Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,775 záznamů.  začátekpředchozí27766 - 27775  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.76 vteřin. 

Anémie u kriticky nemocných
Mudrochová, Šárka ; Těšínský, Pavel (vedoucí práce)
Anemie kritických stavů představuje zvláštní nozologickou jednotku a je velmi častým jevem na jednotkách intezivní péče, vyskytuje se u velkého množství pacientů a zhoršuje jejich prognózu. Je definována jako anemie vzniklá u těžce akutně nemocných pacientů, kterou nelze vysvětlit konkrétní jednou příčinou a je charakterizována zejména inadekvátní odpovědí endogenního erytropoetinu k hypoxii a k nízkým hodnotám hemoglobinu. K jejímu vzniku vede celá řada faktorů a objevuje se již v prvních dnech hospitalizace. Díky svým klinickým důsledkům zasluhuje velkou pozornost. I přesto, že byla provedena celá řada nejrůznějších studií, doposud není optimální terapie ani prevence podrobně známa. Studie dávají často protichůdné výsledky a v této problematice není jednoduché se orientovat. V mé práci bych ráda shrnula poznatky o tomto jevu shromážděné převážně ze zahraniční literatury a pro srovnání zde uvádím i výsledky studie provedené doc. Mudr. Těšínským a spol. na JIMP II. interní kliniky FNKV, jež je zaměřena na otázku krevních odběrů a jejich vlivu na rozvoj anemie kritických stavů. Toto téma jsem si vybrala nejen z důvodu svého zájmu o interní intenzivní medicínu, ale zejména proto, že je velmi aktuální.

Evropská unie - globální aktér?
Mizerová, Iva ; Urban, Luděk (vedoucí práce) ; Weiss, Tomáš (oponent)
Evropská unie je historicky unikátním celkem. Nejen, že je zatím přesně teoreticky nedefinovatelná, ale i v praxi je entitou mnohostrannou a mnohovrstvou, která navíc není ještě stále ve své konečné fázi, a jejíž vývoj se přizpůsobuje stále se měnícímu geopolitickému prostředí. Přes všechny nejasnosti ohledně své formy a směřování ale nesporně hraje velmi významnou roli ve světovém systému. Často bývá dokonce nazývána velmocí nebo globální silou či aktérem. Zda je ale natolik koherentní a silná, aby takovou roli hrát mohla, zůstávalo prozatím nezodpovězeno. Tato práce si proto kladla za cíl zjistit, čím vlastně Evropská unie ve své nynější podobě v současném světě je, a zda o ní lze uvažovat jako o globálním aktérovi, a to jak z hlediska teorií, tak i v praxi. Současné teorie mezinárodních vztahů ji jen obtížně zapojují do svých systémů a převážná většina ji neshledává být aktérem v žádném slova smyslu. Připodobňují jí buď k zárodku suverénního státu, nebo k mezinárodní organizaci, a jen na tomto základě by ji pak byly schopny nějakým způsobem jako aktéra pojmout. Jedinou teorií, která ji takto nehodnotí je liberální intergovernmentalismus, který ji vidí jako specifickou, ne zcela intergovernmentální mezinárodní organizaci se supranacionálními centralistickými prvky, a zároveň připouští, že je aktérem v...

Přístup Josefa Macka k řešení hospodářské krize v Československu ve třicátých letech dvacátého století
Martinec, Zdeněk ; Bažantová, Ilona (vedoucí práce) ; Doležalová, Antonie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá přístupem Josefa Macka k řešení hospodářské krize v Československu v třicátých letech dvacátého století. První část práce popisuje průběh a dopady hospodářské krize na československou ekonomiku. Je zde rovněž zmíněn přístup a konkrétní opatření vlády Československa k řešení této hospodářské krize. Druhá část se věnuje osobě Josefa Macka a jeho ekonomickým názorům. V závěrečné nejrozsáhlejší části jsou diskutovány konkrétní návrhy Josefa Macka, které měly pomoci československé ekonomice v době recese a které ji měly vrátit zpět do konjunktury. Názory Josefa Macka na problematiku hospodářské krize v Československu jsou čerpány a analyzovány z původních pramenů (děl, vystoupení a publicistických článků) sepsaných Mackem v průběhu třicátých let dvacátého století. Cílem této diplomové práce je představení názorů Josefa Macka na řešení hospodářské krize jako možnou alternativu k protikrizovým opatřením vlády ČSR.

Aplikace pro podporu úkolového managementu
Varadinov, Petr ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem aplikace pro podporu úkolového managementu ve firemním prostředí, v oddělení zajištění kvality. Cílem práce je provedení analýzy a objektově orientovaného návrhu dané aplikace s důrazem na její flexibilitu a možnosti využití při zachování relativní jednoduchosti řešení. Smyslem cíle je příprava na svižnou a bezproblémovou implementaci a následné úspěšné zavedení aplikace do praxe. Metodicky je vývoj veden velmi agilně. Základní zásady jsou čerpány z metodiky OpenUP. Práce doplňuje dokumentaci projektu a přináší velmi flexibilní řešení zadaného problému, které umožňuje obecné pojetí aplikace jako nástroje pro úkolový management, nejen jako nástroje pro podporu testování. Práce je rozdělena do šesti kapitol. První tři kapitoly uvádí zadání vznik a analýzu zadání problému. Čtvrtá kapitola se věnuje návrhu řešení. Závěrečné kapitoly shrnují výsledky při vývoji, kterých bylo doposud dosaženo, a odhadují budoucnost projektu.

Matematika na šachovnici
Šperl, Jiří ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
NÁZEV: Matematika na šachovnici AUTOR: Jiří Šperl KATEDRA (ÚSTAV) Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá matematickými úlohami v prostředí šachovnice a šacho- vých figur. Jejím cílem je ověření několika typických úloh z hlediska řešení středoško- láka. Tedy ukázat možnosti zařazení šachových úloh do výuky matematiky. V práci najdeme ucelenou sbírku řešených úloh na šachovnici, která se může stát inspirací pro obohacení matematiky netradičními úlohami v tradičním matematickém prostře- dí. Podstatnou část této práce pokrývá vlastní matematický výzkum. Výzkum probíhal formou testování ve třech třídách. Pro větší objektivitu byly vybrány třídy s různým studijním zaměřením. Kromě toho byly tyto třídy v různých věkových kategoriích. Teoretická část práce nahlíží do historie a všímá se několika zajímavých historických úloh řešených na šachovnici. V neposlední řadě se práce věnuje rozboru řešení úloh publikovaných v konkrétní učebnici matematiky. KLÍČOVÁ SLOVA: Kombinatorika, šachovnice, šachové figury, matematika na šachov- nici

Výuka, výcvik a zkoušky žadatelů o řidičské oprávnění z pohledu zkušebních komisařů
Rada, Josef ; Světlíková, Daniela (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce zjišťuje současný stav přípravy a závěrečných zkoušek žadatelů o řidičské oprávnění. Vychází z potřeby zvýšit odbornou způsobilost především mladých řidičů. Před získáním řidičského průkazu musí každý absolvovat výuku a výcvik, kterou v ČR může provádět pouze provozovatel autoškoly. Po ukončení výuky a výcviku musí úspěšně složit závěrečnou zkoušku před zkušebním komisařem. Cílem této diplomové práce je navržení reálných změn, které pozitivním způsobem ovlivní skutečnou odbornou připravenost začínajících řidičů. Analýzou legislativy EU a ČR jsou vymezeny možné změny v přípravě a zkoušek žadatelů o řidičské oprávnění. Pomocí rozhovorů s odbornou veřejností jsou zjišťovány konsekvence dřívějších legislativních změn. Pro zjištění potřebných dat je použita kvantitativní metoda dotazníkového šetření zkušebních komisařů. Zkušební komisaři hodnotí odbornou způsobilost budoucích řidičů, mohou tudíž z praktického pohledu poukázat na nedostatky v připravenosti řidičů. Hodnocení zkušebních komisařů je využito k získání indicií pro naplnění cíle této diplomové práce. Největší nedostatky byly zjištěny v odborné kvalifikaci učitelů autoškol. Návrhem této práce je zlepšení přípravy, průběžné školení a pravidelné přezkoušení učitelů autoškol.

Řízení devizové expozice podniku
KRÁSNICKÁ, Martina
Tato disertační práce nazvaná Řízení devizové expozice podniku se v nejprve na empirických datech vývoje tržeb a exportu a importu v jednotlivých odvětvích CZ-NACE zabývala otázkou, zda lze prokázat vztah mezi změnami volatility směnných kurzů a ekonomickými výsledky podniků a tedy zda má smysl devizovou expozici řídit. Statisticky významné výsledky byly prokázány v sekci C - Zpracovatelský průmysl, kde bylo potvrzeno, že s rostoucí volatilitou směnného kurzu klesá rentabilita tržeb. Zvažovaným směnným kurzem byl nominální kurz CZK/EUR, přičemž nedávné studie (Klečka, 2016) ukázaly, že použití jiného kurzu nepřináší statisticky významné rozdíly. V druhé části práce byl vytvořen jednoduchý model Estart pro kvantifikaci maximálního dopadu neočekávaných změn směnného kurzu do ziskovosti podniku a tedy pro řízení devizové expozice. Vzorec pro výpočet devizové expozice je dostatečně jednoduchý a vyžaduje jen několik vstupů týkajících se firmy: celkové příjmy, celkové výdaje, procento příjmů v zahraniční měně a procento výdajů v zahraniční měně. Pro kvantifikaci maximálního dopadu jsou pak stanoveny doporučené procentuální odchylky odvozené z historických dat, kdy v závislosti na časovém horizontu získá podnik prvotní informaci o tom, jaký maximální dopad bude mít neočekávaná změna kurzu do jejich ziskovosti a tedy i případnou maximální částku, kterou má smysl investovat do zajištění kurzového rizika. Model je vhodný i pro výpočet maximálního dopadu u konkrétního závazku či pohledávky. Model je pro svoji jednoduchost využitelný zejména v malých a středních podnicích, které se v současné době, například pod vlivem složité situace v EU a avíz ČNB o ukončení intervence znehodnocující od roku 2013 domácí měnu, začínají zabývat otázkou, jaký vliv budou mít změny směnného kurzu na výsledky jejich hospodaření. V souladu s principy řízení devizové expozice je v další fázi nezbytné využít více sofistikovaných metod kvantifikace dopadu neočekávaných změn směnného kurzu do zisku, resp. hodnoty firmy, zejména z důvodů řízení operativní expozice, která má pro podnik zásadní charakter a kterou model Estart neřeší.

Politický význam Durkheimova projektu sociologie
Maršálek, Jan ; Petrusek, Miloslav (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Předkládaná práce je jednou z těch, které se "vracejí ke klasikům", neboť autor se v ní pokouší o originální politickou interpretaci sociologického projektu Émila Durkheima. Hypotéza, že je za Durkheimovým projektem sociologie (který je třeba odlišit od Durkheimovy konkrétní sociologie) možné rozpoznat politickou intenci, je získána na základě přiblížení, které autor provádí mezi Durkheimovým vymezením sociálního faktu a Agambenovým pojetím foucaultovského termínu "dispositiv". Protože analýza vybraných interpretací Durkheima, které se přímo zaměřují na politický aspekt jeho práce (z pera R. Arona, A. Giddense a B. Lacroixe), autorovi nedovolila znovunalézt úroveň Durkheimova sociologického projektu, obrátil svoji pozornost k vybraným "globálním" interpretacím (T. Parsons, A. Giddens, R. Aron). Jen v jedné z těchto obecných interpretací bylo dosaženo hledané úrovně, především byl ale v součtu ztracen "politický" Durkheim. Autorovy vlastní komentáře k některým Durkheimovým malým textům, k Durkheimovu a Maussovu článku o sociálním původu mentálních klasifikací a k jeho Dělbě společenské práce jsou v poslední kapitole využity k podpoře teze, podle níž spočívá politický charakter Durkheimova sociologického projektu v jeho účasti na osvobození člověka společností od ní samé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Standard ředitele školy jako prostředek celoživotního vzdělávání a hodnocení ředitelů škol zřizovatelem
Návratová, Lenka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: STANDARD ŘEDITELE ŠKOLY JAKO PROSTŘEDEK CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ A HODNOCENÍ ŘEDITELŮ ŠKOL ZŘIZOVATELEM AUTOR: Ing. et Bc. Lenka Návratová KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zaměřuje na současné postavení ředitele školy, jeho role, funkce a kompetence. Cílem diplomové práce je zjištění názorové hladiny respondentů na potřeb u zavedení standardu ředitelské profese a jeho vlivu na kvalitu řízení školy s možným dopadem na celkovou úroveň vzdělávání v ČR. Diplomová práce zároveň předkládá analýzu úrovně znalostí ve vybraných oblastech manažerských kompetencí a posoudit jejich důležitost pro řídící práci ředitele jako východisko k nastavení standardu a kariéry ředitele školy. První část diplomové práce obsahuje teoretické poznatky školského managementu. Seznamuje nás s přípravou a obsazováním manažerských pracovníků ve školství a s tvorbou kompetenčního modelu jako nástroje k výběru, rozvoji, hodnocení a k dalšímu vzdělávání ředitelů škol. Ve výzkumné části je proveden empirický výzkum realizovaný dotazníkovou metodou zaměřený na zmapování manažerských schopností a znalostí ředitelů škol a na potřebu nastavení standardu ředitele školy. Současně je provedena komparace vývoje úrovně vybraných manažerských znalostí ředitelů...

Kompetence personalisty
Krčmářová, Barbora ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Resumé Kompetence personalisty byly v posledních letech mnohokrát podrobeny výzkumu. Kompetence profesionálů v oblasti personálního řízení je poměrně složité určit, je potřeba zvažovat typ a velikost organizace, ve které personalista působí, její kulturu, strategii, postavení personalistiky v ní, atd. Ve stále větší míře jsou pravomoci a odpovědnost za rozhodování s personálními důsledky delegovány na liniové vedoucí pracovníky. Ti mají rozhodující slovo při výběru pracovníků, odpovídají za hodnocení výkonu a odměňování pracovníků, spolurozhodují o řízení jejich kariéry, atd. Linioví řídící pracovníci tak získávají odpovědnost nejen za odbornou činnost, ale i za personální řízení. Dochází k posunu od tradiční, reaktivní a administrativní role personálního útvaru k roli aktivní, poradenské, kde se prvky tradiční role personálního útvaru přesouvají na liniové manažery. Toto vše ovlivňuje postavení personalisty ve společnosti i jeho kompetence. Podobným způsobem pak dochází i k posunu kompetencí liniového manažera. Chápeme-li kompetence jako znalosti, schopnosti a dovednosti pracovníka na určité pozici, je možné stanovit čtyři základní oblasti kompetencí personalisty. Osobnostní kompetence v sobě skrývají osobní předpoklady pro práci personalisty. Vztahové a řídící kompetence charakterizují schopnosti...