Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ucelená rehabilitace dětí a mládeže s kombinovaným postižením
Linková, Marie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Tato práce pojednává v teoretické části o ucelené rehabilitaci dětí a mládeže s kombinovaným postižením v České republice se zaměřením na pedagogickou a sociální složku ucelené rehabilitace. V práci je prezentován fenomén kombinovaného postižení, možnosti vzdělávání dětí a mládeže s tímto postižením a systém sociálních služeb pro tuto cílovou skupinu. Jsou charakterizovány metody podpory dětí a mládeže s kombinovaným postižením (bazální stimulace, fyzioterapie, animoterapie a muzikoterapie). Praktická část práce sestává z výzkumného šetření, které proběhlo ve vybraném zařízení formou hloubkových rozhovorů s pracovníky, analýzou dokumentů a pozorováním; šetření je zaměřeno na způsob realizace metod podpory uživatelů zařízení a na zjištění toho, zda jsou metody aplikovány v souladu s principy ucelené rehabilitace.
Education policy transfer: case study of Slovakia inspired by Finland
Gardošíková, Daša ; Skálová, Barbora (vedoucí práce) ; Vykoukal, Jiří (oponent)
ku práci Transfer vzdelávacej politiky: prípadová štúdia Slovenska inšpirovaného Fínskom Abstrakt Bakalárska práca Transfer vzdelávacej politiky: prípadová štúdia Slovenska inšpirovaného Fínskom sa zaoberá prípadovou štúdiou slovenského vzdelávacieho systému, ktorého plánovaná reforma je inšpirovaná všeobecne pozitívne vnímaným fínskym modelom. Slovenské ministerstvo školstva prejavilo rozhodnutie zreformovať slovenský vzdelávací systém na základe fínskeho jednoštruktúrového modelu v Národnom programe rozvoja výchovy a vzdelávania. Toto rozhodnutie je možné definovať ako pokus o dobrovoľný transfer vzdelávacej politiky. Výskum je spracovaný v troch rovinách. V prvom rade sa práca zaoberá motiváciou Slovenska k inšpirácií Fínskom s dôrazom na rolu medzinárodných hodnotení vo vzdelávaní, a to najmä rebríčka PISA. Ťažiskom práce je komparatívna analýza, ktorá má za účel dôkladne porovnať a popísať šesť vybraných kritérií (charakteristika - geografická, historická, politická; vývoj vzdelávacích systémov, štruktúra vzdelávacích systémov, financovanie školstva, inklúzia vo vzdelávaní a postavenie pedagógov) v súvislosti s transferom vzdelávacej politiky medzi Slovenskom a Fínskom a ich celkovým kontextom. Práca poukazuje najmä na odlišnosti medzi slovenským a fínskym vzdelávacím kontextom, ktoré môžu byť...
Srovnání českého a nizozemského školství
Gardelková, Pavla ; Hrnčířová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Ultzen, Jesse (oponent)
Práce se zabývá srovnáváním systému a pedagogických metod v nizozemském a českém školství. Soustředí se především na zmapování současných systémů, jejich organizaci, strukturu, ale obsahuje i exkurz do historie vzdělávání v obou zemích. V praktické části popisuje projekty, které probíhaly či probíhají ve vzdělávání mezi partnerskými městy (Chrudim a Ede). Cílem práce je analyzovat oba systémy, jejich společné rysy a odlišnosti.
Profesní autonomie učitelů a ředitelů v současné Číně
Wagenknechtová, Radana ; Voda, Jan (vedoucí práce)
Rigorózní práce představuje současný čínský vzdělávací systém nejenom jako celek, ale současně analyzuje i jednotlivé stupně řízení, s cílenou orientací na profesní autonomii ředitelů a učitelů školských zařízení. Stručně jsou představeny čínské školské reformy po roce 1976. Následuje podrobný rozbor principů současného školského systému, s orientací na jednotlivé stupně řízení a jejich řídící i rozhodovací pravomoci a plánované reformní změny. Pomocí odborné elaborace pojmů, studia klíčových dokumentů čínského vzdělávacího systému, školské politiky Číny a další cizojazyčné literatury, jsou ozřejměny legislativní procesy a dokumenty, kterými se současné čínské školské instituce řídí. Následně je posouzena shoda oficiální školské politiky, deklarovaná v příslušných dokumentech, s reálnou situací. Na základě nashromážděných aktuálních informací je popsána míra autonomie v řízení čínského školství a zhodnoceno postavení učitelů a ředitelů v současné Číně i možnosti jejich autonomního rozhodování Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komunikační schopnosti žáků s PAS v České republice a Velké Británii
Lauková, Štěpánka ; Hradilová, Tereza (oponent)
Speciálně-pedagogická praxe se liší v mnoha evropských zemích. V České republice je striktně předepsán a vymezen Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání, které spadá pod oblast speciálního vzdělávání. Ve Velkém Británii je naopak velmi rozšířena inkluze a žáci jsou vzděláváni podle Národního vzdělávacího programu, který je poté učitelem přizpůsoben dle potřeb žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Během své pracovní zkušenosti na pozici speciálního pedagoga, jak v České republice, tak Velké Británii, jsem si ověřila výhody obou vzdělávacích systémů. Téma práce jsme zaměřila na žáky s poruchou autistického spektra (PAS) a jejich komunikační schopnosti. Najít správný komunikační přístup ve výuce žáků s poruchou autistického spektra je stěžejním bodem. V průběhu procesu jsem zaznamenala, jaké komunikační přístupy byly ve výuce zvoleny a jak dále ovlivnily úspěšnost v dalším vzdělávání v rámci předmětů zaměřených na rozvoj komunikační schopnosti. Rigorózní práce je členěna do dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části je popsána porucha autistického spektra, první historické zmínky o autismu, jeho symptomy, druhy, terapie a komunikační přístupy, které jsou doporučeny pro práci s žáky s poruchami autistického spektra. Praktická část popisuje práci s žáky s poruchou...
Financování, motivace a úspěšnost studenta v korejském a finském vzdělávacím systému
Stloukalová, Kateřina
Stloukalová, K. Financování, motivace a úspěšnost studenta v korejském a finském vzdělávacím systému. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016. V tomto textu jsou rozebrány vzdělávací systémy Jižní Koreje a Finska a jejich fi-nancování. Dále je porovnána motivace, úspěšnost ve výsledcích PISA a míra ab-solventské nezaměstnanosti u korejských a finských studentů. Na závěr jsou po-skytnuta doporučení pro vzdělávací systém v České republice.
Začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do vzdělávacího procesu v ČR
Kinclová Vondrušková, Petra ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Práce je zaměřena na současné dostupné možnosti a snahy o zpřístupnění vzdělání žáků z odlišného sociokulturního prostředí. Obsahuje doporučení pro pedagogy, kteří s těmito žáky přicházejí do každodenního styku. Jsou popsána i úskalí a překážky, se kterými se setkávají pedagogové, žáci i jejich rodiče, kteří často sami narážejí na jazykovou a komunikační propast v komunikaci se školským zařízením. KLÍČOVÁ SLOVA Cizinec, žák, vzdělávací systém, Česká republika, český jazyk
Komparace systémů vzdělávání tlumočníků znakového jazyka v České republice a ve Velké Británii
Fialová, Zdeňka ; Hradilová, Tereza (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komparací vzdělávacích systémů tlumočníků znakového jazyka v České republice a ve Velké Británii. Cílem práce je komparace možností, dostupnosti a kvality vzdělávacích systémů tlumočníků znakového jazyka ve zmíněných zemích. Práce se pokouší o zhodnocení a vymezení rozdílů mezi těmito systémy a následné předložení možností na případné úpravy systému vzdělávání tlumočníků znakového jazyka v České republice. V teoretické části této práce jsou stručně vymezeny základní pojmy a terminologie související se sluchovým postižením relevantní pro dané téma, dále pak specifika českého znakového jazyka, britského znakového jazyka a mezinárodního znakového systému, společně s porovnáním vzdělávání tlumočníků znakového jazyka v České republice a Velké Británii. Výzkumná část je zpracována pomocí kvantitativního výzkumu, specificky formou anonymního dotazníkového šetření a soustředí se na analýzu současné situace očima tlumočníků samotných. Výstupem práce je vyhodnocení dotazníkového šetření, společně s podáním návrhů na možné úpravy současného vzdělávacího systému tlumočníků českého znakového jazyka v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.