Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interkulturní komunikace mezi Českou republikou a Moldavskou republikou
Sendrea, Veronica ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce si klade za cíl historicky a teoreticky zkoumat problematiku interkulturní komunikace a její projevy v konkrétním kontextu komunikace mezi ČR a Moldavskem. Vývoj a teorie interkulturní komunikace sdružují perspektivy z různých disciplín a současně ovlivňují další oblasti. Pro širší komunikaci mezi kulturami je pozornost věnována veřejné diplomacii a nation brandingu, oboru zabývajícímu se budováním národních reputací. Práce popisuje současnou podobu česko-moldavské a moldavsko-české interkulturní komunikace a příležitostí, ke kterým v ní dochází. Na základě teoretických postulátů jsou v závěru vyvozena doporučení pro zlepšení interkulturní komunikace mezi ČR a Moldavskem.
Nation branding of Czech and Slovak Republic
Drobná, Martina ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na přiblížení konceptu nation brandingu v zahraniční politice obecně, ale především v kontextu dvou středoevropských států - České a Slovenské republiky . Zabývá se otázkou, zda tato relativně mladá disciplína představuje součást jejich zahraničně - politických snah a zda se jejich přístupy k tomuto nástroji liší . Komparaci provádíme prostřednictvím zhodnocení dosavadního vývoje agendy , institucionálního rámce a analýzou jejich značek . Analýza značek byla provedena uplatněním teoretického aparátu konceptu image a identity . Součástí analýz image je posouzení NBI a CBI indexů značek, doplněných o vybrané mediální výzkumy a SWOT analýzy. Analýza identit značek je provedena prostřednictvím zhodnocení komponent na úrovni vizuální a obsahové.
Nation branding České republiky a její efektivní prezentace v evropském prostoru
Dianová, Markéta ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Práce se zaměřuje na vztahy, struktury a procesy, které zásadně ovlivňují implementaci mechanismů nation brandingu do množství aktivit vedených institucionálními aktéry České republiky; na vzájemnou komunikaci mezi státem a evropským kulturním prostředím; a na roli, kterou hrají institucionální aktéři České republiky v komunikaci s externím prostředím země. Práce osvětluje míru zapojení relevantních aktérů v procesu nation brandingu České republiky a její pozici v mezinárodních vztazích v evropském prostoru. Kriticky zkoumá modely a přístupy k k nation brandingu a přináší vhled do problematiky perspektivou nadnárodních, národních a lokálních aktérů (jak formálních tak neformálních), kteří přispívají k tvorbě image země. Poskytuje vhled do institucionálního rámce nation brandingu v České republice, zdrojů dvoukolejných procesů v distribuci agendy a úrovně zapojení aktérů veřejné diplomacie a dalších institucí zodpovědných za prezentaci země. Na základě analýzy formální a neformální úrovně těchto vztahů a interakcí přináší návrh formálního zjednodušení implementačního procesu strategie nation brandingu v České republice.
Nation branding jako prvek ekonomické diplomacie - španělská praxe
Šmahelová, Kateřina ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem nation brandingu v kontextu ekonomické diplomacie a je případovou studií španělské praxe. Hlavním cílem je odpovědět na otázku, zda má španělský projekt budování značky Marca Espaňa zahájený v roce 2013 pozitivní vliv na výkon ekonomické diplomacie a zda je i přes zatím relativně krátké časové období možné pozorovat nějaké výsledky. První kapitola se zabývá teoretickými východisky a kromě definování základních pojmů zachycuje teoretický vztah mezi koncepty ekonomické diplomacie a nation brandingu. Druhá kapitola zkoumá španělský systém ekonomické diplomacie a nation brandingu a propojení obou oblastí ve španělské praxi. Podrobněji se zaměřuje na strategie a dokumenty, aktéry, další nástroje a systémy měření a hodnocení. Třetí kapitola je analýzou praktického přínosu španělského projektu Marca Espaňa pro ekonomickou diplomacii v oblasti exportu a na základě mezinárodních žebříčků a statistických dat zkoumá výkon Španělska v rámci nation brandingu, celkové ekonomické konkurenceschopnosti a exportu.
Cultural Diplomacy as an Instrument of Foreign Policy of the Russia Federation. Case Study: Slovakia
Chebeňová, Nina ; Voráček, Emil (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce je soustředěna na definování místa kulturní diplomacie a konceptů soft power a nation branding v zahraniční politice Ruské federace, jelikož od konce Studené války začal význam kultury a kulturní diplomacie v mezinárodních vztazích narůstat. Zabývá se otázkou, zda kulturní diplomacie jako součást zahraniční politiky Ruské federace přispívá ke zvyšování atraktivity a pozitivního obrazu země v zahraničí. K určení její pozitiv, negativ a využití potenciálu byla aplikována SWOT analýza. V případové studii je definována pozice Slovenska v kulturní diplomacii Ruské federace s ohledem na problémová místa spolupráce. Součástí je také analýza činnosti, jejích výsledků a hlavních projektů Ruského centra vědy a kultury v Bratislavě.
Veřejná diplomacie v praxi - Jižní Korea
Špruček, Dan ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zhodnotit současnou veřejnou diplomacii s důrazem na diplomacii malých a středě velkých států. Jako příklad takového státu pak zkoumá Jižní Koreu a její přístup k veřejné diplomacii a nation brandingu. V první části proto řeší teoretický rámec veřejné diplomacie, její cíle, aktéry, nástroje, specifika veřejné diplomacie malých a středních států, rozdíl mezi veřejnou diplomacií a nation brandingem a možnosti hodnocení veřejné diplomacie. V druhé části zkoumá praxi veřejné diplomacie ze strany Jižní Koreje jakožto zástupce malých a středně velkých států. Ve třetí části se věnuje nation brandingu, důležité součásti zahraniční politiky Jižní Koreje.
Budování pověsti Španělska v zahraničí
Ďurišová, Tereza ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
Španělsko v současné době věnuje tématu zahraniční prezentace a ovlivňování své mezinárodní image značnou pozornost, a to jak z koncepčního, tak z finančního a personálního hlediska. Diplomová práce se zabývá třemi různými složkami formování pověsti státu v zahraničí - kulturní diplomacií, veřejnou diplomacií a nation brandingem - a zasazuje je právě do španělského kontextu, kde identifikuje hlavní aktéry těchto oblastí zahraniční politiky a zkoumá metody jejich práce. Představuje celonárodní projekt Marca Espana (značka Španělsko) s jeho přínosy i nedostatky, hodnotí celkový španělský přístup k budování dobrého jména státu v zahraničí a přináší návrhy pro jeho možná vylepšení do budoucna.
Nation branding rozvojových zemí
Sendrea, Veronica ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá nation brandingem rozvojových zemí. Nation branding je nově vznikající disciplína, která se zaměřuje na budování a zlepšování obrázu země aplikací marketingových technik. Cílem práce je kontextualizace nation brandingu rozvojových zemí v širším rámci teorie a praxe nation brandingu a rozvojových studií. Práce je strukturována do tří kapitol. První kapitola nabízí úvod do teorie, praxe a kritiky nation brandingu. Druhá kapitola se věnuje tomu, jak nation branding zapadá do širšího kontextu rozvojových studií se zaměřením na jeho aplikace v podpoře exportu, PZI a cestovního ruchu, a jeho význam v rozvojové spolupráci. Poslední kapitola představuje případové studie aplikace nation brandingu ve dvou vybraných rozvojových zemích: Uruguay a Thajsko. Na závěr jsou shrnuté hlavní výsledky práce.
Prezentace Mexika v zahraničí
Lipková, Alena ; Matějka, Zdeněk (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce je nastínit možnosti vylepšení a rozšíření aktivit veřejné diplomacie Mexika. Pro dosažení tohoto cíle se práce dělí na 3 části. První shrnuje dosavadní teoretické poznatky ve zkoumané oblasti, tedy charakterizuje veřejnou diplomacii a krátce také kulturní diplomacii a "nation branding". Následující kapitola již stanovuje konkrétní aktéry mexické veřejné diplomacie a jejich aktivity, stanovuje výchozí podmínky Mexika v rámci veřejné diplomacie, zaměřuje se na aktivity veřejné diplomacie v programu zahraniční politiky a analyzuje, jak země splňuje základní body strategie veřejné diplomacie. Poslední kapitola nabízí náhled na veřejnou diplomacii Mexika ve Spojených státech amerických, kde dnes dochází k výraznému zhoršení mexické image, a také zmiňuje možnosti vylepšení a rozšíření aktivit veřejné diplomacie, aby byl tento negativní trend zvrácen.
Institute for Cultural Diplomacy - its role and importance
Kuchyňková, Michaela ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Hlavním tématem této bakalářské práce je Institut pro kulturní diplomacii. Jedná se o specifickou organizaci, která prostrednictvím své široké škály témat jejích programů dokáže aplikovat kulturní diplomacii do všech klíčových oblastí současnosti. Tato bakalářská práce se skládá ze tří částí. První se zaobírá teoretickou stránkou kulturní diplomacie, definuje její postavení v rámci mezinárodních vztahů, zaměřuje se na její nástroje a specifika ve světe. Druhá a třetí část je věnována samotnému Institutu, jeho fungování, činnostem, úspěchům a kvalitám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.