Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úloha dětské sestry v prostředí základní školy
DOLEŽALOVÁ, Kateřina
Současný stav: V současné době je komunitní ošetřovatelská péče o děti v České republice velmi málo rozšířena, přestože do privatizace primární péče byla poskytována skrze Školní zdravotní službu, jejíž součástí byla školní sestra. Většina evropských zemí a téměř 102 zemí světa považuje školní ošetřovatelství za důležitou oblast komunitní péče, která podporuje zdraví dětí během školní docházky. S nárůstem chronických onemocnění u dětí a dospívajících pedagogové často realizují výkony, ke kterým nemají kompetence, na rozdíl od dětských sester, dle vyhlášky č. 391/2017 Sb. Cíle práce: Prvním cílem bylo zmapovat možnosti spolupráce komunitní dětské sestry s pedagogickými pracovníky na základních školách. Druhým cílem bylo zmapovat, jaká péče je poskytována dětem s chronickým onemocněním na základních školách. Třetím cílem bylo zjistit nejčastější omezení, se kterými se potýkají děti s chronickým onemocněním na základních školách. Čtvrtým cílem bylo zjistit postoje rodičů chronicky nemocných dětí k zavedení pozice komunitní dětské sestry do prostředí základní školy. Metodologie: Výzkumné šetření bylo zpracováno formou kombinované kvantitativně-kvalitativní analýzy. Kvantitativní výzkum byl proveden prostřednictvím nestandardizovaných dotazníků, které byly rozeslány online formou pedagogům základních škol v Plzeňském a Jihočeském kraji. Před samotným sběrem dat proběhla pilotní studie s 5 respondenty. V rámci dotazníkového šetření bylo získáno a následně zpracováno 104 dotazníků. Sběr dat probíhal v listopadu a prosinci roku 2023. Kvalitativní výzkum byl realizován prostřednictvím hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s rodiči dětí s epilepsií a diabetes mellitus 1. typu, navštěvující základní školy v Plzeňském kraji. Celkem bylo provedeno 9 rozhovorů s rodiči dětí s chronickým onemocněním. Sběr dat probíhal v lednu roku 2024. Výsledky: Z kvantitativního výzkumného šetření jsme na základě statistického testování hypotéz zjistili, že vztah zájmu pedagogů o spolupráci s komunitní dětskou sestrou na základních školách nesouvisí s délkou pedagogické praxe (p = 0,816). Naproti tomu bylo zjištěno, že průměrný zájem pedagogických pracovníků o spolupráci s komunitní dětskou sestrou na základních školách se podle zkušenosti s chronicky nemocným žákem liší (p = 0,015). Z kvalitativního výzkumného šetření vyplynulo, že péče o děti s chronickým onemocněním v prostředí základní školy je podmíněna typem chronického onemocnění, postojem pedagogů a vedením školy k danému onemocnění. Nejčastěji se děti s chronickým onemocněním potýkají s omezeními při hodinách tělesné výchovy, v závislosti na vyvolávajících faktorech vzniku komplikací těchto onemocnění. Ve výuce se potýkají s omezeními pouze děti s epilepsií. Rodiče chronicky nemocných dětí vyjádřili souhlasný postoj k implementaci komunitní dětské sestry do prostředí základní školy. Závěr a doporučení pro praxe: Z výsledků vyplývá, že péči o děti s chronickým onemocněním ve škole zajišťují převážně rodiče a třídní učitelé. Téměř polovina učitelů odmítá dětem podávat léky kvůli obavám z případných následků. U epilepsie byla zjištěna větší omezení při tělesné výchově než u diabetu. Rodiče vyjádřili souhlasný postoj k implementaci komunitní dětské sestry do prostředí základní školy. V závěru práce byla navržena úloha komunitní dětské sestry v prostředí základní školy s důrazem na preventivní péči, výchovu ke zdraví, neodkladnou péči a zejména péči o děti s chronickým onemocněním.
Změny stravovacích a pohybových aktivit v covidové době
Lorencová, Marie ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
Pandemie covidu narušila běžný chod v celé České republice, dotkla se i dětí školního věku, kterým se vlivem uzavření škol naprosto změnil denní rytmus. Děti zůstaly bez pravidelného pohybu ve škole i zájmových kroužcích, stravovaly se nepravidelně a s odlišnou skladbou jídla, posunuly si spánkový režim. Mnoho dětí se po ukončení proticovidových opatření vrátilo do škol ztloustlých a bez fyzické zdatnosti. U ztloustlých dětí by se tato změna mohla negativně promítnout do zdravotního stavu. Cílem této práce bylo získat informace o změnách stravovacích zvyklostí a pohybu dětí školního věku v době před přijetím proticovidových opatření, v době lockdownu a následně po něm. Získané informace z jednotlivých období byly porovnány a vyhodnoceny. Dalším cílem bylo zjistit, zda u sledované skupiny dětí vlivem změněného denního režimu během covidových restrikcí došlo ke zvýšení jejich hmotnosti či nikoli a u dětí, které na hmotnosti přibraly, byly sledovány vybrané hodnoty z rozboru krve odebraného u praktického lékaře pro děti a dorost, zda se tyto hodnoty posunuly mimo referenční meze. Zpracováním odpovědí dotazníků předpokládám potvrzení tří předpokladů, že děti během lockdownu zhoršily své stravovací návyky jak ve složení, tak v četnosti porcí denně, že se během lockdownu nevěnovaly stejně intenzivně...
Dopad koronakrize na motivaci a tělesnou zdatnost žákovských kategorií ve fotbale v karlovarském kraji z pohledu trenérů
Merkl, Lukáš ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
NÁZEV: Dopad koronakrize na motivaci a tělesnou zdatnost žákovských kategorií ve fotbale v Karlovarském kraji z pohledu trenérů AUTOR: Lukáš Merkl KATEDRA: Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Martin Pádivý Abstrakt: Obsahem bakalářské práce je problematika koronavirové krize ve spojení s fotbalovými tréninky dětí staršího, mladšího, středního, školního věku. Cílem výzkumného projektu je zmapovat faktickou situaci v oblasti motivace a fyzické zdatnosti jedinců k trénování fotbalu v postcovidové době z pohledu samotných trenérů a popsat, zda a jakým způsobem bylo k tréninkům a k tréninkové motivaci přistupováno v průběhu koronavirové krize a po jejím ukončení. Na základě dotazníku a rozhovorů s trenéry mládeže zjistit, jak koronakrize dokáže ovlivnit tréninkové jednotky dětí staršího, mladšího, středního, školního věku, a jak ovlivnila jejich motivaci. Zároveň je cílem zjistit, zda se žáci po nucené pauze zhorší či zlepší ve své tělesné zdatnosti. Získat tak představu o motivaci a fyzické zdatnosti dětí v době lockdownu. Zaměřit se na celkové počty dětí po návratu k normálním formám tréninkových jednotek. Zjistit, jak obtížné je v době vládních opatřeních trénování mládeže a jakými formami to bylo možné. Klíčová slova: koronavirová krize, motivace, tréninkové jednotky, dítě školního věku, tělesná...
Volnočasové aktivity žáků ve 3. až 5. ročníku základní školy a jejich vztah k alkoholu a tabáku
Vopěnková, Tereza ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Bakalářská práce jejímž cílem bylo zmapování volnočasových aktivit žáků 3. až 5. třídy základní školy je rozdělena na část praktickou a teoretickou. V teoretické části jsem se zabývala charakteristikou a psychologií dětí tohoto věku a rizikovými situacemi spojenými s závislostí na alkoholu a kouření. Dále obsahuje vymezení pojmu volný čas a jeho trávení u dětí. A v poslední řadě jsem se zde zajímala o alkohol a kouření, včetně závislosti na nich. V praktické části jsem zpracovala výsledky mého zkoumání, kdy výzkumný vzorek činilo 120 dětí ze 3. až 5. třídy ve dvou základních školách v malém a větším městě.
Narušená komunikační schopnost u dětí předškolního a mladšího školního věku
Šafářová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Ve své bakalá ské práci se zam uji na výskyt narušené komunika ní schopnosti u d tí edškolního v ku. Zajímají m poruchy i, které se b žn vyskytují v této v kové kategorii. Jednotlivé poruchy popisuji - jak se projevují a jaký mají individuální dopad na dít . Zda samo tuto vadu vnímá a jakým zp sobem. Dále se v nuji i logopedické intervenci, zam uji se na to, jakým zp sobem v mate ských školách s t mito d tmi pracují. Zda mají školy vlastního logopeda nebo zodpov dnost nápravy nechávají pedagogové pouze na rodi ích. Též mapuji situaci u d tí v prvním pololetí 1. t . ZŠ zda NKS má stejný výskyt i je patrný spíše úbytek. C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange.cz C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange. cz
Odměny a tresty z pohledu školních dětí
Bursíková, Aneta ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce "Odměny a tresty z pohledu školních dětí" pojednává o rizicích odměn a trestů. Popisuje druhy trestu a druhy odměn s jejich kladnými i zápornými vlastnostmi. Praktická část je tvořená výzkumem založeném na dotazníkovém šetření, který vyplňovali respondenti z 5. a 6. tříd ze dvou vybraných základních škol a jedné vybrané volnočasové skupiny. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak respondenti přistupují k trestu a odměně, co považují za trest, co za odměnu a jaký jim byl udělen nejhorší trest, jaké měli poté pocity. Kdo je trestá nejčastěji a zda je rozdílnost odpovědí podmíněna genderově. Klíčová slova odměna, trest, dítě školního věku, rodinná výchova
Hodnocení slovní zásoby u dětí se sluchovým postižením ve školním věku
Sehnoutková, Adéla ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením slovní zásoby v českém znakovém jazyce u dětí se sluchovým postižením ve školním věku, kteří navštěvují základní školu pro sluchově postižené. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se skládá celkem ze tří kapitol. První kapitola se zabývá významem sluchu, klasifikací sluchového postižení a diagnostikou sluchových vad. V práci je také představen rozvoj řeči u dětí se sluchovým postižením a dětí intaktních, dále specifické rysy vyskytující se k řeči osob se sluchovým postižením. Součástí je výčet testů, kterými lze hodnotit slovní zásobu u dětí školního a předškolního věku. V poslední kapitole teoretické části je popsán vývoj dítěte v období školního věku. Teoretická část se zabývá výzkume aktivní slovní zásoby u dětí se sluchovým postižením na prvním stupni základní školy pro sluchově postižené. Výzkumné šetření je zpracováno kvalitativní formou a hlavním cílem práce je zjistit, jaká je slovní zásoba v českém znakovém jazyce u žáků vzdělávajících se na 1. stupni školy pro žáky se sluchovým postižením a ověření, zda je zvolený testový materiál vhodný pro práci s těmito dětmi. V závěru jsou uvedena doporučení pro praxi. Testový materiál by mohl být návodem, jak s těmito dětmi pracovat během ověřování jejich znalostí v oblasti...
Nespecifické střevní záněty
Růžičková, Radka ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Červinková, Monika (oponent)
Nespecifické střevní záněty IBD jsou nespecifické střevní záněty zastoupeny dvěma podjednotkami - ulcerózní kolitidou (UC) a Crohnovou nemocí (CD). UC je onemocnění, pro které je typické postižení sliznice střeva od rekta směrem k proximálním částem trávicího traktu. Postižení je zde omezeno pouze na tlusté střevo. U CD je zasažena celá střevní stěna s častým projevem v ileocekální oblasti, ale postižen může být celý tračník i tenké střevo. Pacienti s UC i CD mívají shodné extraintestinální projevy choroby. Pozornost při terapii těchto onemocnění se v poslední době soustřeďuje na biologickou léčbu. Postižení IBD nejsou i přes komplikace a častou invalidizaci vyloučeni z běžného života, tedy ze školní docházky, sportu a dalších aktivit. Tito pacienti se mohou setkávat a hledat radu ve sdruženích pro IBD, která jsou celosvětově zastoupena.
Odměny a tresty z pohledu školních dětí
Bursíková, Aneta ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce "Odměny a tresty z pohledu školních dětí" pojednává o rizicích odměn a trestů. Popisuje druhy trestu a druhy odměn s jejich kladnými i zápornými vlastnostmi. Praktická část je tvořená výzkumem založeném na dotazníkovém šetření, který vyplňovali respondenti z 5. a 6. tříd ze dvou vybraných základních škol a jedné vybrané volnočasové skupiny. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak respondenti přistupují k trestu a odměně, co považují za trest, co za odměnu a jaký jim byl udělen nejhorší trest, jaké měli poté pocity. Kdo je trestá nejčastěji a zda je rozdílnost odpovědí podmíněna genderově. Klíčová slova odměna, trest, dítě školního věku, rodinná výchova
Posturální funkce a motorické dovednosti dětí s vadným držením těla
Pelánková, Zuzana ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Syslová, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá dvěma diagnózami dětského věku - vadným držením těla a vývojovou poruchou koordinace. Ve své teoretické části shrnuje dostupné informace a aktuální poznatky o daných problematikách se zaměřením na etiologii, prevalenci v populaci, prognózu, metody hodnocení, diagnostiku i terapii. Hlavním cílem praktické části diplomové práce bylo zhodnotit motorické dovednosti cvičených dětí s vadným držením těla ve srovnání s dětmi běžné populace. Za tímto účelem byly výzkumná skupina (13 dětí, průměrný věk 9,85 let) a kontrolní skupina 1 (16 dětí, průměrný věk 9,94 let) otestovány testem Movement Assessment Battery for Children 2. Mezi motorickými dovednostmi cvičených dětí s vadným držením těla a motorickými dovednostmi dětí z běžné populace jsme neprokázali rozdíl. Dále jsme v práci zjišťovali, zda děti s vadným držením těla, které jsou vedeny v terapii, vykazují méně pohybové aktivity oproti běžné populaci. Z dotazníků vyplněných rodiči testovaných dětí jsme zjistili, že v kvantitě mimoškolní pohybové aktivity dětí s vadným držením těla a dětí z běžné populace není statisticky významný rozdíl. Rozdíl jsme neprokázali ani v testu postury a posturálních funkcí, kde bylo naším cílem zjistit, zda vadné držení těla dětí významně ovlivní výsledky tohoto testování. Powered by...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.