Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 257 záznamů.  začátekpředchozí140 - 149dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Environmentální výchova a dopravní chování žáků vybraných základních škol v Česku
Šafránek, Michal ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kolomazníková, Jana (oponent)
Předložená práce pojednává o environmentální výchově a volbě dopravního prostředku zejména při cestách žáků ZŠ do školy. Jejím hlavním cílem je zjistit, zdali má environmentální výchova pozitivní dopad na dopravní chování žáků a na využívání způsobů dopravy šetrných k životnímu prostředí. První část práce, založená na rešerši české i zahraniční literatury, představuje význam životního prostředí pro člověka a další živočišné a rostlinné druhy a detailně se zabývá vlivem dopravy na jeho kvalitu. Dále je analyzována environmentální výchova, její možnosti, postavení, legislativní a kurikulární ukotvení v dnešní době, a to s důrazem na vliv dopravy na životní prostředí. Empirická část práce navazuje na její teoretické základy a prostřednictvím dotazníkového šetření na základních školách v Česku analyzuje pohled škol na dopravně-environmentální problematiku a hlavní faktory, které volbu dopravního prostředku ovlivňují. Dvě pražské základní školy v podobném typu zástavby, ovšem s rozdílným přístupem k výuce environmentální výchovy, jsou studovány detailněji. Výsledky naznačují skutečnost, že zařazení environmentální výchovy do výuky vede ke změně dopravního chování pouze ve spojení s kvalitním, environmentálně orientovaným pedagogem. Klíčová slova: environmentální výchova, školní plán mobility, volba...
Tvorba a realizace projektu zahrady mateřské školy v přírodním stylu
Vatalová, Hana Hiroshima ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Tato práce popisuje postup realizace projektu "Zahrada MŠ Klostermannova" v Děčíně VI, jehož cílem bylo přetvořit zahradu s nevyhovujícími herními prvky na zahradu v přírodním stylu. Práce je dělena do tří částí: teoretická, realizační a praktická. Teoretická část vysvětluje cíle, metody a prostředky environmentální výchovy a popisuje environmentální vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a využitelnost zahrady v přírodním stylu. Realizační část představuje projekt a realizaci přeměny zahrady mateřské školy. V praktické části jsou popsány jednotlivé vzdělávací projekty využitelné pro chov domácích a hospodářských zvířat a využitelnost herních prvků pro vzdělávání dětí předškolního věku.
Metody environmentální výchovy ve výuce
Povinská, Monika ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
V bakalářské práci "Metody environmentální výchovy ve výuce" se zaměřuji na environmentální metody používané v předškolní výchově a v rámci výchovy a vzdělávání na základní škole. Teoretická část se věnuje vysvětlení základní terminologie a popisu mateřské a základní školy, jejich ŠVP a environmentálním metodám, které tyto instituce používají v rámci svého vzdělávacího programu. Na teoretickou část navazuje část praktická, kdy na základě dotazníkového šetření zjišťuji vztah pedagogických pracovníků k environmentální výchově, aktivní uplatňování metod environmetální výchovy v praxi a popis konkrétních metod, které při výuce pedagogové používají. V závěru práce se věnuji bližšímu popisu a rozboru některých vybraných metod, které mě svým obsahem obzvlášť zaujaly.
Bečovská botanická zahrada jako prostor pro výuku žáků ZŠ a MŠ
Marešová, Renata ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
NÁZEV: Bečovská botanická zahrada jako prostor pro výuku žáků ZŠ a MŠ ABSTRAKT: V diplomové práci s názvem Bečovská botanická zahrada jako prostor pro výuku žáků ZŠ a MŠ jsem se zaměřila na využitelnost konkrétní botanické zahrady pro různé formy výuky a vzdělávání, na možnost využití exkurzí a výukových programů pro přírodopis a botaniku pro základní a mateřské školy v přírodním prostředí obnovené botanické zahrady uprostřed krásného západočeského města. V rámci této práce bylo provedeno krátké dotazníkové šetření mezi učiteli, kteří s žáky Bečovskou botanickou zahradu navštívili. V dotazníkovém průzkumu jsem zjišťovala, jak vyučující hodnotí vzdělávací funkci BBZ a jak a čím by bylo vhodné doplnit výukové programy. Na základě takto získaných informací a analýzy používaných výukových programů jsem vytvořila návrh pracovního listu a aktivit, které by bylo možné zařadit do jednotlivých výukových programů. Ve své práci jsem zjišťovala, jaké možnosti k různým přírodovědným aktivitám poskytuje školám Bečovská botanická zahrada, odkud jsou učitelé a žáci, kteří ji navštěvují, zda jsou vyučující s jejími výukovými programy spokojeni a zda žákům návštěva přispěla k vytvoření nebo upevnění vztahu k přírodě (k rostlinám, živočichům, lesu, rybníku, louce) a k pochopení učiva, které se týká těchto témat. To je,...
Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky
Nováková, Jana ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky AUTOR: Jana Nováková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Alena Thorovská ABSTRAKT: Bakalářská práce s názvem "Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky" upozorňuje na možnosti realizace environmentální výchovy na základní škole. V teoretické části jsou objasněny základní environmentální a pedagogické pojmy, metody práce ve výuce, směry a důvody, proč environmentálně vychovávat. Praktická část je rozdělena do dvou projektů zaměřených na vodu. Projekt na prvním stupni má žáky obohatit o vědomosti a zkušenosti související s vodou. Na druhém stupni se věnuje rybníkům v okolí školy. Praktická část navazuje na dotazníkové šetření, které bylo provedeno prostřednictvím dotazníku. V obou projektech se klade důraz na rozvoj vztahu žáků k přírodě pomocí praktických environmentálních činností. Cílem práce je zvýšit zájem žáků o přírodu, objevovat v ní souvislosti a zákonitosti, poznávat blízké prostředí a rozvíjet k němu pozitivní vztah, pochopit význam životního prostředí pro nás a pro budoucí generace. KLÍČOVÁ SLOVA Environmentální výchova, voda, praktické činnosti, projekt
Využití ekonaratologie v praxi
Kandriková, Anna ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Kulich, Jiří (oponent)
V osmdesátých letech dvacátého století dochází ve společnosti k návratu k vyprávění, tzv. "narrative turn". V souvislosti s tím se začala v devadesátých letech rozvíjet takzvaná interdisciplinární naratologie, ze které jako subdisciplína vychází nový obor ekonaratologie. Teoretická část práce ukazuje, kde má tento obor své kořeny v kontextu literární teorie narativity a oblasti environmentálního vzdělávání. Ekonaratologie je obor zkoumající potenciál příběhů pro rozvoj a realizaci témat environmentální výchovy. Využívá k tomu příběhy, pomocí kterých rozvíjí environmentální citlivost, naplňuje cíle environmentální výchovy a rozvíjí vnitřní motivaci posluchačů pečovat o přírodu. Praktická část práce se snaží přiblížit konkrétní využití ekonaratologie v praxi. V rámci kvalitativního výzkumu byly použity polostrukturované rozhovory s pracovníky vybraných Středisek ekologické výchovy a s vybranými lesními pedagogy. Cílem výzkumu bylo porozumět otázce: Jakým způsobem se ve vybraných střediscích pracuje s narativní metodou. Klíčové pojmy: environmentální výchova, ekonaratologie, lesní pedagogika, střediska ekologické výchovy, teorie narativity, příběh, vyprávění

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 257 záznamů.   začátekpředchozí140 - 149dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.