Název:
Kultúrna diplomacia ako nástroj zahraničnej politiky Ruskej federácie, Prípadová štúdia: Slovensko
Překlad názvu:
Cultural Diplomacy as an Instrument of Foreign Policy of the Russia Federation. Case Study: Slovakia
Autoři:
Chebeňová, Nina ; Voráček, Emil (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Diplomová práca je sústredená na definovanie miesta kultúrnej diplomacie a konceptov soft power a nation branding v zahraničnej politike Ruskej federácie, keďže od konca Studenej vojny začal význam kultúry a kultúrnej diplomacie v medzinárodných vzťahoch narastať. Zaoberá sa otázkou, či kultúrna diplomacia ako súčasť zahraničnej politiky Ruskej federácie prispieva k zvyšovaniu atraktivity a pozitívneho obrazu krajiny v zahraničí. Na zistenie jej pozitív, negatív a využitia potenciálu bola aplikovaná SWOT analýza. V prípadovej štúdii je definovaná pozícia Slovenska v kultúrnej diplomacii Ruskej federácie s ohľadom na problémové miesta spolupráce. Súčasťou je tiež analýza činnosti, jej výsledkov a hlavných projektov Ruského centra vedy a kultúry v Bratislave.Diplomová práce je soustředěna na definování místa kulturní diplomacie a konceptů soft power a nation branding v zahraniční politice Ruské federace, jelikož od konce Studené války začal význam kultury a kulturní diplomacie v mezinárodních vztazích narůstat. Zabývá se otázkou, zda kulturní diplomacie jako součást zahraniční politiky Ruské federace přispívá ke zvyšování atraktivity a pozitivního obrazu země v zahraničí. K určení její pozitiv, negativ a využití potenciálu byla aplikována SWOT analýza. V případové studii je definována pozice Slovenska v kulturní diplomacii Ruské federace s ohledem na problémová místa spolupráce. Součástí je také analýza činnosti, jejích výsledků a hlavních projektů Ruského centra vědy a kultury v Bratislavě.The diploma thesis is focused on defining the place of cultural diplomacy and concepts of soft power and nation branding in the foreign policy of the Russian Federation, as since the end of the Cold War importance of culture and cultural diplomacy in international relations has started to grow. It analyses the question whether cultural diplomacy as part of the foreign policy of the Russian Federation contributes to increase attractiveness and positive image abroad. To determine positives, negatives and exploit the potential, SWOT analysis was applied. In the case study the position of Slovakia in the cultural diplomacy of the Russian Federation with regard to problem areas of cooperation is defined. It also includes analysis of the activity, its results and major projects of the Russian Centre of Science and Culture in Bratislava.
Klíčová slova:
kultura; kulturní diplomacie; nation branding; Ruská federace; soft power; zahraniční politika; cultural diplomacy; culture; foreign policy; nation branding; Russia Federation; soft power
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/48519