Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The self-reflection of attentional failure as a predictor of experiencing boredom
Sekáč, Jakub ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Práca predstavuje teoretický súhrn poznatkov o korelátoch a antecedentoch nudy a empirické preverenie niektorých, podľa literatúry doposiaľ stále otvorených otázok o nude prostredníctvom laboratórneho experimentu. Autor práce za účelom preverenia výskumných otázok v účastníkoch experimentu indukoval stav nudy. Výskumný zámer práce sa týka troch oblastí. Primárnou je preverenie vplyvu navrhnutej experimentálnej manipulácie kauzálnych atribúcií zlyhania pozornosti na mieru prežívanej nudy. Autor práce vytvoril za účelom preskúmania tejto hlavnej výskumnej otázky špecifický experimentálny dizajn s fiktívnym podprahovým rušivým vplyvom ako alternatívnou príčinou vysvetľujúcou zlyhanie pozornosti pri úlohe reliabilne indukujúcej nudu. Experimentálny dizajn bol zároveň navrhnutý tak, aby umožnil napĺňať sekundárny cieľ práce, explorovať v laboratórnej situácií niektoré koreláty nudy so zameraním na nevyjasnenú otázku autonómnej aktivácie pri nude. Terciárny, dodatočný výskumný zámer je preveriť hypotézu o preferencií aktivít nasledujúcich po nude pri voľbe medzi zaujímavým a potešujúcim videoklipom. Výsledky experimentu nepotvrdzujú hlavnú hypotézu o vplyve experimentálnej manipulácie na nudu, pri indukcií nudy však boli objavené korelácie nudy s mnohými premennými. Predpoklady MAC modelu nudy o preferencií...
Bez názvu
Cáb, Martin ; Gravlejs, Ivars (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce vychází z osobní prožité zkušenosti vyhoření a stagnace v uměleckém praxi. Je osobní reflexí nudy a práce s nepředvídatelností. Pracuje v několika vrstvách s teorií umění, existenciálním podtextem a podprahovým humorem.
Nuda a motivace k učení
Koderová, Hedvika ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Škaloudová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma nudy a motivace k učení. Jejím cílem je zmapování žákovské motivace k učení v souvislosti s nudou a flow zažívané ve škole. V teoretické části jsou přiblíženy základní oblasti poskytující teoretická východiska práce. Jejím obsahem je zejména nuda, motivace k učení a flow. V empirické části je vyhodnocen kvantitativní výzkum provedený mezi žáky gymnázia všeobecného zaměření. Využita jsou dotazníková šetření zaměřená na rysovou a situační nudu (BPS a MSBS), motivaci k učení a flow. Součástí výzkumu je rovněž malá kvantitativní sonda zjišťující deskripci nudných situací v hodinách matematiky. KLÍČOVÁ SLOVA nuda, motivace k učení, flow motivace, strach
Copingové strategie u nudy
Urbanová, Denisa ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Škaloudová, Alena (oponent)
Práce se zabývá efektivitou různých typů copingových strategií u nudy a prověřuje jejich souvislost s některými motivačními, postojovými a volními charakteristikami u žáků střední školy. V teoretické části je nastíněn obraz současného stavu poznání v oblasti nudy a jejího zvládání včetně pojednání možností diagnostiky v této oblasti s využitím dotazníkových metod ve školním prostředí. Podrobněji jsou diskutovány dosavadní teoretické, ale i empirické způsoby uchopení copingu u nudy relevantní pro edukační kontext, zejména pojetí Nettové, Goetze a Danielsové. Představen je též koncept motivační struktury ve škole, implicitní teorie dobré výuky předmětu Hrabala a Pavelkové a teorie vůle Kuhla a Fuhrmanna. V empirické části jsou s využitím kvantitativní metodologie na různých úrovních analýzy prověřovány vztahy mezi jednotlivými typy copingových strategií a různými aspekty nudy na straně jedné a vybranými motivačními, postojovými a volními charakteristikami na straně druhé. V práci jsou zachyceny specifické osobnostní konstelace u zvládání nudy, které jsou ilustrovány kazuistickými ukázkami, a nastíněny směry dalšího zkoumání v této oblasti.
Boredom as a sociological problem
Hochmuthová, Terézia ; Maršálek, Jan (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Napriek tomu, že nuda býva často považovaná za všednú súčasť každodenného života v dnešnej spoločnosti, akademický svet nie je jednotný v jej vysvetlení. Jednotliví autori sa rozchádzajú vo svojich stanoviskách jednak pri otázke, či je nuda univerzálnym alebo historicky vyvinutým javom a zároveň v položení dôrazu buď na subjekt alebo na vonkajšie podmienky pri otázke pôvodu a pôsobenia nudy. Predložená práca sa usiluje reflektovať tieto konceptuálne problémy a preklenúť ich pomocou alternatívneho, sociologicky relevantného prístupu. Navrhuje nový sociologický koncept, ktorý vychádza z výkladu nudy Martina Heideggera. Nudu chápe ako špecifický typ vzťahu medzi jedincom a jeho prostredím, resp. objektami v ňom. Pôvod a pôsobenie nudy vidí v pásme ich stretávania, čím sa usiluje odvrátiť epistemologické dilemy vyplývajúce z jednostrannej konceptualizácie. Koncept je následne empiricky využitý na interpretáciu konkrétneho segmentu cestovného ruchu, tzv. rekreačné zájazdy. Rekreačný zájazd ako ustálený model, vytváraný a poskytovaný cestovnými kanceláriami v podobe komplexného produktu, je tu chápaný ako inštitucionalizovaná a legitímna forma nudy. Aplikovanie konceptu poukazuje predovšetkým na aspekt dočasného vyviazania jedinca zo spoločnosti, ktorý rekreačné zájazdy umožňujú a povzbudzujú, a poukázať...
Demotivation among English Language Students and How to Face it
Macasová, Hana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Synková, Klára (oponent)
Cílem práce je vytvořit povědomí o existenci demotivace ve výuce anglického jazyka a jejích možných příčinách. Hlavní pojmy spojené s motivací a demotivací jsou objasněny, spolu s hlavními demotivačními faktory ve škole, jako učitel, osobnost studenta, strach či neadekvátní využívání odměn a trestů. Cílem výzkumu v podobě dotazníku, který byl uskutečněn na základní a střední škole, bylo popsat míru demotivace na těchto školách a zjistit její důvody. Bylo zjištěno, že míra demotivace je poměrně vysoká, převládající u chlapců, spíše než u dívek. Hlavními demotivujícími faktory se zdají být učitel, učebnice a lenost studentů. Dále byla potvrzena také motivační síla pochvaly. Bylo zjištěno, že demotivace je závažný problém, který je třeba řešit, a proto jsou v práci uvedené některé návrhy, jak nemotivované žáky motivovat. Klíčová slova motivace, demotivace, nuda, strach, učitel, žáci, anglický jazyk
Heideggerovo zpracování motivů naladění, nálad a afektů. Nuda jako specifická naladěnost pobytu
Čermák, Marek ; Benyovszky, Ladislav (vedoucí práce) ; Novotný, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce tematizuje problematiku nálad a naladěnosti, jak ji v první polovině 20. století slavně vypracoval M. Heidegger ve své fenomenologii chápané jako fundamentální ontologii. Práce sleduje naladěnost, co do jejích bytostných rysů s důrazem na její celkový význam v existenciální analytice člověka jako pobytu (Dasein). Cílem práce je ukázat, v jakém smyslu je argumentována naladěnost jako určující způsob bytí pobytu uprostřed jsoucna v celku, a jak nám naladěnost jako tento určující způsob zjevuje, nebo může zjevovat, možnosti i limity pobytu chápaného jako "bytí tu" (Da- sein). V rámci jednotlivých nálad a naladěností práce podrobněji sleduje především motiv strachu a úzkosti a dále snaží se porozumět hluboké nudě jako základnímu rozpoložení pobytu s ohledem na motiv časového charakteru bytnosti pobytu. Klíčová slova: pobyt, naladěnost, úzkost, strach, nuda Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.