Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
3D tisk pro vývoj pomůcek v oboru Informatika
Dümont, Jan ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
Předmětem diplomové práce je tvorba robotické pomůcky pro rozvoj algoritmického myšlení pro žáky 2. stupně základní školy a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou představeny digitální technologie využívající 3D zobrazení a jejich využití ve školním prostředí. Větší důraz je kladen na popis technologií 3D tisku. Po představení digitálních technologií jsou analyzovány možnosti implementace 3D tisku a modelování ve výuce vybraných předmětů v rámci revize RVP ZV. Následuje seznam aplikací zabývajících se 3D modelováním vhodných pro vybrané cílové skupiny žáků. Praktická část předkládá návod na sestavení robota a návrhy pracovních listů s deseti algoritmickými úlohami včetně řešení pro pedagogy. Součástí jsou také podklady obsahující pravidla pro stavbu algoritmů ve vybraném programovém prostředí. Vzhledem k mapování procesu vývoje robota, dílčí část předkládá seznam elektronických součástek, které lze při výrobě robota využít, a zdůvodnění výběru použitých variant. Následující kapitola se věnuje reflexi pokusného ověřování, které bylo realizováno na Gymnáziu Lovosice, konktrétně v rámci volitelného semináře robotika pro žáky sekundy a tercie. V závěru práce je vyhodnoceno plnění vytyčených cílů. V přílohách k diplomové...
Programovací nástroje pro algoritmizaci a programování na ZŠ
Dümont, Jan ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vzdělávací oblast algoritmizace a programování na základních školách. Hlavním cílem je přinést přehled a popis konkrétních výukových metod a programů, které napomáhají k rozvoji informatického myšlení u žáků. Součástí práce je analýza výzkumů, které mapují stav výuky algoritmizace a programování na základních školách v letech 2006- 2007 a v roce 2013, uskutečněných na Katedře informačních technologií a technické výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Práce také obsahuje vymezení základních pojmů vztahujících se k tomuto tématu a ukázku pracovních listů ke dvěma konkrétním metodám.
Programovací nástroje pro algoritmizaci a programováni na ZŠ
Dümont, Jan ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje minulý a současný stav vzdělávací oblasti algoritmizace a programování na základní škole na základě výzkumů prováděných na Katedře informačních technologií a technické výchovy Pedagogické fakulty UK v Praze. Přináší přehled různých výukových metod a programů, které napomáhají k rozvíjení dovedností žákům vzhledem k jejich věku a dosaženým dovednostem v této oblasti. V teoretické části práce jsou také vymezeny základní pojmy tématu algoritmizace a programování. Na ni navazuje praktická část využívající teoretických poznatků ve výuce informatiky i v jiných předmětech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.