Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transducers in Automata Library Mata
Chocholatý, David ; Lengál, Ondřej (oponent) ; Holík, Lukáš (vedoucí práce)
We implement finite transducers in a new fast and simple automata library Mata. Finite transducers are finite state machines modelling rational relations. Our primary use case for finite transducers is encoding replace operations (replacing a word or a regular pattern with a string literal). A recent automata-based SMT string solver Z3-Noodler uses Mata as a backbone of its decision procedure. Z3-Noodler needs finite transducers to analyse string manipulating programs with replace operations. The analysis of said programs used in web applications prevents software attacks such as cross-site scripting (XSS) or code injection. The distinctive features of Mata include simplicity (simple to use, modify and extend) and efficiency (fast to run). We design the representation and algorithms for finite transducers to fit the simplicity and efficiency requirements. We inherit and extend the existing data structures and algorithms for finite automata in Mata to represent the finite transducers and their operations. The representation for finite transducers serves as a common data structure and interface for the finite transducers and future representation of automata using multi-terminal binary decision diagrams to handle large alphabets. We further extend the design with algorithms to construct finite transducers modelling replace operations defined in SMT-LIB. Finally, we run an experimental evaluation of performance of finite transducers in Mata on a new benchmark with replace operations from runs of Z3-Noodler and from solving problems in pattern matching.
Promítaná rozšířená realita pro robotické pracoviště
Štrof, Jakub ; Kapinus, Michal (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření promítaného uživatelského rozhraní, které vhodně doplní aplikaci pro programování robotů AREditor a kalibrace Kinectu a projektoru pomocí existující kalibrační metody. Pro kalibraci jsem použil metodu procam-calibration, která využívá promítání Grayových kódů na šachovnici pro výpočet kalibračních parametrů. Pomocí ní mohou být virtuální objekty umisťovány na správné místo v reálném prostoru. Uživatelské rozhraní jsem implementoval v herním engine Unity. Testováním rozhraní bylo zjištěno, že uživateli pomáhá lépe pochopit vztah mezi reálným a virtuálním prostorem při umisťování virtuálních objektů do robotického pracoviště. Také zlepšuje povědomí uživatele o pohybech robota při spolupráci.
Transparentnost hlasu a světla
Hejduk, Adam ; Tomáš,, Svoboda (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Transparentnost hlasu a světla představuje audiovizuální instalaci, tématem které je individuální reflexe okolí prostřednictvím tvorby fiktivních příběhů. Autor se v ní zabývá také možností přesahů svých dosavadních prací a tvorbou tematické návaznosti. Instalace propájí soubor subjektivních fiktivní narací. Instalace je scénografického charakteru a představuje platformu pro vyprávění osobních výpovědí a představ.
Projekce dat do scény
Walter, Viktor ; Horák, Karel (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá spoluprací kamer a projektorů při promítání dat do scény. Popisuje prostředky a teorii potřebnou pro takovou spolupráci a navrhuje demonstrační úlohy. Součástí práce je program, který dokáže za pomoci projektoru a kamery získat potřebné parametry těchto zařízení. Kromě toho program dokáže i demonstrovat kvalitu kalibrace promítáním vzoru na objekt podle jeho aktuální polohy a natočení a rovněž i rekonstruovat tvar objektu za pomoci projekce strukturovaného světla. Rekonstrukci tvaru je možné demonstrovat promítáním vrstevnicového vzoru nebo vizualizací obtékající vody. Práce taktéž popisuje některé problémy a pozorování, ke kterým se při tvorbě a testování programu přišlo.
Augmentovaná realita a její využití
Ibehej, David ; Holoubek, Tomáš (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Augmentovaná realita je jednou z nejvíce rozvíjených technologických oblastí. S tím koresponduje to, že o ní slýcháváme čím dál častěji, a právě proto bychom s ní měli do budoucna počítat. Tato práce se pokouší poskytnou stručnou rešerši v okruzích její definice, historie, současného využití, nedostatků a možností v oblasti herních enginů a vývojářských nástrojů. V druhé části pak demonstruje možné využití v průmyslu řešením projekce a interakce mechanické součásti.
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky 3D počítačové grafiky
Morávek, Jan ; Mokrý, Ondřej (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá počítačovou 3D grafikou a implementací výukových aplikací v jazyce JavaScript. Mezi probírané oblasti práce patří transformace objektů, Beziérovy pláty a role kamery ve scéně. V práci je popsán teoretický základ těchto oblastí a následně se práce věnuje vytvořeným výukovým aplikacím. Práce obsahuje detailní popis fungování a implementace vytvořených aplikací. V závěru práce jsou zmíněna možná rozšíření těchto aplikací.
Softwarové metody modelování analytických ploch
Stodola, Jakub ; Štarha, Pavel (oponent) ; Martišek, Dalibor (vedoucí práce)
V první části se práce zabývá projekcí bodů z Euklidova prostoru do roviny a zobrazením takto vzniklých rovinných bodů na počítači. Druhá část se zaměřuje na diskretizaci analyticky zadané plochy. To je její aproximace sítí bodů, které díky předchozí části dokážeme zobrazit na počítači. Třetí část se věnuje obarvení plochy různými typy výplně. Nakonec je přidáno softwarové řešení.
Zastřešení vlakového nástupiště
Konečný, Štěpán ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce zastřešení železničního nástupiště v Brodku u Přerova. Půdorys je lichoběžníkového tvaru délky 54,0 m, šířky 10,4 m v nejširší části a šířky 8,2 m v nejužší části, největší výška konstrukce 5,2 m. Nosnou část tvoří příčné rámy, které se skládají z příhradových vazníků podepřených plnostěnými sloupy. Materiál konstrukce je ocel S235J2.
Porovnání stínových metod
Kiss, Marcel ; Milet, Tomáš (oponent) ; Tóth, Michal (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá porovnávaním techník vrhania tieňov objektov v rámci scény. V teoretickej časti popisuje a porovnáva možné riešenia vrhania tieňa a podrobnejšie postupy metód Shadow Mapping a Shadow Volumes, ktoré patria medzi najpoužívanejšie techniky tieňovania v reálnom čase. Hlavnou časťou je návrh a implementácia týchto dvoch tieňových metód s využitím knižnice OpenGL. V časti merania porovnáva podľa grafov s nameranými hodnotami a na záver zhodnotenie výsledkov.
Sada webových nástrojů pro geolokalizační systém
Bečka, Petr ; Brejcha, Jan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Hlavním cílem bakalářské práce je vytvoření webové sady nástrojů, pomocí kterých lze zobrazovat výsledky a využívat funkčnosti geolokalizačního systému LOCATE. Výsledné informace lze zobrazit v podobě webové mapy a digitáního modelu terénu. Pro interakci s uživatelem je připraveno rozhraní pro nahrávání fotografií. Dále byl vyvinut způsob, pomocí kterého lze upravit vzhled a funkcionalitu zobrazovacích prostředků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.