Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,433 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.26 vteřin. 

Typologie krajiny České republiky
Romportl, Dušan ; Lipský, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kolejka, Jaromír (oponent) ; Hrnčiarová, Tatiana (oponent)
15 klasifikace, je volba trénovacích objektů. Pro každou z uvažovaných tříd bylo zvoleno vždy 5 objektů, které nejvhodněji postihují spektrum podmínek dílčích typů. Jejich výběr byl však rovněž zatížen osobou zpracovatele. Ověření a porovnání výsledků objektově orientované analýzy s výstupy tradičních pixelových metod ukázalo rozdíly ve způsobu klasifikace obou typů metod. V případě objektově orientované analýzy jsou hodnoceny spektrální informace za celý objekt. V rámci vysoce heterogenních objektů mohou být tyto informace zprůměrovány a objekt je tak zařazen jako netypický zástupce do určité třídy. Pixelové metody klasifikace naproti tomu hodnotí kvalitu jednotlivých polí rastru, případné heterogenní objekty jsou tak touto metodou rozděleny do více tříd. Pomocí výsledků řízené klasifikace byla až na několik výjimek potvrzena správnost objektově orientované klasifikace. 4.1. TEORETICKÉ OTÁZKY Závažnou otázkou zpracování komplexních typologií současné krajiny je samotný smysl a důvod takového konání. Pedroli et al. (2006) upozorňuje na všeobecnou poptávku po přesných, vysoce podrobných a zároveň srozumitelných prostorových informacích o stavu a vývoji krajiny, jejích složek a funkcí. Groom et al. (2006) a Jongman et al. (2006) na konkrétních příkladech uvádí možnosti využívání stále kvalitnějších...

Josef Tůma
Burdová, Lucie ; Kremličková, Marta (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o životě a díle Josefa Tůmy (1865 - 1933). Jejím cílem je přiblížit osobnost venkovského učitele Josefa Tůmy, který působil v kolínském okrese a později v Praze. První kapitola se zabývá osobním životem J. Tůmy, jeho studiem na učitelském ústavu v Kutné Hoře a následnou prací na obecných školách v okolí Kolína. Věnuje se spolupráci Josefa Tůmy s pedagogickými spolky a jeho působení na ministerstvu školství a národní osvěty po vzniku Československé republiky. Druhá kapitola přibližuje dílo Josefa Tůmy, který se zabýval především prvoukou. Nejznámějším dílem je Vyučování prvouce na školách venkovských, ale nelze pominout ani méně známé publikace nebo přípravu osnov pro obecné školy. Poslední kapitolu tvoří významné pedagogické osobnosti, které vstupovaly do života J. Tůmy.

K problematice etické výchovy na základních školách
Šusta, Petr ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce má teoretický charakter. Zabývá se problematikou etické výchovy na základních školách. Po nezbytné definici klí ových pojm je prostor v nován popisu a vysv tlení relativismu postmoderny jako ur ujícího kontextu sou asné etiky a etické výchovy a následn pak tématu autority etiky v postmoderní dob . Etická výchova je posléze uvád na do souvislostí s platnými kurikulárními dokumenty. T žišt práce spo ívá v uchopení projektu etické výchovy vypracovaném Etickým fórem eské republiky, kde je v nována pozornost p edevším východisk m tohoto projektu - koncepcím R. Roche - Olivara a L. Lencze. V záv re ných ástech je práce soust ed na na srovnání projektu etické výchovy s konceptem osobnostní a sociální výchovy a na kritické zhodnocení tohoto projektu.

Vývoj středního všeobecně vzdělávacího školství v československé republice po II. světové válce a v letech 1945-1989
Bauerová, Kateřina ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Pokusím se vycházet zejména z historických faktů a zároveň se pokusím popsat celkovou atmosféru, jak byla vnímána tehdejšími současníky. Poválečné období bylo hlavně pod vlivem odstranění následků války, jak po stránce ekonomické, tak po stránce morální. Nově obnovená republika stála ve školství před otázkou, zda bude vycházet z odkazu první republiky a pokusných škol či zda se vydá úplně novou cestou podle zahraničních vzorů (zejména SSSR). Komunistická strana měla v té době sice silnou pozici, ale byla stále pouze jednou z více stran, které ovlivňují dění v zemi. Bylo obnoveno gymnázium (reálné), čtyřleté a stalo se institucí výběrovou. Začínají se objevovat první snahy o celkové sjednocení školy. V pozdějším období se zakládají vzorové jednotné školy. Objevují se tlaky na postátnění škol. Hlavní snahou je i zvýšit celkovou kvalifikaci středoškolských učitelů. Většina reformních snah však troskotá na nedostatku peněz v poválečném období. Toto období by se dalo nazvat časem hledání směru ve školství. Časem diskuze mezi odkazem první republiky a nástupem komunistické strany a jejích snah o jednotnou školu.

Světová hinduistická rada
Krejčík, Jiří ; Marková, Dagmar (oponent) ; Vavroušková, Stanislava (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o vzniku, vývoji a úloze hinduistické organizace Višva hindú parišad (Světová hinduistická rada) v hnutí hindutva v letech 1964-1992. Analyzuje ideologii, propagandu a konkrétní aktivity organizace a jejich dopad na politický vývoj Indické republiky ve zmíněném období. Zvláštní pozornost je věnována přeměně VHP z původně volného sdružení indických elit zaměřeného na ochranu hinduismu do masové organizace, která se snaží prostřednictvím náboženských otázek mobilizovat hinduistickou společnost, vybudovat silný hinduistický národ a ovlivňovat indickou politickou scénu.

Čína - vzestup k ekonomické moci
Černochová, Veronika ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Vzhledem k rostoucímu vlivu Čínské lidové republiky na světových trzích tato práce studuje ekonomický vývoj země vedoucí k jejímu úspěchu a pevné pozici v dnešním mezinárodním obchodě. Je popsán historický ekonomický vývoj, zvláštní pozornost je věnována obchodním reformám, které vstoupily v platnost na konci 70. a začátku 80. let. Následně je detailněji popsáno členství ve Světové obchodní organizaci a zásadní faktory podporující rychlý vzestup významu země, konkrétně pracovní síla, přírodní zdroje, kurzová politika, lidský kapitál a úspory a investice. Je poskytnuta detailní analýza současné komoditní a teritoriální struktury mezinárodního obchodu Čínské lidové republiky, která je následována informacemi o vývoji její pozice mezi jejími světovými konkurenty. Zároveň je zhodnocena její konkurenceschopnost, zaměřující se jak na silné, tak na slabé stránky této ekonomiky.

Mikroskopické houby v půdě, listovém opadu, exkrementech a střevním traktu .i.Dendrobaena mrazeki./i. (Lumbricidae)
Nováková, Alena ; Pižl, Václav
.i.Dendrobaena mrazeki./i. (Lumbricidae) je endemický druh vyskytující se v několika málo místech na území naší republiky. Mikroskopické houby z hlediska jejich druhového složení a kvantitativního zastoupení byly sledovány v dubnu 2004 ve střevním traktu a v exkrementech .i.Dendrobaena mrazeki./i., v půdě a v opadu dubového lesa (obora Bulhary u Mikulova) a listopadu 2004 pouze v půdě a opadu. Pro izolaci mikromycetů byly používány zřeďovací a promývací metoda, jako izolační médium byla používána tři různá izolační média. Pro stanovení kvantitativního zastoupení byly sledovány počty CFU a délka mycelia (epifluorescenční metoda). Získané výsledky ukazují rozdíly nejen v druhovém složení mikromycetů při srovnání dvou izolačních metod (tyto rozdíly jsou výrazem rozdílného výskytu mikromycetů ve formě spor a aktivního mycelia ve studovaných substrátech) ale také mezi jednotlivými substráty.

Vliv vysokoškolského vzdělání žen na míru sňatečnosti v České republice
Vostárková, Julie ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Matějka, Marek (oponent)
Cílem práce je ověřit, zda-li má vysokoškolské vzdělání žen vliv na míru sňatečnosti. Tato hypotéza je zkoumána na datech České republiky ve sledovaném období 1993-2010, Regresní analýza potvrdila existenci tohoto vlivu. Jak základní vzdělání, tak i vysokoškolské vzdělání žen působí pozitivně na míru uzavírání sňatků, avšak vysokoškolské ovlivňuje sňatečnost větší mírou. V modelu jsou dále zahrnuty proměnné jako nezaměstnanost žen, počet nemanželských dětí, předmanželské koncepce a výše rodičovských příspěvků.

Porovnání hospodaření vybraných objektů ve správě Národního památkového ústavu
Volfová, Lucie ; Netková, Jarmila (vedoucí práce) ; Krejčová, Marie (oponent)
Teoretická část pojednává o třech hlavních tématech: cestovním ruchu, kultuře a památkové péči. Cestovní ruch je zde definován, dále je zde uvedena typologie cestovního ruchu a atraktivit. Kultura je probírána z hlediska jejího významu pro kulturní cestovní ruch v konkrétních podmínkách České republiky. Část o památkové péči není věnována jen jejímu historickému vývoji, ale i její současné podobě v podmínkách České republiky. V praktické části je nejprve věnována pozornost financování památek, následně tématu hrady a zámky. Hlavní část je však zaměřena na analýzu hospodaření památkových objektů - Státní zámek Konopiště a Státní zámek Březnice, a jejich následné porovnání.

Mezikulturní vzdělávání na středních školách
Pozděnová, Jitka ; Neusarová, Jana (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Mezikulturní vzdělávání na středních školách se zabývá jednak odůvodněním důležitosti mezikulturního vzdělávání pro aktivní občanství a dále tím, jak je mezikulturní vzdělávání realizováno na středních školách gymnaziálního typu. Po celou délku trvání komunistického režimu bylo možné o české společnosti hovořit jako o společnosti homogenní, bez významnějšího uznání jednotlivých minorit a subkultur. Tato situace se po pádu komunistického režimu začíná postupně měnit a to díky stoupající imigraci do České republiky, s postupem globalizace či se vstupem České republiky do evropských struktur. V důsledku těchto společenských změn zavádí Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy převratné změny do školního vzdělávacího systému, aniž by o těchto změnách proběhla širší společenská diskuse. V první části diplomové práce autorka vysvětluje, proč zvolila právě termín mezikulturní vzdělávání a jak jej vymezuje oproti multikulturní výchově. Odůvodňuje důležitost mezikulturního vzdělávání na středních školách, konkrétně zmiňuje studentské výměny. Dále se zabývá školskou reformou a jak se tato dotýká mezikulturního vzdělávání, jak jsou pedagogové připraveni na realizaci multikulturní výchovy jako jednoho z průřezových témat školních vzdělávacích plánů. V druhé části práce autorka mimo jiné...