Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah tělesného složení a aerobní zdatnosti u seniorů
Boubelíková, Barbora ; Prajerová, Květa (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Vztah tělesného složení a aerobní zdatnosti u seniorů Cíl: Cílem této studie bylo zjistit aerobní zdatnost studentek Univerzity 3. věku na UK FTVS a prověřit, zda existuje souvislost mezi složením těla a aerobní zdatností. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 54 seniorek (věk 64 ± 2,71 let, tělesná výška 163,23 ± 6,05 cm), které v době provádění výzkumu studovaly Univerzitu 3. věku na UK FTVS. Původní soubor činilo 91 osob, ale museli být vyloučeny osoby starší 70 let a osoby užívající léky ovlivňující srdeční frekvenci. Měření složení těla bylo realizováno pomocí multifrekvenční bioimpedanční analýzy BIA 2000M. Sledovanými parametry byly celková tělesná voda (TBW), vnitrobuněčná tekutina (ICW), mimobuněčná tekutina (ECW) v litrech, tukuprostá hmota (FFM) v kg, procento tělesného tuku (% BF) a poměr mimobuněnčné a celkové buněčné hmoty (ECM/BCM). Měření aerobní zdatnosti bylo realizováno chodeckým testem na 2 km, hodnoceného dle Stejskala na atletickém stadionu UK FTVS. Čas a srdeční frekvence byly snímány sporttestery (Polar S 610i). Data byla zpracována pomocí statistického programu IBM SPSS statistics 22. Výsledky: Výsledky ukázaly, že námi vybraný soubor patří do "průměrně zdatných seniorů". Statisticky významný vztah mezi aerobní zdatností a vybranými parametry tělesného složení byl shledán...
Tělesná zdatnost a pohybová aktivita studentů učitelství na Pedf UK v Praze. Porovnání prvních ročníků oborů TVS a Učitelství pro 1. st. ZŠ
Dobis, Jan ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Tělesná zdatnost a pohybová aktivita studentů učitelství Pedf UK v Praze V práci se věnujeme problematice tělesné zdatnosti a pohybové aktivity. Teoretická část zejména objasňuje základní pojmy pohyb a pohybová aktivita. Zvláštní zřetel věnujeme definování tělesné zdatnosti, jejím komponentám, jejich významu, sledování, testování a měření. Pojem pohybová aktivita podrobně rozpracováváme, zejména jeho souvislost s tělesnou zdatností a zdravím. Hlavním cílem práce je porovnat tělesnou zdatnost a pohybovou aktivitu prvního ročníku prezenčních studentů programu Specializace v pedagogice, oboru Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání a studentů prvního ročníku oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. K porovnání tělesné zdatnosti užíváme modifikovanou baterii testů UNIFITTEST 6-60. Pohybovou aktivitu studentů zkoumáme užitím dotazníku IPAQ. Projekt testování a dotazovacího šetření je předmětem praktické části, která seznámí s jeho návrhem, provedením a závěry. Klíčová slova IPAQ, pohyb, pohybová aktivita, UNIFITTEST 6-60, tělesná zdatnost, zdraví
Posturální hodnocení volejbalistů v mladším školním věku
Jelínková, Šárka ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Malá, Jitka (oponent)
Název práce: Posturální hodnocení volejbalistů v mladším školním věku Vymezení problému: Otázka proč hodnotit posturální zralost dětí po jednom roce života je čím dál častější. Přibývá dětí, jejichž rodiče z nich touží mít vrcholové sportovce, ale ne vždy je časná cílená sportovní aktivita ku prospěchu. V této otázce by mohlo pomoci hodnocení posturální zralosti a provádění specifických testů k posouzení vhodnosti začátku cílené sportovní aktivity. Práce se zabývá hodnocením posturální zralosti dětí mladšího školního věku, které se věnují volejbalu, použitím sady jednoduchých motorických testů, jejich vyhodnocením a srovnáním s výkonností ve fyzických testech a s hodnocením dle trenérů. Cíle práce: Předložená práce má za cíl zhodnotit posturální zralost skupiny dětí mladšího školního věku, které se pravidelně, minimálně rok, věnují volejbalu. Hodnocení proběhne pomocí baterie jednoduchých klinických testů. Zároveň má za cíl zhodnotit fyzickou zdatnost dětí a porovnat výsledky fyzických testů s testy posturální zralosti a s výkonnostním rozdělením dle trenérů. Metody práce: Bylo provedeno testování vybrané skupiny dětí pomocí baterie 7 klinických testů hodnotících posturální zralost. Následovalo testování stejné skupiny pomocí testů hodnotících sílu, rychlost, vytrvalost, obratnost, ohebnost a...
Důvody vstupu jedinců do fitness centra
Hrubeš, Jakub ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Hlavním tématem této práce je zjištění důvodu vstupu jedinců do fitness centra. První část práce je věnována stručné historii fitness a fitness center, dále je zde rozvíjena problematika samotných důvodů, které ke vstupu do fitness centra jedince vedou a vymezení základních pojmů s tím spojených. Nakonec je uveden systém základních metod a zařízení, které slouží jako prostředek k diagnostice před vstupem jedince do procesu fitness. Druhá část se pak již týká samotného zjišťování důvodů vstupu jedinců do fitness center pomocí výzkumu.
Porovnání tělesné zdatnosti s prospěchem u dětí na základní škole
Sýkorová, Alžběta ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Úvod: Fyzická zdatnost a úspěch ve škole mohou tvořit vzájemně propojené proměnné. Žáci s vyšší fyzickou zdatností mohou dosahovat lepších studijních výsledků. Cíl: Cílem práce je zjistit, zda žáci s lepším studijním prospěchem podávají vyšší výkony v testech fyzické výkonnosti ve srovnání s žáky s horším studijním prospěchem. Metody: 167 žáků (věk 11,06 ± 2,4) z toho 92 dívek a 75 chlapců se zúčastnilo komparativní průřezové studie. Ke zjištění úrovně tělesné zdatnosti byla použita speciální testová baterie skládající se ze sedmi položek. Žáci byli rozděleni do dvou skupin podle celkového studijního prospěchu. Výsledky: V jednotlivých testech fyzické zdatnosti byli ve většině případů lepší žáci s lepším studijním prospěchem. Statistická analýza normovaných Z-bodů odhalila významně lepší výsledek (p ˂ 0,05) u všech žáků s lepším studijním prospěchem ve všech věkových skupinách s výjimkou chlapců na druhém stupni (p = 0,268). Závěr: Z výsledků výzkumu je patrné, že žáci s lepším studijním prospěchem mají také vyšší fyzickou zdatnost. Klíčová slova: studijní výsledky, fyzická zdatnost, základní škola
Individuální pohybový program pro ovlivnění kondice a úpravu hmotnosti
Kupr, Pavel ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Strejcová, Barbora (oponent)
INDIVIDUÁLNÍ POHYBOVÝ PROGRAM PRO OVLIVNĚNÍ KONDICE A ÚPRAVU HMOTNOSTI Cíle: Cílem této práce je ovlivnění kondičních předpokladů a úprava hmotnosti vybraného jedince na základě aplikovaného intervenčního programu. Dílčími cíli práce jsou tvorba intervenčního programu, jeho naplnění a praktické ověření, potvrzení stanovených hypotéz, uvedení a zejména interpretace rozdílů v naměřených hodnotách před a po intervenci a formulování relevantních závěrů a doporučení. Metody: V diplomové práci byla využita metoda experimentu. Jeho podstatou bylo vytvoření a především aplikace intervenčního programu v délce šesti kalendářních měsíců a dále testování v laboratorních podmínkách před a po intervenci. Výsledky: Sledovaná osoba splnila intervenční program bez komplikací a v plném rozsahu. Vytvořený intervenční plán zahrnoval aerobní aktivity (běh), posilování a jiné pohybové aktivity (fitbox, jízda na kole, in-line bruslení, plavání), žádným způsobem však neupravoval stravovací návyky, či případný dietní režim. Po zpětnovazebním testování bylo zjištěno, že kondiční předpoklady testované osoby se výrazně zlepšily ve všech vybraných funkčních parametrech. Nebylo však dosaženo požadované redukce hmotnosti. Klíčová slova: intervenční program, zátěžové testy, tělesná zdatnost, testování
Vztah fyzické zdatnosti a studijního prospěchu žáků ZŠ
Zaplatílková, Lucie ; Mahrová, Andrea (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název práce Vztah fyzické zdatnosti a studijního prospěchu žáků ZŠ Cíle práce Cílem diplomové práce je zjistit fyzickou zdatnost žáků sportovních tříd na druhém stupni základní školy, a zda má tato proměnná nějaký vztah se studijním prospěchem náhodně vybraných žáků. Metody Fyzická zdatnost je testovaná metodou testové baterie Unifittest (6-60) (Měkota, Kovář, 2002) a studijní prospěch s prioritami a vztahem ke studiu je zjišťován pomocí vytvořené ankety, jejíž odpovědi jsou přiřazeny k výsledkům Unifittestu (6- 60) konkrétního žáka. Výsledky jsou zpracovány pomocí statistických metod. Výsledky Výsledky testové baterie Unifittest (6- 60) prokázaly celkem u 89 % probandů nadprůměrnou, nebo výrazně nadprůměrnou úroveň kondičně podmíněných pohybových předpokladů. Pouze 11 % účastníků dosáhlo na průměrné hodnocení. Nejlepších výsledků v Unifittestu (6- 60) dosáhly žákyně 9. třídy a žáci 7. třídy. Výpočtem Spearmanova korelačního koeficientu byl zjištěn alespoň středně silný korelační vztah mezi pořadím ve výsledcích v Unifittestu (6- 60) a pořadím v součtu známek z českého jazyka, matematiky a cizího jazyka pouze u dvou kategorií. U dívek 6. třídy byla zjištěna korelace rₛ= 0,51 a u dívek 8. třídy rₛ= 0,56. U ostatních kategoriích byl zjištěn slabý, nebo téměř žádný korelační vztah. Klíčová slova...
Tělesná zdatnost a pohybová aktivita dětí 4. - 5. tříd základních škol v Otrokovicích
Skochová, Jana ; Kolčiterová, Jana (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
NÁZEV PRÁCE Tělesná zdatnost a pohybová aktivita dětí 4. - 5. tříd základních škol v Otrokovicích. CÍLE PRÁCE: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit úroveň fyzické zdatnosti dětí na základních školách v Otrokovicích. Z toho vyplývá zjistit, zda fyzicky zdatné děti navštěvují některý ze sportovních oddílů nabízený městem Otrokovice. Dalším cílem je zjistit, kterou ze třech škol navštěvují děti nejzdatnější a zdali fyzicky nadprůměrné děti sportují častěji než děti fyzicky podprůměrné. V neposlední řadě je třeba ověřit, zda děti výkonnostně nadprůměrné mají nižší množství podkožního tuku než děti výkonnostně podprůměrné. METODA PRÁCE: V diplomové práci je uplatněn empiricko kvantitativní přístup. Výzkum probíhal ve standardizovaných podmínkách s minimalizací vnějších vlivů (tělocvična). Vybraným testovaným souborem jsou žáci a žákyně čtvrtých a pátých tříd prvního stupně základních škol v Otrokovicích VÝSLEDKY PRÁCE: Z výsledku měření námi vybraného vzorku vyplývá, že více než polovina testovaných dosáhla v motorických testech podprůměrných hodnot. Dále bylo zjištěno, že 85% TO sportuje 1x-3x týdně. Nejoblíbenějším sportem je aerobic a fotbal a téměř polovina organizovaně sportujících TO je členem TJ Jiskra Otrokovice. U žáků 5. tříd, mají nejmenší vrstvu podkožního tuku žáci výrazně nadprůměrní,...
Hodnocení vztahu tělesné výkonnosti a tělesného složení ve fotbale
Zerzán, Miloš ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Gryc, Tomáš (oponent)
Název: Hodnocení vztahu tělesné výkonnosti a tělesného složení ve fotbale Autor: Miloš Zerzán Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle: Zjistit aktuální úroveň motorické výkonnosti a somatotyp u fotbalových hráčů ve starší přípravce (9-10 let). Zjistit vztah mezi motorickou výkonností (hodnocenou Unifittestem 6- 60) a somatotypem u hráčů fotbalu ve starší přípravce (9-10 let). Metody: Výzkumu se zúčastnilo celkem 25 hráčů, kteří podstoupili antropometrická měření ke zjištění jejich somatotypu podle metody Heath-Carter a Unifittest 6-60 pro zhodnocení základní motorické výkonnosti. Výsledky: Ze získaných dat bylo prokázáno, že 72 procent testovaných dosáhlo nadprůměrného hodnocení v Unifittestu 6-60 a že testovaní hráči fotbalu mají nižší podíl podkožního tuku vzhledem k tělesné konstituci. V naší studii jsme nenalezli významné vztahy mezi vybranými ukazateli motorické výkonnosti a tělesným somatotypem. Přestože úroveň motorické výkonnosti byla spíše nadprůměrná a hodnoty podkožní tuku poměrně nízké, výsledky naší práce naznačují, že tyto determinanty individuálního herního výkonu spolu úzce nesouvisí. Klíčová slova: motorické schopnosti, somatotyp, Unifittest 6-60, tělesná zdatnost, děti, fotbal

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.