Název:
Prezentace Mexika v zahraničí
Překlad názvu:
Mexico's presentation abroad
Autoři:
Lipková, Alena ; Matějka, Zdeněk (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je nastínit možnosti vylepšení a rozšíření aktivit veřejné diplomacie Mexika. Pro dosažení tohoto cíle se práce dělí na 3 části. První shrnuje dosavadní teoretické poznatky ve zkoumané oblasti, tedy charakterizuje veřejnou diplomacii a krátce také kulturní diplomacii a "nation branding". Následující kapitola již stanovuje konkrétní aktéry mexické veřejné diplomacie a jejich aktivity, stanovuje výchozí podmínky Mexika v rámci veřejné diplomacie, zaměřuje se na aktivity veřejné diplomacie v programu zahraniční politiky a analyzuje, jak země splňuje základní body strategie veřejné diplomacie. Poslední kapitola nabízí náhled na veřejnou diplomacii Mexika ve Spojených státech amerických, kde dnes dochází k výraznému zhoršení mexické image, a také zmiňuje možnosti vylepšení a rozšíření aktivit veřejné diplomacie, aby byl tento negativní trend zvrácen.The objective of the Master Thesis is to outline the possibilities of improvement and extension of public diplomacy activities of Mexico. In order to achieve the objective the thesis is divided into 3 parts. The first one summarizes existing theoretical knowledge in the course of study, thus characterizes the terms of public diplomacy and briefly cultural diplomacy and nation branding as well. The following chapter determines particular actors of Mexican public diplomacy and their activities, determines the country's initial conditions in public diplomacy, focuses on the public diplomacy activities in the foreign policy program and analyzes how the country fulfils the basic requirements of public diplomacy strategy. The last chapter depicts Mexican public diplomacy in the United States of America, where a significant decline in positive perception has been seen in recent years, and outlines the possibilities of improvement and extension of public diplomacy activities to reverse the trend.
Klíčová slova:
kulturní diplomacie; Mexiko; nation branding; USA; veřejná diplomacie; cultural diplomacy; Mexico; nation branding; public diplomacy; USA
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/33615