Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv mediálních sdělení na české sportovce před a během olympijských her v Londýně 2012
Železná, Katarína ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Hájek, Roman (oponent)
Bakalářská práce Vliv mediálních sdělení na české sportovce před a během olympijských her v Londýně 2012 zkoumá dopad mediálních sdělení vybraných českých médií na oštěpaře Barboru Špotákovou a Vítězslava Veselého i překážkářky Zuzanu Hejnovou a Denisu Rosolovou. Cílem práce je vyhodnocení vlivu mediálních sdělení na dané sportovce před a během olympijských her v Londýně 2012. Teoretická část je založena na dvou premisách. První tvrdí, že média mohou ovlivnit psychické rozpoložení jedince, druhá, že výkon sportovce je ovlivněn jeho psychickým stavem. Autorka vysvětluje všeobecné účinky médií a popisuje, jak mohou ovlivnit úspěšnost sportovce. Zároveň poukazuje na důležitost správného psychického rozpoložení sportovce před a během soutěže. Dále v krátkých profilech představuje vybrané atlety a nejdůležitější okamžiky jejich olympijské sezóny 2012 i zkoumaná média a jejich rubriky. Následuje analytická část práce, která je založena na kvalitativní obsahové analýze mediálních sdělení. Kvalitativní analýza textu zkoumá obsahy sledovaných médií v období pěti týdnů atletické sezony - dva týdny před, během a týden po olympijských hrách v Londýně 2012 - a analyzuje, jak bylo o vybraných sportovcích informováno. Cílem je stanovit, v jaké roli byli prezentováni jednotliví sportovci a jaká očekávání v...
Jak nová média ovlivňují řeč dětí a mladistvých
Lokvencová, Lenka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Ve své diplomové práci, která nese název Jak nová média ovlivňují řeč dětí a mladistvých, se zaměřuji na měnící se trendy v řeči současné mladé generace. Dnešní děti a mladiství se velmi často ve své řeči uchylují ke zkratkovitosti, dávají přednost cizojazyčným slovům před jejich českými ekvivalenty a pro komunikaci velmi často užívají zprostředkovatele místo přímé mezipersonální interakce. Dle mých hypotéz mohou za tyto změny především nová média či média všeobecně, která doprovázejí současnou generaci již od prvních měsíců jejich života. Dle názorů mnoha odborníků formují média malé děti stejně velkou částí jako rodina a bezprostřední okolí. Pomocí dotazníkového šetření ve vybraných skupinách ve věku od 11 do 15 let se pokusím zjistit, zda k těmto změnám skutečně dochází a do jaké míry jsou do tohoto formování zapojena média, ať již klasická, či tzv. nová média. Dotazník se nebude zaměřovat pouze na jednu oblast šetření, ale pokusí se postihnout všechny oblasti řeči, od slovní zásoby, přes významy slov, užití českých a zahraničních ekvivalentů až po to, jaký způsob komunikace je pro děti a mladistvé primární, ke kterým médiím se uchylují nejčastěji. U změn v řeči dětí a mladistvých se také pokusím najít důvod či specifický prostředek či médium, které může tuto změnu způsobit.
Mediální obraz samoživitelství v denním tisku
Vytisková, Tereza ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Maříková, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak je prezentováno téma samoživitelství v denním tisku. Samoživitelství je důležitý sociální problém dneška, proto spatřuji tuto oblast jako důležitou pro výzkum. Média mají moc ovlivňovat naše myšlení a názory, zajímalo mě tedy, kdo má možnost se v médiích vyjádřit, jaké je rozložení jednotlivých informačních zdrojů, zda o samoživitelství hovoří laikové, sociologové/žky, psychologové/žky nebo zástupci/kyně různých organizací. Výzkum byl proveden prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy. Diplomová práce poukazuje na rozdíly mezi tím, kdo se k tématu vyjadřuje a snaží se poukázat také na to, co v médiích o tématu samoživitelství zobrazováno není a co to pro nás znamená. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální obraz farmářských trhů
Pokorná, Kateřina ; Macků, Lucie (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Cílem bakalářské práce "Mediální obraz farmářských trhů" je popsat vývoj mediálního obrazu pražských farmářských trhů, jak jej prezentovala MF DNES v roce 2010 a v první polovině roku 2011. Výzkum proběhl kombinací kvantitativní a kvalitativní analýzy a ankety mezi návštěvníky trhu. Výsledkem je srovnání tří analyzovaných období se zaměřením na vývoj hodnocení fenoménu farmářských trhů a prezentaci problémů, které jejich konání doprovázely. V analýze se ukázalo, že mediální obraz byl v roce 2010 nekritický. Články o farmářských trzích byly výrazně pozitivní a prezentovaly pouze kladné ohlasy. Trhy byly také spojovány s politikou jednotlivých městských částí, kterým byla přikládána zásluha za jejich založení. Přestože deník v první polovině roku 2011 začal informovat o problémech trhů, anketa mezi návštěvníky trhů ukázala, že negativní zprávy jejich nákupní chování a důvěru v trhy neovlivnily.
Mediální obraz ženské krásy v časopise ELLE
Doležalová, Nikola ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce se zabývá zobrazováním ženské krásy v časopise ELLE. V teoretické části se věnuje postupně pojmu krásy, vývoji ideálu krásy a vlivu médií na člověka. Předkládá dosavadní přístupy a výzkumy, které se zabývaly krásou v médiích, konkrétně se zaměřuje na zobrazování ženské krásy v médiích; důvody, proč ženy přijímají ideál krásy prezentovaný médií; realističností krásy v médiích a možným vlivem médií na sebehodnocení žen. Práce rovněž předkládá stručný vývoj časopisů pro ženy a jejich současnou situace na českém trhu. V závěru pak diplomová práce kriticky zkoumá kampaně, které se zaměřují na nereálné ideály krásy v médiích. Práce používá smíšenou výzkumnou metodu, obsahovou analýzou zkoumá, jaké fotografie žen (mimo inzerci i včetně inzerce) se v časopise objevují nejčastěji a jaká je tematická agenda článků. Sémiotická analýza zkoumá podrobně titulní strany a poselství, které se na nich objevuje. Cílem analýzy je zjistit, jak je žena na fotografiích nejčastěji zobrazována a jaké množství článků se zabývá tematikou vzhledu.
Vliv médií na formování kolektivní paměti
Liberská, Hana ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Tato práce je zaměřena na problematiku kolektivní paměti ve vztahu k masovým médiím. Jsou zde představeny klíčové koncepty z obou těchto oblastí, přičemž důraz je kladen na vymezení pojmu kolektivní paměť od pojmů ostatních, jako je historie či historické vědomí. Následně jsou představeny i teorie, které berou v potaz vzájemnou souvislost paměti a médií. Práce je koncipována jako teoretická s menší empirickou sondou. Jejím hlavním cílem je spojit dvě zdánlivě oddělené problematiky do souvislého konceptu, naznačit možné způsoby, kterými se média podílí na formování kolektivní paměti, a tyto závěry podložit výsledky z empirického výzkumu. Klíčová slova Kolektivní paměť, historické vědomí, vliv médií
Následky "pomluvy" v tisku ve vztahu k relevantním osobnostním právům zejména v oblasti soukromého práva v České republice
Stonjeková, Lenka ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Connelly Kohutová, Radka (oponent)
Diplomová práce - Následky "pomluvy" v tisku ve vztahu k relevantním osobnostním právům zejména v oblasti soukromého práva v České republice, se zaobírá problematikou zásahů do určitých dílčích osobnostních práv ze strany tištěných médií. První kapitola pojednává o historických základech ochrany osobnosti a jejích mezinárodních a evropských souvislostech. Druhá kapitola se týká moci médií a prostředků využívaných k jejímu udržení a posilování. V kapitole třetí jsou k nalezení důvody zveřejňování zpráv v tisku, které balancují mezi oprávněností a difamací, dehonestací. V kapitole čtvrté je rozbor kolize svobody projevu a ochrany soukromí, tudíž kategorií zaručených v Listině základních práv a svobod. Obsah páté kapitoly je stěžejní, jelikož se zabývá důkladnou analýzou právní úpravy ochrany osobnosti zejména v občanském zákoníku, v tiskovém zákoně a v procesněprávních předpisech. Šestá kapitola přináší pohled na pravidla zakotvená v rámci autoregulace. Jde o autocenzuru, etický kodex novináře, autoregulační orgány atd. V sedmé kapitole se autorka zamýšlí nad impulsem k podání žaloby na ochranu osobnosti, kterým může být skutečná a oprávněná obrana poškozeného subjektu, nebo snaha zneužít institut ve svůj prospěch. Poslední kapitola je závěrem diplomové práce, subjektivním pohledem na současný stav...
České předsednictví očima členské a nečlenské země: sémiotická analýza českých a švýcarských tištěných médií v období českého předsednictví
Lišková, Radka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
se zabývá novinách a švýcarských Neue Zürcher Zeitung. Práce se zabývá tím, jak oboje noviny k probíhat metodou rámování a sémiotickou analýzou. Z metody rámování nám vyplynou kvantitativní data a v sémiotické analýze je obsažena kritická diskursivní analýza, o které bude v dané události postoje. Na tomto procesu se spolupodílí jazyk. V ládají jiný druh reality než

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.