Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 490 záznamů.  začátekpředchozí254 - 263dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv pracovní pozice na způsob stravování a možnosti edukace zaměstnanců ve vybraném regionu
Jirkovská, Markéta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou stravování zaměstnanců, třech vybraných pracovišť, s ohledem na pracovní pozici, způsob stravování a dále také případné zdravotní problémy, které souvisejí s výkonem jejich práce. Cílem diplomové práce je zjistit, jestli existuje vliv pracovního prostředí na stravování zaměstnanců, dále také jak se stravovací návyky během pracovní doby odrážejí na jejich zdravotním stavu. Teoretická část se zabývá problematikou zdraví, programem Zdraví 2020 a dále také postupy jak své zdraví chránit a předcházet tím vzniku nemocem. Praktická část analyzuje a vyhodnocuje data získaná metodou dotazníkového šetření mezi třemi vybranými pracovišti Z dotazníkového šetření je patrné, že pozice ovlivňuje nejenom způsob stravování, ale i případné zdravotní problémy. KLÍČOVÁ SLOVA zdraví, program Zdraví 2020, ochrana zdraví, zaměstnanci, dotazníková šetření, chronická onemocnění, vztahy na pracovišti, stravování
Problematika komunikace mezi zdravotnickým personálem a pacientem
Herodesová, Denisa ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce zaměřená na problematiku komunikace mezi zdravotnickým personálem a pacientem se zabývá postoji, znalostmi a etickou problematikou při komunikaci mezi zdravotníkem a pacientem. Cílovou skupinou je zdravotnický personál lůžkového oddělení, ale i specializovaného ambulantního provozu. Teoretická část vysvětluje význam komunikace mezi zdravotnickým personálem a pacientem v určitém systému zdravotnictví. Také se zdůvodňuje, proč je problematika etiky důležitá ve vztahu ke komunikaci. Veškeré teoretické poznatky jsou podloženy na základě dostupných literárních pramenů. V praktické části je popsána příprava, realizace a výsledky výzkumného šetření. Postupné kroky vedly k zjištění aktuální situace v dané problematice. Bylo zjištěno, že postoje i znalosti v oblasti komunikace s pacientem se liší. Dále bylo zjištěno, že aktuální vzdělávací programy a učební plány vybraných škol splňují úroveň školního kurikula, ale je opomíjena praktická výuka komunikačních dovedností. KLÍČOVÁ SLOVA: etika, komunikace, pacient, zdravotnický personál, zdravotnické zařízení
Aktivní trávení času u osob s mentálním postižením: případové studie klientů chráněného bydlení
Pěnková, Michaela ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na aktivní trávení času u osob s mentálním postižením, kteří jsou uživateli chráněného bydlení. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, a to na část teoretickou a část praktickou. První kapitola teoretické části definuje mentální postižení, předkládá klasifikaci mentální retardace a také se zaměřuje na etiologii mentálního postižení. Druhá kapitola se zaměřuje na období dospělosti, rozdělení jednotlivých etap období dospělosti a jejich charakteristiku, dále uvádí období dospělosti u osob s mentálním postižením a psychické zvláštnosti osob s mentálním postižením. Třetí kapitola charakterizuje sociální službu chráněné bydlení a zároveň jsou shrnuty další možnosti bydlení pro osoby s mentálním postižením. Čtvrtá kapitola vymezuje pojem volný čas a zabývá se problematikou trávení volného času u osob s mentálním postižením. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkum. Pro sběr dat byla využita metoda rozhovoru. Rozhovory probíhaly s uživateli chráněného bydlení a osobní asistentkou téhož chráněného bydlení. Cílem výzkumné části je zjistit, jak uživatelé chráněného bydlení tráví svůj čas. Za tímto účelem byly vytvořeny výzkumné otázky zaměřené především na typ volnočasových aktivit. Na základě informací získaných z rozhovorů s uživateli a asistentkou jsou...
Podpora zdraví na 1. stupni základních škol
Pospíšilová, Denisa ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma Podpora zdraví na 1. stupni základních škol je zjistit míru plnění některých očekávaných výstupů z oblasti podpory zdraví stanovených RVP ZV na dvou vybraných základních školách ve středočeské obci Dolní Břežany. Teoretická část práce se věnuje pojetí zdraví a jeho determinantám. Popisuje způsoby podpory zdraví a důvody, proč ho v rámci celé populace podporovat. Vymezuje pojem zdravotní gramotnost a možnosti jejího zvyšování u žáků na 1. stupni základních škol. Také je v ní zmíněno, jak je podpora zdraví ukotvena v RVP ZV a příklad, jak je možné budovat ve škole prostředí podporující zdraví nad rámec RVP ZV. Dále uvádí charakteristiku žáka mladšího školního věku a jeho vývojové specifikace. V praktické části je zjišťováno, v jaké míře jsou plněny některé očekávané výstupy žáků na 1. stupni z oblasti podpory zdraví stanovené RVP ZV na dvou vybraných základních školách. K dosažení tohoto zjištění je využito metod kvalitativního šetření. Byly připraveny dva strukturované rozhovory. Jeden pro žáky 1. stupně základní školy a druhý pro učitele, kteří na 1. stupni základní školy učí. Rozhovory byly zaznamenány na nahrávací zařízení a následně přepsány do elektronické písemné podoby. Závěr praktické části se věnuje zhodnocení získaných odpovědí a navrhuje možné projekty,...
Prevence syndromu vyhoření u pracovníků vybraného domova pro seniory
Bruková, Jana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je syndrom vyhoření s důrazem na jeho prevenci. V teoretické části se věnuje charakteristice tohoto jevu, popisuje nejčastější symptomy, příčiny a diagnostiku. Zabývá se prevencí, supervizí a možnými intervenčními přístupy. Představuje sociální službu domov pro seniory včetně jejích uživatelů a pracovníků ze sociální oblasti. Cílem výzkumné části je zjistit, jakým způsobem mohou ovlivnit riziko syndromu vyhoření faktory jako vzdělání, zkušenost a osobní rysy. Zároveň sleduje, jakým způsobem pracovníky ovlivňuje pracovní prostředí domova pro seniory a supervize. V rámci realizovaného kvalitativního výzkumu je jako stěžejní využita metoda polostrukturovaných rozhovorů, ve kterých jsou zjišťovány názory a pocity pracovníků na jednotlivé faktory. Hlavní metoda je doplněna o pozorování. Výzkumem je zjištěno, že vzdělání a supervize nemají výrazný vliv na prevenci syndromu vyhoření. Na druhou stranu jako významné aspekty se ukazují prostředí domova, zkušenost a osobní rysy pracovníků. KLÍČOVÁ SLOVA: syndrom vyhoření, prevence, stres, supervize, domov pro seniory
Stimulace jedince s tělesným a kombinovaným postižením s využitím Vojtova terapeutického konceptu
Kotrbatá, Eliška ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Práce "Stimulace jedince s tělesným a kombinovaným postižením s využitím Vojtova terapeutického konceptu", pojednává o aplikaci Vojtovy metody reflexní lokomoce u novorozených dětí a kojenců. Teoretická část práce se zabývá vývojem metody, popisem základních principů a následného uplatnění. Prostor je ponechán i samotné diagnostice dle profesora Vojty. V další části práce je popis dědičného onemocnění, svalové dystrofie. V textu je uvedeno základní rozřazení onemocnění, popis diagnostických postupů a možností léčby při onemocnění. Jedna z kapitol je zaměřena na konkrétní typ - pletencovou svalovou dystrofii. Popsány jsou základní projevy a obtíže, které s sebou onemocnění přináší. Empirická část využívá sběru dat za pomoci dotazníků k získání komplexního pohledu na aplikaci Vojtovy metody od rodičů novorozených dětí a kojenců s tělesným a kombinovaným postižením.
Styly učení a jejich efektivita u žáků s SPU
Nyklíčková, Zdeňka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se věnuje stylům učení a jejich efektivitě u žáků se specifickými poruchami učení. Teoretická část popisuje problematiku specifických poruch učení, současnou legislativu a možnosti péče o žáky se specifickými poruchami učení ve školském poradenském zařízení, styly učení, učební návyky u žáků se specifickými poruchami učení a základní diagnostiku stylů učení. Praktická část se věnuje výzkumnému šetření a zahrnuje kvantitativní výzkum, který se zaměřuje na odhalení převažujícího stylu učení na druhém stupni základní školy u žáků s poruchami učení a jeho porovnání s běžnou populací žáků. Práce odpovídá i na otázky, co žákům s poruchami učení při učení nejvíce pomáhá, co je při učení ruší, a tato zjištění porovnává s žáky bez obtíží. Z výsledků provedeného šetření vyplynulo, že u žáků se specifickými poruchami učení zapojených do výzkumu převládá auditivní styl učení. Mezi převažujícími styly učení nebyl u žáků s poruchami učení a žáky bez těchto poruch zjištěn žádný rozdíl.
Přístup k diagnostice školní zralosti ve třech zemích Evropy
Kubíčková, Anna ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
NÁZEV: Přístup k diagnostice školní zralosti ve třech zemích Evropy AUTOR: Bc. Anna Kubíčková KATEDRA Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce srovnává přístupy k diagnostice školní zralosti v České republice, ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v Rakousku. V teoretické rovině vysvětluje pojem školní zralost, předkládá možné důsledky nedostatečné zralosti dítěte nastupujícího do prvního ročníku ZŠ a uvádí příklady diagnostických materiálů využívaných k hodnocení školní zralosti a připravenosti dítěte v České republice i v zahraničí. Práce popisuje specifika předškolního a počátku základního vzdělávání, blíže charakterizuje procesy při nástupu dítěte do základního vzdělávání a objasňuje způsob zapojení vzdělávacích autorit do diagnostiky školní zralosti ve třech zkoumaných zemích. Skrze výpovědi pedagogů a odborníků těchto tří zemí srovnává přístupy k diagnostice školní zralosti a nástupu dítěte do základního vzdělávání v praxi. Práce se také zabývá rozdílnými postupy při předávání dokumentů obsahujících informace o předškolním vývoji mezi mateřskými a základními školami, různorodostí vzdělávání v jednotlivých zemích Spojeného Království, současně probíhající vzdělávací reformou v Rakousku či diagnostikou školní zralosti dětí se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 490 záznamů.   začátekpředchozí254 - 263dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.