Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Co děti kreslí (nejen) na asfalt
Hnyková, Michaela ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Tématem diplomové práce Co děti kreslí (nejen) na asfalt je mapování materiálového potenciálu venkovního prostředí jako specifického prostředku pro výuku výtvarné výchovy. První část se vymezuje úlohou výtvarné výchovy v systému současného vzdělávání, stanovuje hlavní cíle a poukazuje na zvláštnosti a specifika tohoto oboru. V další části se zabývám pozorováním spontánních výtvarných projevů dětí na netradičních plochách, jejich těžištěm v přirozené potřebě explorace a hry, jako prostředku poznávání světa. Porovnávám rozdíly tvorby ve venkovním prostředí na netradiční plochy s tvorbou klasickou, interiérovou, a zabývám se případným využitím těchto poznatků. Hledám možnosti jejich vzájemného obohacení, které by ozvláštnily výuku výtvarné výchovy a nabídly učiteli možnost inspirace. Nakonec, na základě vlastních intervencí, ověřuji použitelnost teoretických poznatků a jejich možnou aplikaci do výuky na prvním stupni základní školy.
Teorie plánovaného chování a kontraproduktivní chování na pracovišti
Trojanová, Mariana ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Ševčíková, Marcela (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním a predikcí kontraproduktivního pracovního chování poškozujícího zaměstnavatele za využití teoretického rámce plánovaného chování. Otázka je zkoumaná pomocí kvantitativního dotazníkového šetření, zjišťujícího postoje, subjektivní normy, vnímanou kontrolu, záměr a provádění kontraproduktivního pracovního chování. Cílem práce je ověření psychometrických vlastností nestandardizovaného dotazníku konstruovaného v teoretickém rámci plánovaného chování, analýza funkčnosti navrhovaného modelu a případný návrh vylepšení. Nereprezentativní výběrový soubor (n = 71 v první fázi výzkumu, n = 41 ve druhé fázi) tvoří dospělí pracující lidé s pracovní historií minimálně jeden rok. Navrhovaný model je analyzován pomocí metody mnohonásobné lineární regrese, která ukazuje statisticky významné vztahy mezi závisle proměnnou a některými nezávisle proměnnými v první fázi výzkumu, ve druhé fázi signifikantní vztahy mezi proměnnými nenachází. Jelikož psychometrické vlastnosti nástroje měření nejsou uspokojivé, je provedena jeho položková analýza za využití analýzy hlavních komponent, která poukazuje na některá problematická místa bránící přijetí hypotéz o funkčnosti modelu. V závěru práce je představen možný postup při konstrukci dotazníku v teoretickém rámci teorie plánovaného chování a...
Právní úprava posuzování vlivů na životní prostředí
Nagy, Jakub ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
Předmětem této diplomové práce je analýza právní úpravy posuzování vlivů záměrů na životní prostředí (EIA). EIA patří mezi horizontální nástroje práva životního prostředí. Vychází z principu prevence a zásady trvale udržitelného rozvoje. Česká právní úprava je obsažena především v zákoně EIA a z velké části je výsledkem transpozice směrnice EIA. Národní i evropskou úpravu posuzování vlivů významně ovlivňuje mezinárodní právo, zejména Úmluva z Espoo a Aarhuská úmluva. Důležitou roli hrají také právně nezávazné dokumenty. Během procesu posuzování vlivů, který má několik fází, se zkoumají a hodnotí významné vlivy záměru na životní prostředí a veřejné zdraví. Posuzování nepodléhají všechny záměry, ale jen ty, o nichž to stanoví přímo zákon (obligatorní záměry) anebo příslušný správní úřad v tzv. zjišťovacím řízení (fakultativní záměry). Výsledek posouzení, jež provádí autorizovaní odborníci, slouží jako objektivní odborný podklad pro tzv. navazující řízení, ve kterém se rozhoduje o povolení záměru. Proces posuzování vlivů vede správní úřad (Ministerstvo životního prostředí či příslušný krajský úřad) a podílí se na něm řada subjektů. Významné postavení mají osoby z řad dotčené veřejnosti, zejm. "environmentální právnické osoby", které na základě zákona EIA disponují širokými právy, obzvláště v...
Podnikatelský záměr
Balcarová, Lucie ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma podnikatelský záměr se zabývá rozšířením nabízeného sortimentu společnosti ABC Wood, spol. s.r.o. Podrobně analyzuje současný stav společnosti z hlediska interního i externího prostředí, ve kterém společnost působí. Cílem práce je na základě teoretický poznatků a zjištěných skutečností zpracovat podnikatelský záměr, který by měl vést ke zlepšení celkové pozice společnosti na trhu.
Podnikatelský záměr – výroba nového produktu
Ogrodník, Marek ; Musil, Tomáš (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zpracováním podnikatelského záměru na výrobu nového produktu v relativně mladém podniku. Tímto produktem je bezpečnostní kování. Práce je rozdělena na část s teoretickými východisky a praktickou část, jež vychází z poznatků v teoretické části.
Doba plastová - plasty jako legitimní součást umění i výtvarné výchovy
Rokosová, Magdaléna ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Rokosová Magdaléna: Doba plastová - plasty jako legitimní součást umění i výtvarné výchovy [diplomová práce], Praha 2015 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy Diplomová práce je zaměřena na mapování potenciálu syntetických nebo polosyntetických polymerních materiálů jako specifického prostředku pro výtvarné umění i výuku výtvarné výchovy. V teoretické části jsou shrnuty zásadní momenty a možnosti využití plastických hmot v užitém umění (designu) i v umění volném a zároveň jejich každodenní využívání v nejrůznějších oborech a z toho plynoucí výrazná determinace našeho života těmito materiály včetně negativních vlivů na lidské zdraví a naši planetu. Didaktická řada využívá umělé hmoty s ohledem na řešená témata a cílovou skupinu žáků druhého stupně ZŠ. Nenásilným způsobem upozorňuje na množství vyprodukovaného odpadu umělých materiálů a zároveň představuje možnosti využití těchto materiálů pro výtvarnou tvorbu. Výtvarná část je zaměřena na autorskou tvorbu volného umění s využitím syntetických materiálů a ověření jejich předpokládaného potenciálu. Obsahově se zabývá především kontrastem umělého a přírodního světa a otázkou, zdali jsou tyto dva zdánlivě vzdálené světy skutečně oddělitelné.
Teorie plánovaného chování a kontraproduktivní chování na pracovišti
Trojanová, Mariana ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Ševčíková, Marcela (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním a predikcí kontraproduktivního pracovního chování poškozujícího zaměstnavatele za využití teoretického rámce plánovaného chování. Otázka je zkoumaná pomocí kvantitativního dotazníkového šetření, zjišťujícího postoje, subjektivní normy, vnímanou kontrolu, záměr a provádění kontraproduktivního pracovního chování. Cílem práce je ověření psychometrických vlastností nestandardizovaného dotazníku konstruovaného v teoretickém rámci plánovaného chování, analýza funkčnosti navrhovaného modelu a případný návrh vylepšení. Nereprezentativní výběrový soubor (n = 71 v první fázi výzkumu, n = 41 ve druhé fázi) tvoří dospělí pracující lidé s pracovní historií minimálně jeden rok. Navrhovaný model je analyzován pomocí metody mnohonásobné lineární regrese, která ukazuje statisticky významné vztahy mezi závisle proměnnou a některými nezávisle proměnnými v první fázi výzkumu, ve druhé fázi signifikantní vztahy mezi proměnnými nenachází. Jelikož psychometrické vlastnosti nástroje měření nejsou uspokojivé, je provedena jeho položková analýza za využití analýzy hlavních komponent, která poukazuje na některá problematická místa bránící přijetí hypotéz o funkčnosti modelu. V závěru práce je představen možný postup při konstrukci dotazníku v teoretickém rámci teorie plánovaného chování a...
Co děti kreslí (nejen) na asfalt
Hnyková, Michaela ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Tématem diplomové práce Co děti kreslí (nejen) na asfalt je mapování materiálového potenciálu venkovního prostředí jako specifického prostředku pro výuku výtvarné výchovy. První část se vymezuje úlohou výtvarné výchovy v systému současného vzdělávání, stanovuje hlavní cíle a poukazuje na zvláštnosti a specifika tohoto oboru. V další části se zabývám pozorováním spontánních výtvarných projevů dětí na netradičních plochách, jejich těžištěm v přirozené potřebě explorace a hry, jako prostředku poznávání světa. Porovnávám rozdíly tvorby ve venkovním prostředí na netradiční plochy s tvorbou klasickou, interiérovou, a zabývám se případným využitím těchto poznatků. Hledám možnosti jejich vzájemného obohacení, které by ozvláštnily výuku výtvarné výchovy a nabídly učiteli možnost inspirace. Nakonec, na základě vlastních intervencí, ověřuji použitelnost teoretických poznatků a jejich možnou aplikaci do výuky na prvním stupni základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.