na tři oddíly: Dekorativnost, Domácnost, Rodinné vztahy. Na závěr je na základě všech získaných dat vytvořen obraz ženy, jak jej vnímala dobová reklama ve srovnání s tím, co vyžadovala tradiční společnost. Závěr studie, zejména posun ve společenských hodnotách, je podpořen krátkou komparací výsledků této práce s poznatky vycházejícími z Jazykového obrazu ženy v reklamě na konci 19. století (Štumpf, M. , RP, Pedf UK, 2008).
Právní postavení rodičů dítěte při jeho osvojení
Vaisová, Petra ; Radvanová, Senta (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
Právní postavení rodičů dítěte při jeho osvojení Resumé Práce se zabývá osvojením se zaměřením na právní postavení rodičů dítěte při jeho osvojení. Jejím cílem je upozornit na aktuální problémy, které vyplývají nejen z neúplnosti a nejednoznačnosti právní úpravy, ale i z její aplikace v praxi. Při zpracování jednotlivých témat jsem vycházela z odborných publikací a komentářů k zákonům, které jsem srovnávala s aktuálními články ve vybraných odborných periodikách a se současnou judikaturou, která však v této oblasti není příliš bohatá. Praktickou stránku jsem konzultovala s JUDr. Zárasovou - pracovnicí Oddělení sociálně právní ochrany dětí Ministerstva práce a sociálních věcí. Práce se skládá z úvodu, pěti na sebe navazujících kapitol a závěru. První kapitola vymezuje základní pojmy, které jsou v práci často používány a jejichž definice mnohdy není zcela jednoznačná - dítě, rodiče dítěte a rodina. Dále se kapitola věnuje pojmu náhradní rodinné péče a představuje některé její formy, které zákon v České republice nabízí. Pro ilustraci je na tomto místě uvedeno i několik mezinárodních či meziročních srovnání. Druhá kapitola se již podrobněji zabývá samotným osvojením. Vysvětluje jeho podstatu a objasňuje podmínky, které zákon pro jeho úspěšný průběh vyžaduje - se zaměřením na osobu žadatele a budoucího...
Bedtime story and sleep! Regulating the use of television in raising children under 6 years of age
Švecová, Martina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Rigorózna práca: "Večerníček a do postele! Regulácia užívania televízie vo výchove dieťaťa do šiestich rokov" popisuje spôsob a intenzitu, akými rodičia regulujú detské pozeranie televíznych programov. Nakoľko však televízor (ako vec) už dávno nie je v našich domácnostiach jediným zobrazovacím zariadením a televízia (ako inštitúcia) jediným vysielateľom televíznych obsahov, práca zahŕňa aj pozeranie programov na ostatných zobrazovacích zariadeniach ako počítač, tablet, notebook a smartphone, ktoré sú pripojiteľné k internetu. Cieľová skupina, na ktorú sa v práci zameriavam, sú deti od 0 do 6 rokov. Vychádzam z dvoch hypotéz. Prvá je, že rodičia majú tendenciu deti "odkladať" pred televíziu a to z rôznych dôvodov. Druhá hypotéza predpokladá, že rodičia nevenujú pozornosť času a typom programov, ktoré dieťa pozerá. A to už v jeho rannom veku, kedy je najzraniteľnejšie. Teoretická časť sa skladá z dvoch kapitol. Prvá popisuje aké miesto a význam má televízor (ako vec), televízia (ako inštitúcia) a televízne programy (ako sledované audiovizuálne obsahy) v našich domácnostiach a venuje sa vplyvom televízie na socializáciu dieťaťa v rodine. Druhá kapitola popisuje pozitívne aj negatívne vplyvy médií (televíznych programov) na deti v skúmanej vekovej kategórií. Zaoberá sa tiež špecifickými vlastnosťami...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.