Název:
Nation branding jako prvek ekonomické diplomacie - španělská praxe
Překlad názvu:
Nation Branding as an Element of Economic Diplomacy - Spanish Experience
Autoři:
Šmahelová, Kateřina ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem nation brandingu v kontextu ekonomické diplomacie a je případovou studií španělské praxe. Hlavním cílem je odpovědět na otázku, zda má španělský projekt budování značky Marca Espaňa zahájený v roce 2013 pozitivní vliv na výkon ekonomické diplomacie a zda je i přes zatím relativně krátké časové období možné pozorovat nějaké výsledky. První kapitola se zabývá teoretickými východisky a kromě definování základních pojmů zachycuje teoretický vztah mezi koncepty ekonomické diplomacie a nation brandingu. Druhá kapitola zkoumá španělský systém ekonomické diplomacie a nation brandingu a propojení obou oblastí ve španělské praxi. Podrobněji se zaměřuje na strategie a dokumenty, aktéry, další nástroje a systémy měření a hodnocení. Třetí kapitola je analýzou praktického přínosu španělského projektu Marca Espaňa pro ekonomickou diplomacii v oblasti exportu a na základě mezinárodních žebříčků a statistických dat zkoumá výkon Španělska v rámci nation brandingu, celkové ekonomické konkurenceschopnosti a exportu.The diploma thesis deals with nation branding in the context of economic diplomacy and puts a special emphasis on Spain. The main purpose is to provide an answer to the following question: "Is the Spanish reputation-building project Marca Espaňa launched in 2013 beneficial for country's performance in economic diplomacy area and is it possible to observe any results despite a relatively short time period?" Chapter one concentrates on theoretical issues and apart from defining relevant basic terms it provides a theoretical relationship between the concepts of economic diplomacy and nation branding. Chapter two examines the Spanish system of economic diplomacy and nation branding and underlines their interconnection on the practical level. Chapter three analyses the contribution of the Marca Espaňa project to Spain's economic diplomacy and examines Spain's performance in nation branding, overall economic competitiveness and exports through a detailed analysis of various international ranking and official statistical data.
Klíčová slova:
ekonomická diplomacie; export; nation branding; projekt Marca Espaňa; Španělsko; economic diplomacy; export; Marca Espaňa project; nation branding; Spain
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/49335