Název:
Nation branding Českej a Slovenskej republiky
Překlad názvu:
Nation branding of Czech and Slovak Republic
Autoři:
Drobná, Martina ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Diplomová práca približuje koncept nation brandingu v zahraničnej politike obecne, ale predovšetkým v kontexte dvoch stredoeurópskych štátov - Českej a Slovenskej republiky. Zaoberá sa otázkou, či táto relatívne mladá disciplína predstavuje súčasť ich zahranično-politických snáh a či sa ich prístupy k tomuto nástroju líšia. Komparáciu vykonávame prostredníctvom zhodnotenia doterajšieho vývoja agendy, inštitucionálneho rámca a analýzou ich značiek. Analýza značiek týchto krajín je vykonaná prostredníctvom uplatnenia konceptu image a identity. Súčasťou analýz image je zhodnotenie NBI a CBI indexov, doplnených o vybrané mediálne výskumy a SWOT analýzy. Analýza identít značiek je vykonaná prostredníctvom zhodnotenia komponent identity na vizuálnej a obsahovej úrovni.Diplomová práce se zaměřuje na přiblížení konceptu nation brandingu v zahraniční politice obecně, ale především v kontextu dvou středoevropských států - České a Slovenské republiky . Zabývá se otázkou, zda tato relativně mladá disciplína představuje součást jejich zahraničně - politických snah a zda se jejich přístupy k tomuto nástroji liší . Komparaci provádíme prostřednictvím zhodnocení dosavadního vývoje agendy , institucionálního rámce a analýzou jejich značek . Analýza značek byla provedena uplatněním teoretického aparátu konceptu image a identity . Součástí analýz image je posouzení NBI a CBI indexů značek, doplněných o vybrané mediální výzkumy a SWOT analýzy. Analýza identit značek je provedena prostřednictvím zhodnocení komponent na úrovni vizuální a obsahové.The diploma thesis focuses on the concept of nation branding in foreign policy in general but especially in the context of two Central European countries - the Czech and Slovak Republic. It addresses the question of whether this relatively young discipline is a part of their foreign policy efforts and whether their approach to this tool vary. The comparison is performed through a view on the previous steps and development of the agenda, on the institutional framework and analyses of their nation brands. Nation brand analyses are performed by applying the theoretical apparatus of the concept of image and identity. The image analyses cover assessing the NBI and the CBI indexes, complemented by foreign media analyses and SWOT analyses. The analyses of brand identities are performed through a view on the identity components on the visual level and on the level of substance.
Klíčová slova:
identita; image; nation branding; Slovenská republika; soft power; veřejná diplomacie; Česká republika; Czech Republic; identity; image; nation branding; public policy; Slovak Republic; soft power
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/49975