Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 262 záznamů.  začátekpředchozí246 - 255další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání vybraných internetových recenzí s uživatelskými komentáři na Česko-Slovenské filmové databázi
Christovová, Nela ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Srovnání vybraných internetových recenzí s uživatelskými komentáři na Česko-Slovenské filmové databázi" se zabývá analýzou formy současné internetové recenze z oblasti filmu. První část práce se věnuje charakteristice publicistických žánrů recenze a komentáře, které jsou následně srovnány se současností. Jako zástupci internetových médií pravidelně publikujících filmové recenze byly pro účely této práce vybrány tři portály s rozdílnou cílovou skupinou, a to Aktuálně.cz, MovieZone a FFFILM. Vybrané recenze z těchto médií jsou srovnávány s uživatelskými komentáři na Česko-Slovenské filmové databázi, z níž se v posledních letech stala klíčová internetová stránka pro české filmové fanoušky. Tato práce se zaměřuje na formální, obsahové a stylistické rozdíly mezi publikovanými texty a uživatelskými komentáři, ale také v těchto ohledech porovnává jednotlivé portály publikující recenze mezi sebou. Dále je také zohledněna kvalita textů na jednotlivých portálech a výhoda názorové rozdílnosti v komentářích na Česko-Slovenské filmové databázi. Podle těchto kritérií je v závěru práce posuzována přínosnost recenzí a komentářů pro čtenáře a potenciální diváky.
Český rozhlas Leonardo - stanice jen pro zasvěcené?
Sadílková, Tereza ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Maršík, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o digitální rozhlasové stanici ČRo Leonardo, která vysílala v letech 2005-2013. Jejím úkolem bylo popularizovat vědu a techniku a zároveň měla poskytovat platformu pro testování nových postupů a technologií použitelných při digitálním vysílání. Cílem mé práce je popsat stanici zejména z hlediska jejího obsahově-formátového zadání a technologií šíření a vymezit specifika její produkce, která z daných charakteristik vyplývala. Praktická část práce je pak věnována rozboru dvou pořadů, Vstupte a Natura, jehož pomocí demonstruji, jaký přístup vyžadovalo zpracování obsahu pro ČRo Leonardo. Ze zadání stanice vyplývá, že se zaměřovala na menšinové posluchače, jejichž společným rysem byl zájem o zpracovávané téma nebo používané nové technologie. Ti tvořili poměrně stabilní posluchačskou základnu, přesto působila stanice jako málo vyprofilovaná. Mou snahou je proto také zjistit, jak se Českému rozhlasu Leonardo dařilo zpřístupňovat svůj obsah co nejširší veřejnosti, například přizpůsobením míry odbornosti a zpracováváním témat z různých oborů, aby vytvořil pestrou nabídku.
Mediální obraz dánského režiséra Larse von Triera v kontrastu populárního a odborného magazínu
Šára, Filip ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Téma bakalářské práce je Mediální obraz dánského režiséra Larse von Triera v kontrastu odborného a populárního magazínu. Mediální obraz je velmi široký pojem, který si zaslouží podrobnější vysvětlení. Promítá se do něj několik aspektů mediální i kulturně- společenské oblasti: výstavba textů, způsob práce s informacemi, služby čtenářskému publiku, prvky umělecké publicistiky nebo zásady správného používání českého jazyka. V neposlední řadě objektivita, sémiotické významové kódování textů, politika vybraných tištěných periodik a nakonec osobní i profesní život filmového tvůrce, včetně jeho díla. Bakalářská práce představuje kontroverzního filmaře Larse von Triera v kontextu jeho tvorby a osobnosti. Důraz je kladen na žurnalistickou práci týdeníku Reflex a čtvrtletníku Film a doba. Výběr není náhodný, smyslem je poukázat na rozdílnost stylů společenského a specializovaného periodika, jak naznačuje i termín "kontrast" v titulu bakalářské práce. Analýza jednotlivých materiálů, zmiňujících von Triera (a z toho vyplývajících přístupů) je jádrem bakalářské práce. Mým cílem je sumarizovat výsledky referování o režisérovi a z nich vyplývající celkovou charakteristiku. Popisuji, jak vybraná média tvoří obraz osobnosti a zda to odpovídá realitě. Práce představuje, na co se časopisy primárně zaměřují a jaké...
Vliv internetu na sociokulturní systém
Boháč, Radek ; Opletalová, Lenka (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent) ; Hubáček, Ondřej (oponent)
Disertační práce Vliv internetu na sociokulturní systém se zaměřuje na výzkum způsobu sdílené orientace v novém (ve složitosti lidské existence) prostředí globálních kontextů, kterou nám poskytují zejména komunikační systémy založené na nových mediálních technologiích. Studium vlivu mediálních technologií, které vyrůstají na základě spojení prostřednictvím internetové sítě, na charakter společnosti představuje rozšíření z původního mediologického zájmu o běžnou komunikaci na širší společensko-kulturní náhled. Studium mediální komunikace zohledňuje příslušný typ společenské interakce - urč. mediální logiku vlastní konkrétnímu mediu, přičemž změna média vede k odpovídajícím společenským změnám. Nová média a internet, coby potenciální nositel společenských změn, jsou nahlížena prostřednictvím kombinace mediálního vývoje - primárních, sekundárních a zejména masových médií, a kulturního kontextu na úrovni specificky lidského způsobu adaptace na vnější prostředí, v jeho konkrétní společenské manifestaci a v interakci na úrovni jedince. Tematická kombinace se projevuje i v samotné metodě a výběru literatury či nástrojů pro výzkum, ve spojení jednak kvalitativního výzkumu spojeného s interpretací mediálního vývoje a technologické kompetence, a jednak kvantitativního výzkumu, spojeného se sběrem a...
Pronikání politického vlivu do kultury a jeho etablování na příkladu činnosti nakladatelství v letech 1938-1949
Magincová, Dagmar ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Brabec, Jiří (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
disertační práce Dagmar Magincová Disertační práce s názvem Pronikání politického vlivu do kultury a jeho etablování na příkladu činnosti českých nakladatelství v letech 1938-1949 se věnuje souvislostem historicky podmíněné politizace kultury prostřednictvím zkoumání vzájemných vztahů mezi artefakty, politickými, společenskými a kulturními regulativy, idejemi a institucemi v oblasti nakladatelských aktivit v Čechách v letech 1938-1949. V první části je reflektována problematika mocenských nástrojů užívaných k ovlivňování kultury; druhá část mapuje nakladatelskou činnost z hlediska postojů jednotlivých subjektů v proměňujícím se dobovém kontextu; třetí část analyzuje konkrétní podoby pronikání politiky do kultury a jejich odraz ve veřejném diskurzu. Metodologicky je práce zakotvena v interdisciplinárních východiscích kritické teorie, z čehož rovněž vyplývá stěžejní otázka transparentnosti forem moci.
Pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu, její reflexe a vliv na veřejnou sféru
Klimeš, David ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Předmětem práce je popis pronikání zábavy především do zpravodajství a popis reflexe jevu. V první kapitole teoreticky popisuji jev pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu a uvádím základní literaturu k tématu. V podkapitole ukazuji, v jaké souvztažnosti chápu infozábavu k jiným mediálním konceptům a řadím je od nejobecnějších po konkrétní projevy, jako je právě infozábava. Dále popisuji českou normativní reflexi tématu, a to ve třech odlišných rovinách: v teoretické odborné debatě, v politickém diskurzu, kam řadím i výstupy regulatorních orgánů, a v debatě v publicistickém diskurzu. Ve druhé kapitole ukazuji a do kontextu zařazuji jednotlivé metodologické pokusy se s pronikáním zábavy vyrovnat. Dále navrhuji po vyhodnocení metodologických přístupů svůj postup výzkumu. Ve třetí kapitole historicky vykládám nástup zpravodajského paradigmatu v české mediální krajině, pronikání zábavních prvků do něj, nárůst interpretační moci novinářů a ve výsledku v podmínkách komercionalizace uplatnění infozábavních postupů ve zpravodajství. Na základě rozebrání české normativní reflexe jevu a výzkumu pak v závěru navrhuji nový přístup k posuzování průniku zábavy do zpravodajského paradigmatu.
Interkulturní komunikace blízkých kultur ve světle česko-polského příkladu
Šírová - Majkrzak, Anna ; Opletalová, Lenka (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent) ; Soukup, Václav (oponent)
Práce zasazuje problematiku česko-polských vztahů do oblasti interkulturní komunikace. Využití kulturologického přístupu k rozboru komunikace mezi kulturami umožňuje získat nový, celistvý pohled. Analyzovány jsou faktory blízkosti kultur, vliv konfliktu a význam, jaký pro komunikaci blízkých kultur mají interkulturní kompetence. Na základě česko-polského příkladu jsou definovány a diskutovány bariéry interkulturní komunikace, které vycházejí z jazyka, stereotypů, informací, náboženství a historie. V souvislosti se stereotypy je formulována otázka směšnosti a prestiže jazyka, potažmo celé kultury. Následně je navržena nová síťová teorie bariér představující úzce provázaný komplex těchto překážek. Je nastíněn vznik nových platforem interkulturního dialogu, které dávají potenciální možnost vykročit z kruhu nepochopení. Patří k nim zlepšující se jazykové znalosti, existence nadnárodních institucí a celosvětová komunikační infrastruktura Internet.
Kulturologický pohled na vývoj vizuálních a audiovizuálních reprezentací domorodých kultur
Porybná, Tereza ; Matějů, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato disertace usiluje především o přehledné zasazení tématu audiovizuálních reprezentací původních národů do kontextu kulturologie. Právě kulturologický přístup je se svým mezioborovým přesahem vhodný k pochopení komplexního významu audiovizuálních kulturních reprezentací, které jsou jak kulturními artefakty, tak kulturními interpretacemi a mají dopad stejně tak umělecký, jako vědecký a politický. První část práce popisuje způsob audiovizuálních reprezentací domorodých kultur především v etnografických fotografiích a filmech, které vznikaly v severoamerickém a evropském kontextu. Zobrazování "exotických druhých" se zintenzivnilo s prvními novověkými zámořskými objevy, nejprve prostřednictvím exhibic živých domorodců, ilustrací a figurín, později formou fotografií, filmů a videí. Tyto reprezentace byly do značné míry ovlivněny sociokulturními podmínkami, v nichž vznikaly. Ještě na přelomu 19. a 20. století převládalo přesvědčení o schopnosti fotografie a filmu podat objektivní záznam reality. Tyto technologie byly proto využívány jako nástroj záznamu a klasifikace fyzických a kulturních odlišností. Rozšířené přijetí doktríny kulturního relativismu však evolucionistická schémata zpochybnilo, což se odrazilo i v mnohem bohatším spektru zobrazování "druhého". Zásadní přelom nastal v 60. letech 20....
Publicistické prvky v dokumentárním cyklu České televize 13. komnata.
Štefánková, Aneta ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je vymezení a charakteristika publicistických prvků uplatňovaných v dokumentárním cyklu České televize 13. komnata. Na analýze dílů z prvních pěti let vysílání tohoto týdeníku (2006-2011) dokazuji, že pořad vykazuje více znaků televizní publicistiky, než televizního dokumentu, za který je svými tvůrci pokládán. Projekt je typickým příkladem terminologické a žánrové nejasnosti veřejnoprávní televize. V teoretické části vymezuji pojmy televizní publicistiky, televizního dokumentu, televizního formátu a uvádím rozdíly mezi televizním cyklem a seriálem. Pro uvedení tématu do souvislostí se věnuji také koncepci a struktuře pořadu, principu výroby, výběru námětů jednotlivých dílů, okruhu respondentů a autorům, kteří se na přípravách a natáčení podílejí. Součástí je i praktická část, tedy analýza konkrétních dílů, kde podrobně rozebírám předem vymezené publicistické prvky. Těmito prvky jsou zejména závazně daná struktura, přítomnost novináře, promluvy odborníků, užívání komentáře a interview jako základní postup. Na pořad pohlížím i z hlediska sledovanosti, míry zábavnosti a bulvárnosti. Jako zdroje používám vedle odborné literatury také on-line archiv České televize iVysílání a čerpám z rozhovorů, které jsem osobně nebo elektronickou formou vedla s tvůrci pořadu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 262 záznamů.   začátekpředchozí246 - 255další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.