Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Změna kompetencí zubních techniků
Palko, Matěj ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Vojáčková, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem změny kompetencí zubních techniků v podobě zavedení zahraničního modelu profese denturist/clinical dental technician. Součástí diplomové práce je návrh procesu změny kompetencí u nelékařského zdravotnického personálu v české stomatologii. V práci jsou rovněž zkoumány názory a postoje zubních techniků na daný návrh kompetencí, včetně analýzy a mapování zájmových skupin. V teoretické části diplomová práce vymezuje terminologii a legislativu současného modelu stomatologie v České republice. Popisuje hlouběji problematiku snímatelných náhrad jako jednu z oblastí výkonů zubních lékařů. Zároveň vymezuje problematiku snímatelných náhrad ve statistických, demografických a ekonomických souvislostech. Popisuje rovněž modely multidisciplinárních týmů používaných v ČR a v zahraničí. V závěru je zmiňována teorie potřebná pro zavádění změny a také zahrnuje hypotetický návrh procesu změny kompetencí zubních techniků, v němž mimo jiné charakterizuje použité modely pro zavádění změny. Empirická část zahrnuje návrh kompetencí zubních techniků, analýzu zájmových skupin a mapování postojů zájmových skupin. Dále analyzuje výsledky dotazníkového šetření, které vyjadřuje souhlasné názory zubních techniků na navrhovaný model zvýšení kompetencí. V diplomové práci se dochází k závěru, že...
Zavedení sociální služby v nestátní neziskové organizaci.
Nedobitá, Lucie ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Šedivý, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje popisu zavedení sociální služby v nestátní neziskové organizaci, která se rozhodla stát se registrovaným poskytovatelem sociální služby. Cílem práce je popis řízení vybrané fáze změny při zavedení terénní sociální služby v nestátní neziskové organizaci. Ve vybrané neziskové organizaci Azara sociální, z.s. jde konkrétně o zavedení terénní sociální služby osobní asistence. Vybranou fází zavádění změny je registrace této služby a jednotlivé kroky, od rozhodnutí pro zavedení změny, přes zpracování jednotlivých plánů a požadovaných podkladů, které jsou pro zažádání o registraci na příslušném krajském úřadě nezbytné. V práci jsou provedeny strategické analýzy pro rozbor vnějšího prostředí vybrané organizace a rozbor vnitřního prostředí. V práci je dále použita kvalitativní výzkumná metoda focus group pro získání návrhů a konkrétních kroků od vybraných zástupců managementu organizace, na jejichž základě je zpracován Plán pro zavádění změny a Plán rizik. Zhodnocení průběhu stanovené fáze zaváděné změny je provedeno prostřednictvím hloubkových rozhovorů s týmiž pracovníky. Záměrem práce je popsat průběh stanovené fáze tak, aby z tohoto popisu mohly čerpat i jiné organizace, které se rozhodnout stát se poskytovatelem zvolené sociální služby či rozšířit svoji stávající nabídku o...
Implementace paliativní péče do nemocnic
Kovaříková, Julie ; Loučka, Martin (vedoucí práce) ; Uhlíř, Marek (oponent)
Práce pojednává o zavádění paliativní péče do nemocnic a nahlíží na tuto problematiku v kontextu řízení změny ve zdravotnickém zařízení. V České republice je tento druh péče v nemocnicích zatím na samotném začátku a její zavádění představuje velkou výzvu. Cílem práce je zjistit, jaké faktory ovlivňují implementaci paliativní péče do nemocnic. V první části práce jsou nastíněna teoretická východiska týkající se paliativní péče a řízení změny. V empirické části je představen kvalitativní výzkum identifikující bariéry, které musely být při zavádění paliativní péče do nemocnic překonávány, a faktory, které implementaci pomáhaly. Během tohoto výzkumu bylo realizováno 66 rozhovorů se členy multidisciplinárních paliativních týmů ze 17 nemocnic. Všechny tyto nemocnice byly zapojeny do programu Nadačního fondu Avast s názvem Spolu až do konce. Zhodnocení výsledků výzkumu je zaměřeno na doporučení pro nemocnice, které by se rozhodly paliativní přístup ve svém zařízení rozšířit či s ním začít, a na výzvy pro budoucnost nemocniční paliativní péče v České republice. Výzkum probíhal pod odborným vedením Centra paliativní péče a sloužil zároveň jako závěrečné zhodnocení programu Spolu až do konce mapující zkušenosti zapojených nemocnic. Klíčová slova: paliativní péče, nemocnice, implementace, multidisciplinární...
Úloha ředitele školy v procesu managementu změny školy
Cysařová, Tereza ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí ředitele školy v procesu managementu změny a je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část pojednává o problematice managementu změny. Vymezuje příčiny změny, její fáze, proces, ale také to, jak se změna řídí a co je s tím spojeno. Další kapitoly se zaměřují na řízení změny v oblasti školství, především z pohledu ředitele školy. Závěr teoretické části se věnuje změně zavedení společného vzdělávání. Cílem výzkumné části je zjistit, jaké role sehráli ředitelé základních škol v Ústeckém kraji v procesu managementu změny zavedení společného vzdělávání. K výzkumnému šetření byla zvolena metoda kvantitativního výzkumu, technika dotazování. Výsledky například ukázaly, že většina ředitelů škol necítí změnu zavedení společného vzdělávání jako potřebnou ani dobře připravenou. Většina ředitelů má také pocit, že svým zaměstnancům poskytují prostor podílet se na řízení změny a jsou ochotni se svými zaměstnanci diskutovat, zajímají je jejich názory na změnu. Z výsledků také vyplynulo, že se v průběhu změny nejvíce věnovali roli manažera, vykonavatele, nebo všem třem rolím současně (role lídra, manažera a vykonavatele). KLÍČOVÁ SLOVA změna, řízení změny, role ředitele školy, společné vzdělávání
Role ředitele v budování kvality školy zapojené do projektu "Pomáháme školám k úspěchu"
Šuranská, Ivana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Matušková, Zuzana (oponent)
Závěrečná práce Role ředitele v budování kvality školy zapojené do projektu "Pomáháme školám k úspěchu" se zaměřuje na role ředitele školy jako lídra a manažera, které ovlivňují budování kvality školy. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá kvalitou školy, jejími indikátory, oblastmi řízení a kritérií hodnocení. Dále přináší teoretické poznatky o řediteli školy, jeho kompetencích v rolích lídra a manažera a o projektu "Pomáháme školám k úspěchu. Praktická část zjišťuje, k jakým kritériím rodiče přihlíželi při výběru školy pro své děti a co si představují pod pojmem "kvalitní škola". Dále analyzuje, jaké činnosti, které ředitel školy vykonává v roli lídra a manažera, jsou z pohledu učitelů a rodičů v budování kvality školy nejdůležitější a jak hodnotí přínos zapojení školy do projektu "Pomáháme školám k úspěchu." KLÍČOVÁ SLOVA: kvalita školy, ředitel školy, kompetence, role ředitele, lídr, manažer, řízení změny, inovace, projekt.
Posuny kurikulární koncepce obchodní akademie
Csölle, Viktor ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Název Posuny kurikulární koncepce obchodní akademie Autor Mgr. Viktor Csölle Katedra Centrum školského managementu Vedoucí práce PhDr. Jan Voda, Ph.D. Abstrakt Bakalářská práce se zabývá změnami, kterými prochází školní vzdělávací program pro studijní obor obchodní akademie a úlohou řídících pracovníků v tomto procesu. V teoretické části bakalářské práce je vyložen vývojový proces transformace českého vzdělávání se zaměřením na kurikulum obchodní akademie přechodem z celostátně centralizovaného ke školnímu vzdělávacímu programu. Pozornost je současně věnována úloze řídících pracovníků při řízení inovačních procesů. Výzkumná část se věnuje reflexi přístupů managementu obchodních akademií při řízení inovace kurikula. Výzkum se částečně opírá o školní vzdělávací program realizovaný na Obchodní akademii a Vyšší odborné škole sociální v Ostravě-Mariánských Horách. Závěr práce shrnuje problémové prvky implementace změny kurikula a staví je do role výchozích podkladů pro efektivní řízení rozvoje vzdělávacího programu v následujících obdobích. Klíčová slova Změna, řízení změny, kurikulum.
Zavádění etické výchovy do školního kurikula
Volfová, Lenka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
V teoretické části se věnuji problematice zavádění relativně nového vzdělávacího oboru etická výchova do vzdělávání. Zdůrazňuji klíčový význam etiky ve společnosti a popisuji charakteristiku předmětu etická výchova. Zabývám se manažerskými procesy řízení změny školního kurikula. Výzkumné šetření je zaměřeno na překážky zavádění etické výchovy do školního vzdělávání. Výstupem výzkumného šetření je identifikace překážek. Výstupem bakalářské práce je modelový postup implementace etické výchovy do školního kurikula na základě zobecnění dat a zkušeností, získaných v rámci dotazníkového šetření a návrhy k překonání překážek. KLÍČOVÁ SLOVA: Globalizace, společenské klima, klima školy, řízení změny, styly vedení, implementace změny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.