Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém péče o ohrožené děti v ČR - jeho determinanty a východiska
Pilná, Lenka ; Čabanová, Bohumila (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou systému péče o ohrožené děti v České republice a zvyšujícím se počtem dětí v ústavní výchově. Při zpracování práce bylo využito zejména kvalitativních metod sběru dat formou vlastního dotazníkového šetření na úřadech obcí s rozšířenou působností u zaměstnanců, kteří se zabývají výkonem sociálně-právní ochrany dětí a rozhovory se zaměstnanci vybraných zařízení pro výkon ústavní výchovy. Dále byla provedena sekundární analýza dat. Závěrem jsou navržena některá dílčí opatření, jejichž realizace by mohla zlepšit postavení ohrožených dětí ve společnosti a snížit počty dětí umístěných v ústavní výchově.
Možnosti identifikace ohrožení dítěte v mateřské škole
Bělohradská, Tereza ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi včasné identifikace ohrožení dítěte v mateřské škole, definováním a vysvětlením pojmů primární prevence, ohrožené dítě, sociální vyloučení. Dále se práce zabývá ohrožením dítěte z důvodu sociálního vyloučení a v samém závěru navrhuje, jak tuto problematiku řešit. Hlavním výzkumným cílem práce je ověření funkčnosti vytvořeného detekčního nástroje určeného pedagogům mateřských škol. Vytvořený detekční nástroj poskytuje pedagogům mateřských škol pomoc při hodnocení dítěte a jeho situace tak, aby byly případné problémy včas odhaleny. Jsou zde popsány oblasti, kterými se detekční nástroj zabývá a jakým způsobem se vyvíjel. Dále navrhuje možné postupy řešení problémů na základě spolupráce pedagoga mateřské školy se speciálním pedagogem. S ohledem na problematiku sociální exkluze a včasnou identifikaci ohrožení dítěte jsou v diplomové práci popsané příklady dobré praxe prevence ohrožení dítěte ze zahraničí a diskuze nad možnostmi jejich implementace do našeho systému. Výzkumná část diplomové práce založená na kvalitativních i kvantitativních metodách, především rozhovorech a dotazníkových šetřeních, a klade si za cíl ověření funkčnosti vytvořeného detekčního nástroje prostřednictvím porovnání získaných dat s již existujícími daty. Výstupem práce je vytvořený detekční...
Sociální práce pro ohrožené dítě
Pernicová, Lucie ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Petráš Kampová, Barbora (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem sociální práce s ohroženým dítětem. Snažila jsem se tak přiblížit téma těch dětí, které se ocitají v pro ně nebezpečné situaci a také tím, jak se situace dají řešit. Popisuji, co znamená ohrožené dítě a do jakých skupin se dělí. Dále se zabývám problematikou zneužívaných dětí a také syndromem CAN, který je za mě velmi důležitý. Zmiňuji se zde i o poruše attachementu, která není u nás až tak často brána na zřetel a je za mě důležité o ní mluvit a vědět. Velkou kapitolou v mé diplomové práci je téma systém péče o ohrožené dítě, která obsahuje zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, zařízení sociálně-právní ochrany dítěte, zařízení odborného poradenství, sociálně výchovnou činnost, zařízení pro děti, které potřebují okamžitou pomoc a také výchovně rekreační tábory pro děti. Vyjmenovávám služby, které jsou poskytovány ohroženým dětem a rodinám. Na konci teoretické části se úžeji zaměřuji na téma náhradní rodinné péče a ústavní péče, které jsem si zvolila pro zpracování praktické části. Vzhledem k tomu, jak je téma ohrožených dětí rozsáhlé, zaměřila jsem se na jednu skupinu, aby praktická část přinesla nějaké výsledky. V praktické části jsem si vybrala skupinu pěstounské péče a dětí vyrůstajících mimo svou biologickou rodinu. Zpracovala jsem pomocí...
Cesta dítěte z vlastní do pěstounské rodiny - Náhradní rodinná péče v České republice
Kellnerová, Eva ; Čabanová, Bohumila (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Diplomová práce "Cesta dítěte z vlastní do pěstounské rodiny - Náhradní rodinná péče v České republice" se zabývá problematikou náhradní rodinné péče se zaměřením na pěstounskou péči. Je brána v potaz také ústavní výchova, neboť i ta je jednou z možností umístění dítěte mimo vlastní rodinu. Ústavní výchova by ovšem měla představovat krajní řešení, neboť prioritou a v zájmu dítěte je, aby vyrůstalo v rodinném prostředí. Česká republika je ze strany mezinárodních organizací dlouhodobě kritizována za příliš vysoký počet dětí vyrůstajících v ústavech a za nedodržování práv vyplývajících z Úmluvy o právech dítěte. V této souvislosti je aktuálně diskutovaným tématem v České republice pěstounská péče s úvahami nad případným zavedením profesionální pěstounské péče. Kritiky však nezůstává ušetřen ani současný model pěstounské péče. Řešením pro současný systém péče o děti bez rodinného zázemí je zavedení profesionální pěstounské péče, která umožňuje dětem, které nemohou vyrůstat ve své biologické rodině a nejsou z právních či faktických důvodů vhodné pro osvojení, vyrůstat v rodinném prostředí. Pozornost je věnována zahraničním zkušenostem se zvláštním důrazem na institut profesionální rodiny, který již několik let funguje na Slovensku a může být i dobrým příkladem pro Českou republiku.
Specifika vzdělávání dětí z dětského domova
Pilátová, Hana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce "Specifika vzdělávání dětí z dětského domova" má teoreticko-empirický charakter a je zaměřena na vzdělávání žáků prvního stupně základní školy, kteří jsou umístěni v dětském domově. První, teoretická část, shromažďuje odborné poznatky vztahující se k sociálně právní ochraně dětí a vybraným případům, kdy nejsou práva dítěte respektována. Popisuje instituce pro výkon ústavní a ochranné výchovy, které jsou pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Zachycuje negativní vlivy ústavní výchovy na dítě. V kontextu inkluzivního vzdělávání charakterizuje žáka z dětského domova jako ohrožené dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Smyslem teoretické části bylo na základě odborné literatury popsat nejčastější překážky, se kterými se žák z dětského domova v průběhu vzdělávání potýká (nebo může potýkat) a jaké jsou jejich příčiny, nastínit životní situaci žáka z dětského domova. Druhá, empirická část, obsahuje výsledky kvalitativního šetření, jehož cílem bylo zmapovat podpůrnou síť spolupracujících aktérů podílejících se na vzdělávání dětí z konkrétního dětského domova. Dílčími cíli výzkumu bylo zjistit, kdo je do spolupráce zapojen, a které podmínky spolupráci podporují a které ji naopak limitují. Pro výzkum byla zvolena strategie případové studie a metoda...
Sanace rodiny s výchovně nezkušenými matkami
Závišková, Kristýna ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou sanace rodiny s výchovně nezkušenými matkami, které jsou nezralé pro zvládání role matky. Práce je rozdělena do šesti kapitol, přičemž pět kapitol je teoretických a jedna je praktická. Teoretická část je zaměřena na pojem výchovně nezkušená matka, na sanaci rodiny, typy ohrožení dítěte, komunikační techniky využívané při sanaci rodiny a možnosti pomoci. Praktická část vychází ze získaných poznatků z teoretické části a je vypracována formou kvalitativního průzkumu, metodou rozhovorů se sociálními pracovníky OSPOD. V této části je formulována hlavní průzkumná otázka a dvě dílčí průzkumné otázky. Průzkum je poté analyzován a zobrazen v grafech. Dále následuje shrnutí výsledků, diskuze a závěr. Klíčová slova Sanace rodiny, nezralá matka, problematická rodina, ohrožené dítě
Sociální práce s ohroženými dětmi v Centru pro děti Mezipatro
Plomerová, Veronika ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ohrožených dětí, které se dostaly do tíživé životní situace a jejich rodin. Zaměřuje se zejména na proces pomoci ohroženým dětem, vliv rodiny na ohrožení dítěte a její roli v procesu sociální práce s ním. Dále se práce zabývá konkrétními metodami a nástroji sociální práce s ohroženým dítětem, kompetencemi a rolí sociálního pracovníka a právním ukotvením sociální práce s ohroženým dítětem. V první části popisuji práci s ohroženými dětmi v obecném a teoretickém rámci. V další části se věnuji metodám sociální práce v Centru pro děti Mezipatro. V průzkumné části analyzuji polostrukturované rozhovory se sociálními pracovnicemi Centra pro dětmi Mezipatro, kde se zaměřuji na účinnost a rizikovost nástrojů sociální práce v Centru pro děti Mezipatro.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.