Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Automated File Editing Using Genetic Programming
Sedláček, Marek ; Vašíček, Zdeněk (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
File editing is an integral part of today's work for many people, but not everyone has programming skills or deep knowledge of editing tools to make their editing efficient and quick. This is exactly what the program presented in this thesis -- Ebe -- is trying to solve. Ebe takes snippets of file edits done by the user and using genetic programming it finds the correct algorithm to transform the whole file or even multiple files into the desired output.  Ebe consist of multiple parts, which had to be designed and implemented to achieve its goals. For this purpose a new programming language was designed to suite file editing and work well with genetic programming, an interpreter for this language was implemented as well as a compiler that uses genetic programming to synthesize the editing algorithm based on given examples. Ebe was then tested with other tools for file editing. These experiment focused on the overall editing speed and Ebe ended up having better editing times than Python 3 and similar editing times as the language AWK in most experiments. These experiments proved, that for many frequent editing tasks Ebe has a potential as an alternative tool for file editing.
Nástroj pro programování ve fyzikálním prostředí
Křen, Tomáš ; Hnětynka, Petr (vedoucí práce) ; Ježek, Pavel (oponent)
Předmětem této práce je implementovat hru pojatou jako interaktivní fyzikální prostředí, ve kterém vkládáním, přesouváním a propojováním objektů v dvourozměrném hierarchickém prostoru uživatel vytváří virtuální svět. Tento svět, nebo případně jeho části, však zároveň reprezentují syntaxi programu. Toho je docíleno predevším tím, že ve hře jsou různé druhy objektů nazývané funkce, které zastávají stejnou roli, jako funkce v klasických programovacích jazycích. Dále program obsahuje aktivní agenty řízené vnitřním programem, který je poskládán z funkcí.
Návrh a implementace jazyka pro code-golf challenge
Kliber, Filip ; Parízek, Pavel (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Miroslav (oponent)
Code-golf je jednou z kategorií programátorských soutěží, ve které je cílem im- plementovat řešení relativně snadné programátorské úlohy na co nejmenší počet bytů zdrojového kódu. Cílem mé práce je návrh a implementace programovacího jazyka, který je vhodný pro řešení code-golf úloh. Jazyk je navržený s ohledem na nově začínající řešitele code-golf challenge a zachovává čitelnost i srozumitel- nost. Zakládá se na běžně používaných jazycích, ale zároveň umožňuje stručný zápis algoritmických řešení úloh z oblasti code-golf. Součástí práce je také imple- mentace standardní knihovny jakožto běhové podpory pro tento jazyk. 1
Performance of a Safe Compiled Language with Automatic Memory Management
Ekserdzhian, Georgii ; Dingle, Adam (vedoucí práce) ; Ježek, Pavel (oponent)
In this thesis, I discuss my implementation of a memory-safe language called G and its performance. I compare it to other popular object-oriented languages like C# and C++. I try to prove that memory safety features have only a small effect on the performance of most programs. 1
Programovací nástroje pro algoritmizaci a programování na ZŠ
Dümont, Jan ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vzdělávací oblast algoritmizace a programování na základních školách. Hlavním cílem je přinést přehled a popis konkrétních výukových metod a programů, které napomáhají k rozvoji informatického myšlení u žáků. Součástí práce je analýza výzkumů, které mapují stav výuky algoritmizace a programování na základních školách v letech 2006- 2007 a v roce 2013, uskutečněných na Katedře informačních technologií a technické výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Práce také obsahuje vymezení základních pojmů vztahujících se k tomuto tématu a ukázku pracovních listů ke dvěma konkrétním metodám.
Programovací nástroje pro algoritmizaci a programováni na ZŠ
Dümont, Jan ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje minulý a současný stav vzdělávací oblasti algoritmizace a programování na základní škole na základě výzkumů prováděných na Katedře informačních technologií a technické výchovy Pedagogické fakulty UK v Praze. Přináší přehled různých výukových metod a programů, které napomáhají k rozvíjení dovedností žákům vzhledem k jejich věku a dosaženým dovednostem v této oblasti. V teoretické části práce jsou také vymezeny základní pojmy tématu algoritmizace a programování. Na ni navazuje praktická část využívající teoretických poznatků ve výuce informatiky i v jiných předmětech.
Databázové řešení pro ukládání měřených dat
Holeček, Ivan ; Andrš, Ondřej (oponent) ; Kovář, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na zpracování databázového řešení pro ukládání měřených dat. Teoreticky rozebírá databázový dotazovací jazyk a systém řízení báze dat Microsoft SQL Server 2017. Dále teoreticky rozebírá programovací prostředí pro vývoj aplikací C# .NET. Práce obsahuje hotovou databázi pro ukládání dat, obslužnou konzolovou aplikaci pro ukládání dat do databáze a uživatelskou aplikaci pro zakládání měřících kampaní, reprezentaci dat a správu uživatelů.
Překladač nového modulárního programovacího jazyka
Čejchan, Daniel ; Kučera, Jiří (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje návrhu nového kompilovaného programovacího jazyka Beast, inspirovaného jazyky C++ a D, zejména pak návrhu nového konceptu \textit{líhnutí kódu}, který má inovovat oblasti metaprogramování a vykonávání funkcí za doby kompilace. V rámci této práce je implementován a popsán i demonstrační kompilátor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.