Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Doba plastová - plasty jako legitimní součást umění i výtvarné výchovy
Rokosová, Magdaléna ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Rokosová Magdaléna: Doba plastová - plasty jako legitimní součást umění i výtvarné výchovy [diplomová práce], Praha 2015 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy Diplomová práce je zaměřena na mapování potenciálu syntetických nebo polosyntetických polymerních materiálů jako specifického prostředku pro výtvarné umění i výuku výtvarné výchovy. V teoretické části jsou shrnuty zásadní momenty a možnosti využití plastických hmot v užitém umění (designu) i v umění volném a zároveň jejich každodenní využívání v nejrůznějších oborech a z toho plynoucí výrazná determinace našeho života těmito materiály včetně negativních vlivů na lidské zdraví a naši planetu. Didaktická řada využívá umělé hmoty s ohledem na řešená témata a cílovou skupinu žáků druhého stupně ZŠ. Nenásilným způsobem upozorňuje na množství vyprodukovaného odpadu umělých materiálů a zároveň představuje možnosti využití těchto materiálů pro výtvarnou tvorbu. Výtvarná část je zaměřena na autorskou tvorbu volného umění s využitím syntetických materiálů a ověření jejich předpokládaného potenciálu. Obsahově se zabývá především kontrastem umělého a přírodního světa a otázkou, zdali jsou tyto dva zdánlivě vzdálené světy skutečně oddělitelné.
Krajina - vizuální hodnota krajiny a její vliv na společnost
Rokosová, Magdaléna ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Rokosová, M.: Krajina - vizuální hodnota krajiny a její vliv na společnost[bakalářská práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 48 s. (obrazová příloha) Bakalářská práce se zabývá vztahem člověka a krajiny, jejich vzájemným ovlivňováním v kontextu dějin. Zaměřuje se na vlivy podněcující změny v tomto vztahu a na výtvarné zobrazování krajiny, jenž z těchto vztahů vychází. Během chronologického mapování dějin lidstva a krajiny dochází práce k několika zdánlivě nesourodým poznatků, avšak následně se zde odhalují jejich logické souvislosti. K tématu přistupuje především z ekologického hlediska. Pozastavuje se nad současným problémem civilizace, jímž je oddalování se od přírody a navrhuje řešení v podobě budování vztahu dětí ke krajině skrze výtvarnou tvorbu. V práci jsou rozepsány konkrétní realizace hodin s touto tématikou vhodně upravené pro běžnou výuku v učebnách městských škol. Vztah a přístup člověka ke krajině je také reflektován autorskou tvorbou ve výtvarné části za použití několika technik a přístupů, jejichž výběr je v textu zdůvodněn.

Viz též: podobná jména autorů
1 ROKOSOVÁ, Michaela
6 ROKOSOVÁ, Monika
6 Rokosová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.