Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 342 záznamů.  začátekpředchozí200 - 209dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Radikalizace pražských studentů ve 30. letech 20. století
Müller, Jiří ; Spurný, Matěj (vedoucí práce) ; Míšková, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá proměnou sociálního a politického jednání pražských studentů ve třicátých letech 20. století. Práce sleduje požadavky a představy studentů. Jejich nenaplnění odkrývá pohled na nespokojenost studentů, která vedla ke stupňování studentských vyhraněných politických a sociálních názorů. Třicátá léta přinesla ve studentském prostředí nástup krajních nacionalistických a antisemitistických, ale i levicových tendencí jak na české, tak na německé straně. Práce se opírá o dokumenty studentských fakultních spolků, o studentská periodika a o memoárové texty. Cílem práce je analyzovat, proti komu byla namířena nespokojenost studentů, jaké měli studenti představy o správném uspořádání státu a společnosti, jaké byly rozdíly v politickém a sociálním myšlení mezi jednotlivými fakultami a studentskými spolky a jak byli studenti vnímáni tehdejší společností. Práce dále reflektuje, jaký vliv mělo na utváření studentských postojů střetávání českých, německých a židovských studentů v Praze, jak bylo myšlení studentů ovlivňováno jejich sociálním postavením a jak a proti komu se vymezovaly jednotlivé studentské spolky. Práce má přispět k dotváření obrazu československé prvorepublikové společnosti.
The Criticism of Bologna Process in Germany
Boťová, Kateřina ; Filipová, Lucie (vedoucí práce) ; Konrád, Ota (oponent)
Práce se zabývá německou kritikou evropských vysokoškolských reforem v rámci tzv. boloňského procesu. Mezi tyto reformy patří především rozdělení studia na dva, později tři cykly, zavedení jednotného kreditního systému nebo podpora mobility. Právě Německo představuje stát, kde boloňský proces vyvolal velkou akademickou diskuzi a stal se jedním z předmětů studentských protestů. Práce pojednává jak o kritice jednotlivých cílů a celkového pojetí reforem, tak o kritice jejich implementace v Německu. Zaměřuje se na to, kde leželo těžiště kritiky u pedagogů a kde u studentů. Analyzované období je ohraničeno podpisem Boloňské deklarace roku 1999 a rokem 2010, jež byl původně stanoven za konec procesu. Někteří akademici považovali boloňský proces za nástroj komercializace vysokého školství a odklon od modelu W. v. Humboldta. Většina ale upozorňovala na špatné zavádění reforem a nepochopení stanovených cílů. Podobný postoj zaujímali také studenti. Nejčastěji byly kritizovány nové bakalářské programy kvůli jejich nevhodné koncepci nebo nízké kvóty pro přijetí studentů do následujícího magisterského studia. Studenti zároveň zdůrazňovali nutnost více zohledňovat sociální rozměr reforem, který je podle nich nezbytný pro naplnění cílů boloňského procesu.
Pohybová gramotnost
Roučka, Ladislav ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název práce: Pohybová gramotnost Cíle práce: Aproximace problematiky pohybové gramotnosti, sběr a vyhodnocení dat týkající se povědomí o pohybové gramotnosti, pohybové anamnézy studentů a zhodnocení úrovně atletické gramotnosti na příkladu kontrolních cviků uchazečů. Metoda: Ke sběru dat byly použity dotazníky a byl pořízen videozáznam z přípravných kurzů k následné analýze. Výsledky: Výsledky nekorespondují s naším očekáváním, že studenti mají ucelenou představu o obsahu pohybové gramotnosti ve vztahu ke specifickým dovednostem. Nepovažují ranou specializaci za relevantní faktor pro dosažení vrcholové výkonnosti pro všechny sporty. Skupina uchazečů zaznamenala pokrok v pohybovém projevu za sledované období. Klíčová slova: atletika, pohybová gramotnost, studenti Abstract Topic: Physical literacy Goals: The aproximation of physical literacy, collection and evaluation questionnaires of physical literacy knowledge and students anamnesis. Description of applicants progress in the specific movement skills. Method: Unified questionnaires was used for obtaining informations. We make video for movement analysis. Results: The results didn't obtain our expectation that students are able to express precisely the content of physical literacy by specific skills. However, they have expected attitude to early...
Souvislosti osobnostních charakteristik a preferencí sportovních aktivit
Frainšicová, Kateřina ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Práce se zabývá problematikou zkoumání osobnosti ve sportu. Obecným cílem této práce bylo ověření souvislostí mezi osobnostními charakteristikami a konkrétní sportovní činností. Konkrétně jsme se pokusili zjistit, zda má volba sportovní aktivity na výkonnostní úrovni souvislost s osobnostními charakteristikami sportovce. Cílovou skupinou byli studenti Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze. Jednalo se o studenty specializací plavání, fotbal, gymnastika, atletika. Tito studenti byli porovnáváni s kontrolní skupinou studentů, kteří se aktivně nevěnují sportovním činnostem. Celkově se korelační studie zúčastnilo 179 respondentů. Jako výzkumná metoda byl použit osobnostní dotazník 4Elements Inventory a Dotazník sportovních aktivit. Z výsledků vyplynula statisticky významná souvislost mezi sportovní aktivitou a živly Oheň a Voda. Nebyla prokázána souvislost mezi konkrétní sportovní specializací a některým z živlů. Souvislost jsme nalezli ve frekvenci sportovní činnosti a ohňového živlu. Zkoumaná skupina se liší oproti populaci v živlech Země a Ohně. V práci dále uvádíme výčet a souvislosti sportovních aktivit, kterým se respondenti věnují. Klíčová slova: Sport, osobnost, živly, 4Elements Invetory, vysokoškolští studenti
Informovanost žáků maturitních ročníků o možnostech nákazy HPV viry.
Jelínková, Martina ; Kulhavá, Miluše (vedoucí práce) ; Svobodová, Dana (oponent)
v českém jazyce Bakalářská práce je věnována problematice informovanosti žáků maturitních ročníků o možnostech nákazy HPV viry. Úvod práce je věnován popisu kapitol teoretické i empirické části a krátkému vysvětlení problematiky papillomavirů. V úvodu teoretické práce je uvedena stručná charakteristika HPV virů spolu s historií výzkumu, incidencí onemocnění vzniklých v důsledku nakažení a přenosu onemocnění. Další kapitoly podrobněji popisují jednotlivá onemocnění vzniklá v souvislosti s HPV infekcí. Závěr teoretické části je věnován prevenci HPV malignit. Cílem empirické části je zjištění informovanosti HPV problematiky u žáků maturitních ročníků. Metodou dotazníku byly zjišťovány znalosti žáků o HPV infekci. Klíčová slova: informovanost žáků, HPV virus, HPV infekce, HPV onemocnění
Osobní sportovní výbava studentů FTVS v Praze
Fedorišin, Michal ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Osobní sportovní výbava studentů FTVS UK v Praze Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je pomocí metody dotazování zjistit osobní sportovní vybavenost studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze. Cílem je analýza vybavenosti studenta, který jsi zakoupil sportovní vybavení pro osobní spotřebu a do osobního vlastnictví, kolik finančních prostředků studenti investují do sportu a zároveň i analyticky zjistit, které sporty studenti preferují a které sportovní značky patří mezi jejich nejoblíbenější. Metody: Hlavním prostředkem na získaní potřebných údajů, které jsme v naši diplomové práci použili, je dotazník v elektronické formě. Na vyhodnocení získaných údajů o našich respondentech jsme použili statistické metody. V úvodu jsme získané údaje zkontrolovali a klasifikovali, což nám v následující fází výzkumného procesu, tedy v analýze odpovědí, umožnilo zkoumat vzájemné vztahy mezi jednotlivými kategoriemi. Dalšími metodami byla například analýza a syntéza, metoda vědecké abstrakce, metoda komparace, matematické a statistické metody. Výsledky: Z našeho výzkumu je zřejmé, že studenti investují poměrně velkou část finančních prostředků do sportovních potřeb a se získaných odpovědí můžeme tvrdit, že osobní sportovní vybavenost studentů je bohatá a zároveň i různorodá....
Znalost veslování u studentů ČZU a FTVS
Richterová, Nikol ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Znalost veslování u studentů ČZU a FTVS Cíle: Hlavním cílem této práce je porovnání míry znalostí o veslování u studentů sportovně zaměřené fakulty s fakultou (VŠ), která není zaměřena na sportovní obory. Dalším cílem je zkoumání všeobecného studentského povědomí o sportovním odvětví veslování. Metody: Pro zjištění potřebných informací byla použita metoda kvantitativního výzkumu za použití osobního dotazování. Před samotným dotazováním byl vytvořen dotazník na dané téma, který následně vyplnilo 152 respondentů z České zemědělské univerzity a Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy. Výsledky: Na základě získaných dat je možné konstatovat, že dotazovaní studenti sportovně zaměřené FTVS mají širší vědomosti o veslování než dotazovaní studenti České zemědělské univerzity. Při souhrnném pohledu na všechny respondenty není už znalost veslování tak vysoká. Jméno českého veslařského reprezentanta uvedlo pouze 51% všech dotazovaných. Klíčová slova: veslování, univerzitní veslování, výzkum, studenti, porovnání
"Insigniáda" na stránkách Přítomnosti
Müller, Jiří ; Míšková, Alena (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá reflexí tzv. insigniády na stránkách časopisu Přítomnost. Mapuje postoje časopisu k vzedmutí nacionalistických vášní v československé společnosti v první polovině 30. let 20. století. Práce se opírá o reprezentativní výběr článků časopisu a o archivní materiál sloužící k popisu událostí. Cílem práce je přinést ucelený pohled časopisu Přítomnost na studenty, nacionalismus, vztah Čechů a Němců a spor o insignie ve zkoumaném období, které je vymezeno nástupem Adolfa Hitlera k moci a československými volbami v roce 1935. Práce má ukázat postoje části československé společnosti reprezentované týdeníkem Přítomnost.
Nucené nasazení studentů středních škol v období okupace
Eisenhammer, Miroslav ; Gebhart, Jan (vedoucí práce) ; Borák, Mečislav (oponent) ; Němeček, Jan (oponent)
Miroslav Eisenhammer Nucené nasazení studentů středních škol v období okupace Školitel: PhDr. Jan Gebhart, CSc., DSc. Abstrakt Disertační práce se zabývá dosud souhrnně nezpracovaným tématem nuceného pracovního nasazení žáků středních a odborných škol v době okupace českých zemí nacistickým Německem. Po úvodní charakteristice vývoje německého a protektorátního hospodářství a přístupu nacistů k využívání pracovních sil vlastního obyvatelstva i okupovaných zemí přibližuje další kapitola situaci českého školství v letech 1939-1945. Nacisté spatřovali v české inteligenci nepřítele, proto po uzavření českých vysokých škol cíleně omezovali i české střední školství. Tato omezení neměla jen národně politický, ale i hospodářský význam. Již od roku 1939 byli pracující z českých zemí posíláni na práci do Říše. Tento trend se výrazně zvýšil od roku 1942, kdy Německo zintenzívnilo rozšiřování válečné výroby a současně zahájilo rozsáhlý program nuceného přikazování zahraničních pracovních sil do práce v německém průmyslu. Jedním ze zdrojů pracovních sil se stali i žáci středních škol, u nichž nově přijatá legislativa od února 1943 umožňovala uznání fakticky nedokončeného vzdělání na základě potvrzeného osvědčení se v pracovním nasazení. Hlavní kapitoly práce se zabývají sledováním vývoje pracovního využívání žáků v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 342 záznamů.   začátekpředchozí200 - 209dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.