Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 782 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozhovory 2.0 - Využití AI pro orální historiky
Haubert, Marek ; Hlaváček, Jiří (vedoucí práce) ; Wohlmuth Markupová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá propojením orální historie s moderními informačními technologiemi (IT), a především umělou inteligencí (AI). Cílem je prozkoumat, jak mohou tyto technologie obohatit praxi orálních historiků a zefektivnit zpracování orálně-historických rozhovorů. Práce na praktických ukázkách demonstruje možnosti integrace AI a IT služeb ve všech fázích orálně-historického výzkumu, tedy od přípravy na rozhovor přes jeho realizaci a následnou transkripci, analýzu, interpretaci až po jeho zabezpečení, archivaci a publikaci veřejnosti. V diplomové práci je kladen důraz na praktické ukázky použití jednotlivých technologií a na rešerši dostupných služeb a nástrojů, které mohou usnadnit nahrávání rozhovorů, jejich přepis, analýzu sentimentu či vytváření metadat.
Možnosti umělé inteligence při vývoji webových stránek
Vaň, Denis ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Procházka, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím moderní umělé inteligence, specificky modelu GPT-4 od společnosti OpenAI, pro vývoj webových stránek a aplikací. Úvodní část poskytuje přehled o umělé inteligenci a detailně popisuje klíčové charakteristiky a vývoj modelu GPT-4. Jsou zde vysvětleny základní principy jeho fungování, včetně transformátorové architektury a technologií jako Multi-Head Attention a Positional Encoding, které jsou zásadní pro jeho výkonnost. Dále se práce věnuje zkoumání tokenizačních procesů, včetně Byte Pair Encoding, a jejich vlivu na modelovou efektivitu. Také se posuzují limity počtu tokenů, cenová politika a správa tokenů. Dále je diskutován širší kontext významu GPT-4 pro budoucnost umělé inteligence a zpracování přirozeného jazyka. V teoretické části je také uvedeno, jak a kde se dá GPT-4 použít. V praktické části bakalářské práce je prezentováno, jak model GPT-4 může samostatně vytvářet webové projekty různé složitosti, počínaje jednoduchými stránkami v HTML a CSS až po složitější aplikace využívající JavaScript, PHP a databáze. Začíná se s projekty, jako jsou osobní vizitky a interaktivní formuláře, které demonstrují základní schopnosti GPT-4 v tvorbě a stylizaci webového obsahu. Postupně se přidávají složitější technologie, které umožňují vytvářet dynamické a...
Využívání nástrojů umělé inteligence ve vzdělávání
Budský, Dominik ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Beneš, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím umělé inteligence, zejména generativních prediktivních modelů textu, jako je například model GPT, ve vzdělávacím procesu. Cílem práce je poskytnout učitelům, studentům a žákům komplexního průvodce, jak tyto nástroje efektivně využívat k obohacení výukového procesu, podpoře kreativity a efektivnější přípravě. Práce podrobně popisuje aplikaci umělé inteligence ve školství, včetně přípravy na hodiny, organizace a inspirace pro pedagogy, ale také přínosy pro žáky a studenty při učení a práci s informacemi. Praktické aplikace a prompty pro chatboty jsou demonstrovány s cílem ukázat, jak mohou pedagogové, studenti a žáci tyto nástroje využívat ve svůj prospěch. Práce zdůrazňuje, že integrace umělé inteligence do pedagogické praxe nabízí řadu výhod, od personalizace učení po zlepšení dostupnosti vzdělání a zdůrazňuje potenciál umělé inteligence pro transformaci tradičních vzdělávacích metod, a to s důrazem na přístupnost pro všechny pedagogy, studenty a žáky.
Moderní vibrodiagnostika strojů a hodnocení datových souborů neuronovými sítěmi
Koníček, Tomáš ; Holoubek, Tomáš (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na technickou diagnostiku s důrazem na vibrodiagnostiku strojů a zařízení. Cílem je provést rešerši sledování vibrací pomocí moderních on-line systémů a zkoumat možnosti zpracování získaných datových souborů s využitím neuronových sítí. Analyzuje se vibrační monitoring od firmy Siemens SIPLUS CMS, včetně popisu jednotlivých hardwarových a softwarových komponent. Práce se dále zaměřuje na diagnostiku strojů s využitím reálného modelu vybaveného systémem SIPLUS CMS ve spolupráci s programovatelným automatem SIMATIC S7-1200. Získaná data budou přenášena přes protokol FTP k dalšímu zpracování v programu Matlab. Budou navrženy a použity modely neuronových sítích, které budou natrénovány na naměřených datech. Bude použit model konvolučních neuronových sítí. Výsledky budou vyhodnoceny a bude vznesen závěr.
Ritterkreuz: Action Game with Artificial Intelligence
Kubala, Jan ; Vlnas, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to create an action game which apart from the expected mechanics also delivers historical information in an interesting way. The game contains one level, which tries to authentically depict the Jabłonków incident, which was a skirmish between a German saboteur unit and Polish garrison at the Czech-Polish border. It is a stealth tactical first person shooter, which focuses on improved player movement, artificial intelligence of the enemies and accurate depiction of the local area. Player’s movement is a custom physics based solution which provides additional functionality, like multiple levels of crouch, or dynamic scaling of obstacles. The enemy AI has a range of behaviors, which allow it to function in both calm and combat environment and just like the player, it uses weapons with ballistically simulated projectiles. To make the map as accurate as possible, real life scanned cloud point data was used, which was then processed to generate the terrain. There is also a section with documents and notes compiled from various testimonies, which should familiarize the player with the circumstances of this skirmish.
Počítačová hra s umělou inteligencí
Ludrovan, Tomáš ; Goldmann, Tomáš (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem počítačové hry pro více hráčů a prozkoumáním možností použití umělé inteligence pro implementaci entit řízených počítačem. Hra je psána v programovacím jazyce C++ a využívá knihovnu SDL2 pro realizaci uživatelského vstupu a výstupu na obrazovku. Mimo jiné jsou zde také popsány různé běžně používané algoritmy z oblasti umělé inteligence, které hra využívá buď přímo, nebo jejich upravenou variantu.
Recognition of movements of an active upper limb prosthesis for modern needs.
Pelypenko, Ihor ; Mézl, Martin (oponent) ; Harabiš, Vratislav (vedoucí práce)
This work explores the field of modern limb replacements, with a focus on optimizing control of the motion functions of active prosthetics. The project's goal is to analyze and process data to create a classification system for subsequent use on our own data. The first part is dedicated to survey results from two groups of volunteers (physically healthy and limited individuals), comparing them, and selecting the most relevant upper limb functions. EMG processing methods are then studied, followed by the selection of the most appropriate one. Also described is the process of obtaining own database and its processing. In the final part are described creation and testing functionality of the artificial intelligence model and inferred whether the results are successful.
Využití umělé inteligence pro automatizaci obchodování na burze
Čermák, František ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Tahle diplomová práce se zabývá využitím umělé inteligence pro automatizaci obchodování na burze. Hlavním cílem bylo prozkoumat současné technologie aplikované v algoritmickém obchodování a následně navrhnout a vyvinout automatizovaný obchodní systém využívající umělou inteligenci. Práce se zaměřuje na různé aspekty algoritmického obchodování, včetně vysokofrekvenčního obchodování, cloudových řešení, strojového učení, blockchainu a smart contracts. Dále zkoumá aplikace umělé inteligence v obchodování, jako je prediktivní analytika a zpracování přirozeného jazyka, a diskutuje etické a regulační výzvy spojené s touto technologií. Návrh a vývoj automatizovaného obchodního systému je popsán detailně, včetně architektury systému, volby programovacích jazyků a nástrojů, a implementace obchodních algoritmů. Výsledky ukazují, že využití umělé inteligence může výrazně zvýšit efektivitu a přesnost obchodování na burze, avšak je třeba vzít v úvahu technologická a etická rizika. Tato práce přináší významný příspěvek k výzkumu v oblasti algoritmického obchodování a poskytuje základy pro další výzkum v optimalizaci obchodních algoritmů a integraci nových technologií.
Artificial intelligence and politeness: a small-scale experimental study
Finkevich, Dzmitryi ; Smutný, Milan (oponent) ; Sučková, Magda (vedoucí práce)
This study aims to verify the hypothesis that an AI application provides better responses when given polite prompts. Based on the established politeness theories by Brown and Levinson (1987) and Leech (1983, 2014), an experiment was designed and conducted, in which ChatGPT, popular chatbot based on the conversation with users, was prompted using positive and negative politeness strategies and without them. The generated responses are analysed and then compared in terms of content and language means. Drawing from the experiment’s findings, this paper provides a set of practical recommendations for users to optimize AI prompts to achieve more accurate results.
Moderní přístup k měření citlivosti mikrobiálních kultur na antibiotika s využitím strojového učení
Lepík, Jakub ; Burget, Radim (oponent) ; Čičatka, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku měření citlivosti mikrobiálních kultur na antibiotika (AST), konkrétně na vylepšení a automatizaci vyhodnocení diskové difúzní metody pomocí strojového učení a architektur pro detekci objektů v obraze. Díky využití vývojové platformy TensorFlow a rozsáhlé datové sady, na níž byly vytrénovány vlastní detekční modely, jako je EfficientDet, je umožněno zpracování široké škály vstupních dat. To přináší možnost využití mobilních zařízení vedle tradičních laboratorních přístrojů při vyhodnocování této metody. Pomocí dalších technik zpracování obrazu a knihovny OpenCV byl vyvinut vlastní algoritmus na měření velikosti inhibičních zón, který je společně s detekčními modely integrován v rámci modulu do webové aplikace společnosti Bruker Daltonics GmbH & Co. Tento modul, vyvíjený pomocí platformy ASP.NET, je přehledným a užitečným nástrojem pro asistenci pracovníkům v mikrobiologických laboratořích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 782 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.