Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úloha ředitele školy v procesu managementu změny školy
Cysařová, Tereza ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí ředitele školy v procesu managementu změny a je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část pojednává o problematice managementu změny. Vymezuje příčiny změny, její fáze, proces, ale také to, jak se změna řídí a co je s tím spojeno. Další kapitoly se zaměřují na řízení změny v oblasti školství, především z pohledu ředitele školy. Závěr teoretické části se věnuje změně zavedení společného vzdělávání. Cílem výzkumné části je zjistit, jaké role sehráli ředitelé základních škol v Ústeckém kraji v procesu managementu změny zavedení společného vzdělávání. K výzkumnému šetření byla zvolena metoda kvantitativního výzkumu, technika dotazování. Výsledky například ukázaly, že většina ředitelů škol necítí změnu zavedení společného vzdělávání jako potřebnou ani dobře připravenou. Většina ředitelů má také pocit, že svým zaměstnancům poskytují prostor podílet se na řízení změny a jsou ochotni se svými zaměstnanci diskutovat, zajímají je jejich názory na změnu. Z výsledků také vyplynulo, že se v průběhu změny nejvíce věnovali roli manažera, vykonavatele, nebo všem třem rolím současně (role lídra, manažera a vykonavatele). KLÍČOVÁ SLOVA změna, řízení změny, role ředitele školy, společné vzdělávání
Fenomén volné hry u dětí předškolního věku
Cysařová, Tereza ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Pálenská, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je fenomén volné hry u dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá hrou a jejími souvislostmi. Důraz je kladen na postihnutí specifik pro hru předškolních dětí, její význam pro děti a dělení her dle různých hledisek. Volné hře ve vývoji předškolního dítěte je věnována celá kapitola v teoretické části. Empirická část obsahuje výzkumné šetření volné hry u dětí ve věku tří a čtyř let v mateřské škole. Cílem je popsat fenomén volné hry u dětí předškolního věku v prostředí mateřské školy. Jako výzkumné metody byly zvoleny zúčastněné přímé pozorování doplněné nestrukturovanými rozhovory s aktéry výzkumu, tedy samotnými dětmi. Byly zjištěny převládající typy her během volné hry a náměty, které děti během hry volily. Ukázalo se, jaké hračky a pomůcky děti při hře využívaly a jaký k nim zaujímaly vztah. Dále jsou popsány interakce dětí při hře a další charakteristické rysy volné hry předškolních dětí. Klíčová slova Fenomén hry, volná hra, dítě předškolního věku, mateřská škola

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.