Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Ženy v managementu ledního hokeje
Václavková, Karolína ; Chladová, Marta (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zastoupení žen v managementu hokejových týmů, které hrají českou nejvyšší soutěž v sezóně 2022/2023. Práce se zaměřuje na působení žen v tomto světě, který je většinovou společností vnímán jako převážně mužský. Cílem této práce je zjistit, zda jsou ženy schopny se v tomto prostředí dostatečně realizovat, jak toto prostředí samy vnímají a jestli je český hokej připravený dát ženám prostor. V teoretické části se práce věnuje mediálnímu prostředí a jeho specifiky, dotýká se tématu genderu, stereotypů i diskriminace. Vymezen je i pojem managementu. V praktické části bylo vyzpovídáno sedm žen napříč hokejovou extraligou i různými pozicemi v hokejovém managementu, a to metodou polostrukturovaného rozhovoru. Z nich pak bylo dosaženo závěrů za užití metody zakotvené teorie. Součástí praktické části je porovnání výsledku této práce s výsledky diplomové práce, která se zaměřovala na působení žen redaktorek ve sportovních redakcích.
Když je všeobecná sestra muž...
Tomášková, Vanda ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Bosá, Monika (oponent)
V budoucích letech čeká zdravotní a sociální systém v České republice z důvodu očekávaných odchodů do penze významné prohloubení deficitu všeobecných sester. Jednou ze strategií, která by mohla pomoci snížit dopady nedostatku zdravotnických pracovníků v této profesi je nalákat do ní více mužů. Tato diplomová práce se zabývá integrací mužů do týmů s majoritním zastoupením žen na jednotkách intenzivní péče. Cílem diplomové práce bylo zjistit jakým způsobem ovlivňují změny v genderové kompozici těchto původně čistě ženských týmů procesy spjaté se skupinovou dynamikou. Dílčími cíli bylo jednak nalezení vhodné strategie, která by usnadnila vstup mužů do týmů s majoritním zastoupením žen a dále také identifikace schopností a dovedností, kterými by muži mohly obohatit dosavadní způsob poskytování ošetřovatelské péče. Prostřednictvím takto získaných informací bychom měli být schopni přijmout adekvátní opatření, která budou podporovat nejen nábor, ale i retenci nových zaměstnanců. Klíčovou výzvou v této oblasti bude zajistit transparentnost a rovné podmínky pro ženy i muže, které se pro práci v této profesi rozhodnou. Klíčová slova: gender, genderové stereotypy, skupinová dynamika, lidské zdroje, všeobecná sestra, muž
Sportovní komentátorky České televize, genderové aspekty, pracovní zkušenosti
Machalíková, Libuše ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Sportovní komentátorky České Televize, genderové aspekty, pracovní zkušenosti" analyzuje pracovní zkušenosti žen a mužů ve sportovní redakci České televize s důrazem na genderové stereotypy, překážky a pozitivní trendy v oblasti genderové rovnosti. Teoretická část se věnuje vymezení klíčových pojmů, jako jsou média, sportovní média, feminismus (radikální, sociální, marxistický a socialistický) a genderové role. Metodologická část popisuje cíle výzkumu, volbu kvalitativního přístupu a postup analýzy dat. V praktické části jsou prezentovány výsledky rozhovorů s ženami a muži ze sportovní redakce. Výzkum naznačuje, že genderová rovnost ve sportovní žurnalistice postupně roste, ale existují stále výzvy, jako strukturální nerovnosti ve vedení. Přínos této práce spočívá v poskytnutí komplexního pohledu na genderové aspekty ve sportovní žurnalistice.
Male gaze v reklamách na holící produkty pro ženy
Pollaková, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Bakalářská práce Male gaze v reklamách na holící produkty pro ženy se zabývá tématem male gaze v reklamách na dámské žiletky. Cílem této práce bylo zjistit, zda a jestli vůbec se male gaze v reklamách projevuje, případně jestli se zobrazování žen v reklamách v čase mění. Z kvalitativní obsahové analýzy vyplynulo, že male gaze s v reklamách v reklamách na dámské žiletky projevuje, a dokonce že se postupem času jeho vliv na zobrazování žen měnil.
Implementace genderové problematiky do výuky
DAVIDOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá způsobem efektivního zapojení problematiky genderu a feminismu do výuky. Teoretická část práce popisuje zmíněné základní pojmy, jejich vývoj a současnou problematiku - převážně pak cílí na témata genderových rolí a stereotypů ve společnosti, feminizovaných pozic a souvisejícího gender pay-gap. V následující části práce se tato problematika přesouvá do oblasti českého školství: Jsou v českém školství uplatňovány některé ze zmíněných stereotypů? Jak funguje genderově citlivá výchova? Jak je nahlíženo na feminismus v rámci Občanské výchovy a Základů společenských věd? Praktická část práce se poté věnuje uplatněním poznatků z teorie a ukazuje přípravu modelového bloku na téma feminismus, zařazeného do výuky Základů společenských věd. Tyto modelové hodiny byly následně využity ve výuce Základů společenských věd na gymnáziu EDUCAnet - střední škola a základní škola České Budějovice, s.r.o. Studenti před samotnou výukou tohoto bloku zodpověděli dotazník zaměřující se právě na téma genderu a feminismu. Po dokončení zaměřené výuky proběhla reflexe efektivity daných hodin a jejich přínosu pro studenty.
Perception of stereotypes in advertisement by children of age 4 - 6 and 11 - 13
Kovačovičová, Dominika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalárska práca sa venuje vnímaniu genderových stereotypov v reklame u detí v dvoch vekových skupinách, a to vo veku 4 až 6 rokov a 11 až 13 rokov. Deti sú považované za bezbrannejšie voči pôsobeniu reklamy oproti dospelým. To platí pre vplyv na nákupné správanie, aj pre osvojovanie si zobrazeného obsahu, napríklad v prípade stereotypov. Cieľom skúmania bolo zistiť, či a ako deti v týchto dvoch vekových skupinách vnímajú genderové stereotypy v reklame a vzájomne tieto skupiny porovnať. V rámci skúmania boli využité rozhovory a vybrané aktivity zamerané na rôzne typy reklám, na porozumenie rozhodovaciemu procesu na základe nich, na skúmanie toho, ako deti replikujú stereotypy vo vlastnej tvorbe a na porozumenie tomu, čo je pre deti v reklamách významné. V práci sú zahrnuté aj možné prístupy a problematika výskumu s deťmi a v neposlednom rade aj etika tohto výskumu. Na základe výskumu bolo zistené, že deti v mladšej vekovej skupine výrazne viac replikujú genderové stereotypy v reklame aj mimo nej a gender využívajú aj na obhajobu svojich rozhodnutí a volieb. V staršej vekovej skupine boli na druhú stranu genderové stereotypy menej badateľné a deti v tejto skupine sa výrazne viac sústredili na jednotlivé prvky použité v reklame, ktoré boli pre ne rozhodujúce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.