Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přijetí a vývoj dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině
Halamová, Hana ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá přijetím a vývojem dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině. Teoretická část se v první kapitole zabývá sluchovým postižením a základní terminologií oboru. Druhá kapitola se věnuje možnostem kompenzace a rehabilitace sluchu. Třetí kapitola pojednává o komunikaci dětí se sluchovým postižením a představuje jednotlivé komunikační systémy. Předposlední kapitola se věnuje vývoji a výchově dítěte se sluchovým postižením. Závěrečná kapitola teoretické části představuje systém výchovně-vzdělávací péče o děti se sluchovým postižením v České republice. Praktická část diplomové práce se zabývá zkušenostmi rodičů s výchovou dítěte se sluchovým postižením. Hlavním cílem výzkumu je zjistit, jak probíhá přijetí a vývoj dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině. S ohledem na téma práce byla zvolena kvalitativní výzkumná metoda. Výsledky práce by měly umožnit porozumění rodičům v situaci, kdy je jejich úkolem vychovat dítě se sluchovým postižením.
Sebehodnocení VŠ studentů s těžkým sluchovým postižením
Bendová, Marie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Práce se zabývá sebehodnocením VŠ studentů se sluchovým postižením. Jedná se o převážně kvalitativní studii, zabývající se analýzou výpovědí šesti respondentů. Teoretická část krátce představuje základní pojmy a podává přehled současného výzkumu. Empirická část nejdříve využívá kvantitativní test (SLSC-R): hlavní těžiště práce leží ale v použití a následné interpretaci kvalitativních metod - "autorského dotazníku". Práce se snaží nalézt a popsat možné faktory mající vliv na sebehodnocení respondentů. Cílem této práce je přispět psychologii handicapu - například identifikací a popsáním zajímavých oblastí, které se zdají být pro další výzkum vhodné.
Logopedická intervence u dětí v mladším školnílm věku s kochleárním implantátem
Lomberská, Ivana ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou logopedické intervence u dětí v mladším školním věku s kochleárním implantátem. Teoretická část práce shrnuje obecné poznatky o sluchovém postižení a možnostech jeho kompenzace, jednotlivých typech kochleárních implantátů a zvláště pak o specifikách a metodice následné logopedické intervence. Praktická část sestává z interpretace výsledků výzkumného šetření realizovaného prostřednictvím dotazníků, které se zabývá současnou situací logopedické intervence u dětí v mladším školním věku s kochleárním implantátem, se zvláštním zaměřením na poimplantační rehabilitaci a její komplexnost. Výstupy výzkumného šetření prokázaly komplexnost logopedické intervence pouze v rámci některých pracovišť a také poukázaly na to, že realizace logopedické intervence je velmi individuální a závislá na konkrétní situaci a komunikačních a osobnostních vlastnostech jednotlivých implantovaných dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Sluchové postižení, kochleární implantát, kochleární implantace, dítě s kochleárním implantátem, mladší školní věk, rehabilitace, sluchový a řečový rozvoj, logopedická intervence.
Komunikace s handicapovanými pacienty se sluchovým postižením
Strempková, Lucie ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent)
Bibliografický záznam STREMPKOVÁ, Lucie. Komunikace s handicapovanými pacienty se sluchovým postižením. Praha: Univerzita Karlova, 2. Lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelství, 2015. 78 s., přílohy. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Šárka Tomová, PhD. Abstrakt Záměrem bakalářské práce na téma "Komunikace s handicapovanými pacienty se sluchovým postižením" bylo zjistit na základě průzkumného šetření míru komunikačních dovedností, postoj a zájem vzdělávání sester v komunikaci se sluchově postiženým pacientem. Práce je rozdělená na teoretickou a empirickou část. Část teoretická popisuje stručný přehled relevantních poznatků o komunikaci se sluchově postiženými pacienty, které byly shromážděny prostřednictvím dostupné a publikované literatury. Empirická část obsahuje kvantitativní výzkum. Zvolenou formou výzkumu bylo dotazníkové šetření. Dotazníky byly distribuovány mezi všeobecné sestry na odděleních interního a chirurgického typu v Thomayerově nemocnici. Získaná data byla zpracována pomocí tabelárních přehledů a grafického výstupu prostřednictvím histogramu četnosti. Klíčová slova Komunikace. Komunikační dovednosti. Neslyšící. Sluchové postižení. Vzdělávání. Postoj
Kvalita každodenního života sluchově postižených
Hradilová, Tereza ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce se zabývá problematikou kvality každodenního života sluchově postižených osob. Část textu se zabývá definicí a problematikou pojmu kvalita života, a je poukázáno na běžné (současné) problémy, týkající se života osob se sluchovým postižením. Práce upozorňuje na problematiku vzdělávání, pracovního uplatnění, identity a osobní realizace jedince se sluchovým postižením v kontextu současného náhledu na kvalitu života. V textu je věnována pozornost heterogenitě sluchově postižené populace s důrazem na odlišné postavení sluchově postižených (vztahující se k jimi užívanému komunikačnímu kódu) v majoritní společnosti. Cílem práce je přiblížení současné kvality života sluchově postižených s důrazem na aktuální problematické oblasti, které je třeba dále zlepšovat. Praktická část práce obsahuje rozbor a vyhodnocení dotazníkového šetření zaměřeného na specifické oblasti kvality života osob se sluchovým postižením - kvalifikaci, zaměstnanost, pracovní uplatnění a komunikaci. Závěrečná část praktické části zahrnuje komentáře k výsledkům výzkumného šetření. Klíčová slova: Kvalita života Sluchové postižení Komunikační kódy Minorita 2
Faktory ovlivňující tlumočnický výkon ve vzdělávacím zařízení
Efflerová, Adéla ; Hynková Dingová, Naďa (vedoucí práce) ; Petráňová, Romana (oponent)
Bakalářská práce na téma Faktory ovlivňující tlumočnický výkon ve vzdělávacím zařízení se zabývá základními vlivy, které ovlivňují tlumočníka během tlumočení výuky v prostředí základních, středních a vysokých škol, ať už se jedná o školy pro sluchově postižené či o běžné školy, ve kterých jsou neslyšící studenti integrováni. V teoretické části práce se seznámíme s charakteristikou tlumočení ve vzdělávání, základními milníky ve vývoji tohoto typu tlumočení v České republice od 90. let do současnosti. Hlavní část práce se zabývá jednotlivými faktory, které ovlivňují kvalitu simultánního tlumočení obecně. Z těchto faktorů jsou dále vybrány ty, které jsou specifické pro tlumočení znakového jazyka v oblasti školství a vzdělávání. Pro utvoření rámcové představy o tom, jaká je aktuální situace tlumočníků ve vzdělávání, poskytlo rozhovor 5 tlumočníků ze středních a vysokých škol, na nichž probíhá tlumočení pro neslyšící studenty. V praktické části práce najdeme vyhodnocení dotazníkového šetření mezi 19 tlumočníky českého znakového jazyka působícími v současné době v oblasti vzdělávání v ČR. Tento výzkum má za cíl ověřit, zda vybrané faktory mají předpokládaný vliv na tlumočníky znakového jazyka ve vzdělávání během tlumočnického procesu a případně v jakém rozsahu. Klíčová slova: neslyšící, tlumočení pro...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.