Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití pohádky v rámci volnočasových aktivit ve školní družině
Trkovská, Jana ; Hanzová, Marie (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o využití literárního žánru pohádka ve volnočasových aktivitách ve školní družině. V teoretické části jsou uvedeny základní pojmy: pohádka, dětská literatura, čtenářská gramotnost, charakteristika mladšího školního věku, volnočasové aktivity ve školní družině. V praktické části je popsán projekt ověřený v praxi v oddělení školní družiny. Cílem této práce by mělo být nejen probudit u žáků zájem o četbu, ale i ukázat, že pohádka rozvíjí osobnost dětí, představivost a může nám pomoci i při řešení výchovných problémů.
Čtenářství žáků vyučovaných genetickou metodou
Ryšková, Julie ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
111 ABSTRAKT Diplomová práce sleduje vliv genetické metody prvopočátečního čtení na pozdější čtenářství dětí třetích tříd. Cílem diplomové práce je porovnání výsledků dětí v jednotlivých čtenářských složkách, které lze u dětí sledovat, a to jak u dětí vyučovaných dříve metodou analyticko-syntetickou, tak metodou genetickou a sledování vlivu obou metod na tyto výsledky. Získaná data byla dána do souvislosti s vlivy, které do výuky vnáší učitel. Následně byly předloženy návrhy kroků pro jednotlivé sledované třídy k zefektivnění rozvoje čtenářství. Teoretická rovina obsahuje témata, která úzce souvisejí se čtenářstvím dětí. Praktická rovina je založena na výzkumu vedoucímu k naplnění cíle práce. K získání dat pro výzkum byl použit dotazník pro děti a pro učitele. Závěr práce shrnuje, čím se diplomová práce zabývá a poukazuje na výsledky výzkumu, které ukázaly pozitivní vliv na čtenářství v případě vyučování genetickou metodou v kombinaci s konkrétními činnostmi, které do výuky zavádí učitel. V závěru se odkazuji také na jednotlivé kroky navržené pro každou ze sledovaných tříd na rozvoj čtenářství, které se mohou stát inspirací pro všechny učitele, kterým na čtenářství dětí záleží.
Knihy v životě Josefa Thomayera
Fridrichová, Kristýna ; Khel, Richard (vedoucí práce) ; Vorlíčková, Blanka (oponent)
Cílem bakalářské práce je nalézt a charakterizovat osobní knihovnu a pozůstalost lékaře a spisovatele Josefa Thomayera a ze získaných poznatků analyzovat jeho vztah ke knihám a práci s papírem. Na začátku seznamuje práce stručně s životem Josefa Thomayera, jeho literární tvorbou a čtenáři. Třetí kapitola zaznamenává pátrání po osobní knihovně tohoto vědce a umělce v různých institucích a charakterizuje její obsah. Následující kapitola pojednává o Josefu Thomayerovi jako čtenáři a nastiňuje jeho vztah ke knihám a knihovnám v mládí i dospělosti. Pátá kapitola se věnuje Thomayerově práce s papírem, psacím a kancelářským potřebám, stylu písma a grafickým úpravám v knihách. Poslední kapitola představuje významné přátele profesora Thomayera a jejich vzájemné dary v podobě knih. Práce je doplněna seznamem obrázků a přílohou s fotografiemi významných prvků v knihách a korespondenci Josefa Thomayera.
Sociální sítě jako nástroj zlepšování komunikace se čtenářem na příkladu IHNED.cz
Němečková, Hana ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Sociální sítě (a nová média obecně) proměňují vztah mezi profesionálními mediálními organizacemi a jejich publikem. Bakalářská práce "Sociální sítě jako nástroj zlepšování komunikace se čtenářem na příkladu IHNED.cz" se zaměřuje na to, jak média využívají stránky, respektive účty na webových sociálních sítích Facebook a Twitter jako nástroj ke komunikaci se svými čtenáři v reálném čase. V úvodní, teoretické části je definován pojem sociální sítě a popsána historie a funkce celosvětově nejpoužívanějších sociálních sítí, se zvláštním důrazem na sítě Facebook a Twitter. Zaměřuji se i na možnosti a mechanismy využívání sociálních sítí z hlediska zpravodajských médií. Praktická část bakalářské práce zkoumá působení zpravodajského serveru IHNED.cz na sociálních sítích Facebook a Twitter prostřednictvím kvantitativní analýzy. Zabývá se tím, jaký obsah IHNED.cz na těchto sítích svým fanouškům (odběratelům) nabízí, jakou to u nich vyvolává odezvu a do jaké míry s nimi IHNED.cz prostřednictvím sociálních sítí diskutuje. Práce obsahuje i výsledky dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo čtyři sta respondentů, kteří jsou fanoušky a/nebo odběrateli IHNED.cz na Twitteru a na Facebooku. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem a odkud čerpají aktuální zpravodajství, jaký styl komunikace na sociálních sítích ze...
Srovnání knižních recenzí v denících Právo a MF Dnes v letech 2002, 2006 a 2010 a jejich vlivu na čtenost knižních titutů
Cvrkalová, Petra ; Prázová, Irena (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce Srovnání knižních recenzí v denících Právo a MF Dnes v letech 2002, 2006 a 2010 a jejich vlivu na čtenost knižních titulů je popsat a porovnat literární recenze ve dvou odlišných denících a poté se pokusit určit jejich vliv na prodejnost knih. V teoretické části práce shrnuje dostupné poznatky týkající se problematiky recenze a literární kritiky, zmiňuje také čtenářskou kulturu a průzkumy čtení. V praktické části se věnuje porovnání recenzí publikovaných ve vybraném tisku. K popsání této problematiky bude sloužit nejprve obsahová analýza a poté porovnání s žebříčkem prodejnosti knižních titulů, jak jej na svých webových stránkách zveřejňuje Svaz českých knihkupců a nakladatelů. Na základě tohoto srovnání se práce snaží určit vliv recenze v denním tisku na prodejnost knih, zda se nechávají čtenáři ovlivnit nejen pozitivní, ale i negativní recenzí.
Časopisy cestovního ruchu na českém mediálním trhu - komparativní analýza titulů COT business a National Geographic
Juránková, Simona ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Cestovatelská periodika jsou jedním z prostředků, jak se mohou čtenáři - potenciální turisté dozvědět o určité destinaci, případně být motivováni k navštívení prezentované země. Tato diplomová práce popisuje vznik, proměny a dynamiku mediálního trhu časopisů cestovního ruchu vydávaných v České republice po roce 1989 na příkladu titulu COT business (pro odbornou veřejnost) a National Geographic (pro širokou veřejnost). Přestože cílí na odlišná publika, obě periodika přinášejí zpravodajství a reportáže z destinací, rozhovory s cestovateli, praktické rady na cesty a podílejí se tak mj. na vytváření či naopak snižování poptávky po nejrůznějších místech. Vybrané časopisy si postupně získaly silnou pozici na českém mediálním trhu a můžeme je tak označit za prototypy v daném segmentu. Zejména v posledních letech, v porovnání s konkurencí, o tuto pozici přicházejí v souvislosti s poklesem prodaných nákladů, inzertních příjmů a čtenosti. Cílem práce je tedy celkově zmapovat trh s vybranými cestovatelskými periodiky a zároveň identifikovat příležitosti, které by měly vybrané tituly (vydavatelé) zahrnout do marketingového plánování, pokud chtějí zůstat "lídry" na mediálním trhu. Součástí práce je rovněž případová studie srovnávající způsoby rámcování vybraných destinací s cílem zjistit, do jaké míry se...
Analýza trendů prodejnosti tištěných periodik
Noskyová, Kateřina ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o situaci a trendech na trhu s českými tištěnými periodiky. V teoretické části se zabývám důležitými historickými milníky a popisem a významem situace na českém trhu v jeho samostatné historii. V praktické části je provedena podrobná analýza prodejnosti vybraných tištěných periodik, která je vytvořena na základě ověřených dat. Konec praktické části se věnuje výzkumu a potenciální možnosti přechodu z klasických tištěných periodik na ta elektronická. Práce poukazuje na fakta a ukazuje způsoby, kterými je možno zamezit poklesu tržeb na tomto trhu. V závěru jsou shrnutá zanalyzovaná data, na jejichž základě je predikována budoucnost, která trh s největší pravděpodobností čeká.
Podpora čtenářství u dětí na 1. st. ZŠ za využití projektové metody
ŠIMEROVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na podporu dětského čtenářství u žáků na 1. stupni ZŠ pomocí projektové metody se zvláštním přihlédnutím k rozvoji sociálních klíčových kompetencí žáků a k prevenci sociálněpatologických jevů. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se k uvedené tematice, dále popisuje vývoj čtenářství dítěte do období pubescence, seznamuje s projektovou vyučovací metodou a nakonec představuje oficiální akce na podporu čtenářství. Praktická část popisuje tvorbu, realizaci a vyhodnocení projektu Příběhy nám pomáhají, který je zaměřen na podporu dětského čtenářství u žáků na 1. stupni ZŠ.
Marketingová kampaň specifického produktu
Vokounová, Barbora ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Ústředním tématem práce je čtenářství u dětí a mládeže jakožto specifický produkt, na který text nahlíží z marketingového hlediska. Vedle rozboru situace knižního průmyslu v České republice z pohledu nabídky i poptávky je identifikován problém čtenářství u dětí a nastíněna důležitost četby pro rozvoj lidských dovedností, z čehož vyplývá potřeba aplikace nástrojů marketingové kampaně na osvětu čtenářství. Příkladem podpory čtení knih je kampaň Rosteme s knihou, jejíž současný stav práce analyzuje a rozpoznává některé nedostatky. Následně je vyvinuta snaha navrhnout pro kampaň doporučení, jak pro její obsahovou náplň, tak i pro propagační část na základě vhodné kombinace marketingového mixu s důrazem na mix komunikační.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.