Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Komercializace a její vliv na ekonomiku středních škol
Kozumplíková, Veronika
Práce se zabývá vlivem komercializace na ekonomiku středních škol. Cílem práce je zjistit objem komercializace, tedy velikost příjmů, které plynou středním školám z doplňkové činnosti a to i ve vztahu k různým oborům vzdělávání. Cílem je také zjistit, zdali tyto příjmy jsou komplementem či substitutem běžných příjmů středních škol a jaké jsou motivy k realizaci doplňkové činnosti. Teoretická část práce je věnována školství v České republice s následným zaměřením na střední vzdělávání a jeho financování a dále procesu komercializace a jeho vlivu na veřejný sektor. V praktické části práce je provedena analýza objemu a struktury komerční činnosti středních škol Jihomoravského kraje, je zde také zkoumán rozsah podnikatelských aktivit a motivy komercializace vybraných středních škol. Dosažené výsledky jsou následně vyhodnoceny.
Analýza a srovnání lifestylových časopisů a jejich ekvivalentů vycházejících jako příloha českých deníků
Adamcová, Hana ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce porovnává na základě kvantitativní analýzy lifestylové časopisy s lifestylovými přílohami českých deníků. Teoretická část je zaměřena na analyzovaná média - popisuje jejich historii i současný stav a stručně charakterizuje konkrétní tituly zaměřené na životní styl. Část textu je věnována komercializaci médií jako trendu, který v současnosti k médiím neodmyslitelně patří. Kromě obecných definic reklamy je pozornost zaměřena také na reklamu v tištěných médiích a na tendence mazaní hranic mezi komerčními a nekomerčními obsahy. Praktická část bakalářské se zabývá analýzou vybraných časopisů a příloh. Jako podkladový materiál slouží vždy tři po sobě jdoucí čísla lifestylových časopisů Elle a Harper's Bazaar a příloh deníků Proč ne?! a Esprit LN. Cílem analýzy je potvrdit, či vyvrátit hypotézu, že lifestylové magazíny vydávané jako bezplatná příloha novin obsahují menší množství stran, méně nereklamního textu a větší zastoupení inzerce a obrazových materiálů než samostatně vycházející lifestylové časopisy.
Gentrifikace a revitalizace zástavby vnitřního města Českých Budějovic s důrazem na Pražské předměstí - východ
GRYČOVÁ, Zlata
Bakalářská práce se věnuje procesům gentrifikace a revitalizace zástavby v jednotlivých částech českobudějovické čtvrti Pražské předměstí, která leží ve vnitřním městě. Obsahuje rozbor příslušné literatury a teorii, urbanistickou charakteristiku řešených částí, dále metodiku práce a výsledky analýz. Gentrifikace byla zkoumána pomocí dotazování respondentů, revitalizace zástavby na základě terénního popisu jednotlivých domů. Bylo zjištěno značné zastoupení gentrifiérů v populaci Pražského předměstí, ovšem jen někteří byli jednoznačnými gentrifiéry. Revitalizace zástavby Pražského předměstí významně pokročila, vystavělo se zde množství kondominií a jen malá část domů má znaky zanedbání. Řešené části Pražského předměstí byly porovnávány s dalšími částmi vnitřního města řešenými v ostatních bakalářských pracích. Bakalářská práce obsahuje tabulky s hodnocením respondentů, domů a řešených ploch a mapové znázornění tohoto hodnocení.
Zapojení soukromých aktérů do migračního průmyslu a jejich vliv na státní suverenitu
Lukášová, Barbora ; Dubský, Zbyněk (vedoucí práce) ; Stejskalová, Kristýna (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje zapojení soukromého sektoru do migračního průmyslu v mezinárodním kontextu a zároveň identifikuje míru zapojení soukromých společností do migračního procesu Velké Británie. Cílem práce je zjistit, zda komercializace migrace omezuje nějakým způsobem státní suverenitu, což bude zkoumáno na jednotlivých fázích migračního procesu za pomocí teorie vycházející z definice suverenity státu.
Analýza trhu pro komercializaci produktu
Kukula, Jakub ; Procházka, David Anthony (vedoucí práce) ; Kubička, David (oponent)
Předkládaná práce analyzuje současný světový trh sterilizace pomocí peroxidu vodíku se zaměřením na metody jeho měření s cílem najít optimální postup pro komercializaci nově vyvinuté technologie, která umožňuje monitorovat průběh sterilizačního procesu. V rámci práce byla provedena konkurenční analýza pěti sil od M. E. Portera, která osvětlila konkurenční vztahy mezi subjekty na trhu a dále byly pomocí PESTLE analýzy nalezeny jednotlivé faktory ovlivňující tento trh. Ze získaných výsledků byly následně pomocí SWOT analýzy identifikovány silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby, které mohou ovlivnit komercializaci nové technologie. Tyto informace byly použity k definování doporučení pro úspěšné zavedení nového produktu na světový trh.
The Comic in Henry James' Fiction
Kudrna, David ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Robbins, David Lee (oponent)
Tématem této bakalářské práce je studium a výklad protkávání světa komedie v několika dílech Henryho Jamese s odrazem jmenovitých obtíží a hlubších problémů moderní společnosti, které spoluutvářejí společenský rámec v daný dílech. Autor práce je toho názoru, že komedie v uvedených dílech Henryho Jamese v zásadě kritizuje a satiricky napadá společenská zla moderní doby a postavy, které jim skládají hold. Bakalářská práce obhajuje stanovisko, které tvrdí, že komedie v rozebíraných dílech satirizuje řadu společensko- kulturních a ekonomických potíží a problémů tehdejší moderní doby, a to prostřednictvím zesměšnění a potupné diskreditace povětšinou zavrženíhodných postav, které, pod vlivem těchto proměn, negativně působí na životy dalších postav ve vybraných dílech. Ve snaze doložit toto tvrzení se práce obrací k následujícím textům Henryho Jamese: Holubičí křídla, Zlatá mísa, Portrét dámy, Vyslanci, Přitažení šroubu a Šelma v džungli. Práce nejdříve nabízí krátký přehled několika kritický přístupů ke komedii v díle Henryho Jamese, vyjadřuje se k jejich platnosti, vysvětluje stanovisko autora práce a ukazuje, ve směru jakých názorových proudů se bude práce ubírat během rozboru komedie ve vybraných dílech. Práce dále dokládá platnost tvrzení, že James byl autor, kterému nechybělo sociální uvědomění....
Commodification of the collective memory: Yugonostalgia as a marketing strategy
Vukčević, Jovana ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Ondřej (oponent) ; Maurel, Marie Claude (oponent)
Komodifikace kolektivní paměti - Yugonostalgia jako marketingová strategie Tento dokument se zaměřuje na konkrétní typ současného nostalgie jugoslávské minulosti , objevující se v posledních letech přes post- jugoslávského prostoru - Yugonostalgia . Papír tvrdí, že v křižovatce kapitalistické ziskové a komunistického dědictví , nostalgie má se stal víc než jen pouhou diskursivní konstrukci , vznikající z idealizované kolektivní paměti - To se změnilo na opravdového marketingové strategie využívajícího Yugonostalgic symbolů . tento studie, a proto se zaměřuje na tomto vysoce ziskové formě Yugonostalgia tím, že argumentuje , že společnosti v regionu jsou do značné míry využívají " nostalgický " kapitál tím, že stimuluje pozitivní emoce minulosti spojena s určitými vzpomínky . To inklinuje vysvětlit, jak je nostalgie byly použity ke značce Jugoslávské produkty a jak kolektivní rozhodování vzpomínky dopad spotřebitele. Jak prostřednictvím identifikace s určitými hodnotami a produkty z období komunistické Jugoslávie , dělal celý nový trh nostalgie objevit ? Nejdůležitějším argumentem je, že zatímco lidé se spoléhali na nostalgii jako kolektivní terapie pro různé odchylky z paměti , zachovat hodnoty z období socialismu a vytvořit most s jejich bývalí krajané , některé značky (supermarket zboží tolik, kolik...
Negativita v televizním zpravodajství
Bobek, Martin ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
V diplomové práci nazvané Negativita v televizním zpravodajství jsme se zabývali strukturou televizního zpravodajství z pohledu dichotomie pozitivní vs. negativní zprávy v hlavních zpravodajských relacích České televize a televize Nova a dále jsme kategorii negativních zpráv podrobili hlubšímu zkoumání. Text začíná pojednáním o vztahu mediálních obsahů a vnější reality, kde jsme se opírali o poznatky ze sociálně- konstruktivistické teorie. Dále jsme se zabývali mechanismy a vlivy, které se projektují do podoby mediálních obsahů a poté se naše pozornost obrátila na to, jakými vlastnostmi by měly události disponovat, aby zaujaly pozornost žurnalistů. V návaznosti na vysvětlení konceptu zpravodajských hodnot jsme vysvětlili procesy bulvarizace a komercializace médií. Další část této práce je orientována na teoretické vymezení pojmu negativita v médiích. V tomto kontextu jsme stručně popsali výskyt negativních témat ve zpravodajství napříč dějinami, věnovali se mediálnímu násilí a jeho účinkům na publikum a dále definovali negativitu a na základě teoretického přehledu vymezili typologii negativních témat ve zpravodajství. Analýzou jsme vyšetřili podíl negativních zpráv ve zpravodajství komerční a veřejnoprávní televize. Zjistili jsme jaká témata v kategorii negativních zpráv převažují a dále je podrobili...
Analýza faktorů ovlivňujících komunikaci v prostředí nových médií na příkladu YouTube Beauty komunity
Pokorná, Tereza ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce pojednává o pr b hu komunikace v prost edí nových médií a ilustruje jej na p íkladu Beauty komunity na YouTube, jež se jeví jako prostor pro autonomní, na komer ních tlacích nezávislé vyjad ování a sdílení informací. Seznamuje se specifiky komunikace v prost edí YouTube a se základními charakteristikami Beauty komunity. P edstavuje n které teoretické koncepty, jež jsou s komunikací v prost edí nových médií spojovány a úzce souvisejí s jejím pr b hem v prost edí Beauty komunity, nap íklad Web 2.0, ob anská žurnalistika, i prosumace, nebo pojetí internetu jako nového prostoru pro ve ejnou diskuzi. Zárove p edstavuje pojetí politické ekonomie komunikace pojednávající o vstupu vn jších, p edevším komer ních faktor do pr b hu komunikace v prost edí tradi ních médií a jejich vlivu na podobu i formu obsah a dává jej do souvislosti s jistými vn jšími, komer ními tlaky, které pronikají do komunikace v prost edí Beauty komunity. Ve výzkumné ásti jsou prost ednictvím kvalitativní analýzy, jejímž východiskem je zakotvená teorie, zkoumány faktory ovliv ující komunikaci v tomto prost edí a je zjiš ován potencionální vliv vn jších komer ních tlak na podobu obsah a formu komunikace.
The Criticism of Bologna Process in Germany
Boťová, Kateřina ; Filipová, Lucie (vedoucí práce) ; Konrád, Ota (oponent)
Práce se zabývá německou kritikou evropských vysokoškolských reforem v rámci tzv. boloňského procesu. Mezi tyto reformy patří především rozdělení studia na dva, později tři cykly, zavedení jednotného kreditního systému nebo podpora mobility. Právě Německo představuje stát, kde boloňský proces vyvolal velkou akademickou diskuzi a stal se jedním z předmětů studentských protestů. Práce pojednává jak o kritice jednotlivých cílů a celkového pojetí reforem, tak o kritice jejich implementace v Německu. Zaměřuje se na to, kde leželo těžiště kritiky u pedagogů a kde u studentů. Analyzované období je ohraničeno podpisem Boloňské deklarace roku 1999 a rokem 2010, jež byl původně stanoven za konec procesu. Někteří akademici považovali boloňský proces za nástroj komercializace vysokého školství a odklon od modelu W. v. Humboldta. Většina ale upozorňovala na špatné zavádění reforem a nepochopení stanovených cílů. Podobný postoj zaujímali také studenti. Nejčastěji byly kritizovány nové bakalářské programy kvůli jejich nevhodné koncepci nebo nízké kvóty pro přijetí studentů do následujícího magisterského studia. Studenti zároveň zdůrazňovali nutnost více zohledňovat sociální rozměr reforem, který je podle nich nezbytný pro naplnění cílů boloňského procesu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.