Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 313 záznamů.  začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak mohou být ovlivněny sourozenecké konstelace zdravotním znevýhodněním
Slavíčková, Petra ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Jak mohou být ovlivněny sourozenecké konstelace zdravotním znevýhodněním Autor: Bc. Petra Slavíčková ABSTRAKT Diplomová práce je zaměřena na téma sourozeneckých konstelací a jak mohou být sourozenecké konstelace ovlivněny zdravotním postižením, konkrétně vzhledem k pořadí narození dítěte s postižením. Jedná se o kvalitativní výzkum. Sběr dat je proveden metodou rozhovorů s mladými dospělými zdravými sourozenci dětí s postižením. Pro analýzu získaných dat jsou použity kategoriální systémy a následně komparace dat roztříděných dle mladších a starších sourozenců dětí s postižením. Cílem práce je rozšířit problematiku sourozenců dětí s postižením o nový úhel pohledu a zjistit, jaké se objevují shody a rozdíly mezi sourozeneckými konstelacemi mladších a starších sourozenců dětí s postižením. Závěry výzkumu odkryly četné rozdíly mezi mladšími a staršími sourozenci dětí s postižením v oblastech vztahů, názorů i postojů. Obecně vyplynulo, že skutečnost postižení sourozence více vnímají děti v porovnání s ním mladší a má na ně tato skutečnost větší vliv v běžném životě. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, sourozenci, sourozenecké konstelace, pořadí narození, zdravotní postižení
Jak mohou být ovlivněny sourozenecké konstelace zdravotním znevýhodněním
Doskočilová, Renata ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Prouzová-Květoňová, Regina (oponent)
Diplomová práce s názvem Jak mohou být ovlivněny sourozenecké konstelace zdravotním znevýhodněním, zkoumá vliv zdravotního znevýhodnění na sourozenecké konstelace. Vliv zdravotního znevýhodnění je zkoumán v oblasti pracovního zaměření, trávení volného času a pozice intaktního sourozence v sourozenecké konstelaci. Data získaná polostrukturovanými rozhovory jsou uspořádána podle obsažených informací a souvislostí do těchto třech kategorií. Cílem práce je zjistit, zda jsou ve stanovených oblastech sourozenecké konstelace zdravotním znevýhodněním ovlivňovány. Souhrnem informací čerpaných z rozhovorů podle požadovaných kategorií jsou získána data s kódy. Tato data se následně porovnávají s teoretickými základy a formují se v odpovědi na výzkumné otázky. Závěry výzkumného šetření potvrzují, že ve zkoumaných oblastech jsou sourozenecké konstelace zdravotním znevýhodněním ovlivňovány. Míra ovlivnění vychází z individuálních dispozic každého z respondentů. Na základně výsledků šetření jsou v závěru práce navrženy další postupy pro zpracování souvisejících výzkumů. Ideou diplomové práce je také vyjádření a poskytnutí podpory osobám v podobných životních situacích. KLÍČOVÁ SLOVA zdravotní znevýhodnění, sourozenecké konstelace, rodiče a děti, pracovní zaměření, volný čas
Význam psychospirituální péče v období sénia. Speciálně pedagogické impulsy pro rozvoj seniorů
Jičínská, Jana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent) ; Brož, Jaroslav (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou seniorského věku a snaží se poukázat na některé základní přístupy v souvislosti s porozuměním této velmi heterogenní a diverzifikované skupině, těžiště přitom klade do vzájemného vyváženého poměru speciálně pedagogických přístupů a teologicko-pastorální impulsů. Toto spojení však vyžaduje hledání společného dialogu mezi vědami a umožňuje tak najít kvalitní základnu pro porozumění seniorům v jejich integrovaném životním příběhu a zasadit se tak o kvalitní, ale i efektivní péči navazující na poznatky humanitních, medicínských i společenských věd. Zvolená metoda vyžaduje multidisciplinární přístup a vzdělání, které přesahuje hranice vymezení oborů. Práce využívá jako zdroj kvalitativní výzkum, který byl zaměřen na širokou oblast kvality života seniorů a zohledňoval též spirituální otázky. Vzhledem k volbě metody je daný text ukotven ve výpovědích klientů, čímž získává pestrost, autenticitu a praktické ukázky příběhů, zkušeností a otázek. Práce je členěna do pěti kapitol, které postupně kopírují jednotlivé tematické oblasti. Vychází z teoretických a praktických přístupů, přičemž vše propojuje s poznatky získaný během terénního výzkumu. Zohledňuje filozofický, teologický, axiologický, speciálně pedagogický a etický pohled na danou problematiku a hledá srozumitelné...
Jaké je to být otcem v rodině s dítětem s těžkým zrakovým postižením
Lanová, Martina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tématem diplomové práce je rodina s dítětem s těžkým zrakovým nebo kombinovaným postižením, na kterou je nahlíženo především z pohledu otce. Cílem práce je zmapování (prozkoumání) života otců v rodinách s dítětem s těžkým zrakovým postižením nebo souběžným postižením více vadami z jejich subjektivního hlediska. Pozornost bude zaměřena na jejich proces akceptace dítěte s postižením, na jejich prožívání, chování a očekávání ve vztahu k dítěti, k manželce/partnerce a k ostatním členům rodiny. Předmětem zájmu bude i jejich pohled na vztah intaktní společnosti k osobám se zdravotním postižením, včetně organizací, které se danou problematikou zaobírají. Pro účely kvalitativního výzkumu "Jaké to je být otcem v rodině s dítětem s těžkým zrakovým postižením" bude jako metoda získávání dat použita metoda polostrukturovaného (semistrukturovaného) rozhovoru, k analýze získaných dat bude použita metoda zakotvené teorie.
Fenomén aktivního občanství a jeho odezvy v životech lidí s mentálním postižením v ČR a ve vybraných evropských zemích
Káňová, Šárka ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Franiok, Petr (oponent)
Předkládaná dizertační práce se zabývá konceptem aktivního občanství a možnostmi jeho naplňování lidmi s mentálním postižením ve čtyřech evropských zemích, v ČR, ve Švýcarsku, Irsku a Švédsku. Práce je členěna do 3 oddílů a 12 kapitol. První oddíl představuje epistemologická východiska. Tvoří ho kapitoly 1 - 5. Snahou je nastínit námi spatřované souvislosti mezi současným pojetím speciálně pedagogického paradigmatu a ústředním tématem prováděného výzkumu. Zahrnuje klíčové pojmy relevantní pro objasnění konceptů zdravotního postižení, specificky pak mentálního postižení, občanství, a aktivního občanství. Věnujeme se též lidsko-právní problematice, přestavujeme základní dokumenty, které hájí práva osob s postižením a usilují o společenské změny a nastolení rovných příležitostí pro osoby s postižením. Na aktivní občanství nahlížíme skrze jeho domény, které představujeme a které jsou následně předmětem našeho kvalitativního výzkumného šetření. Ve druhém oddílu tvořeném kapitolami 6 - 8 představujeme metodologická východiska. O domény aktivního občanství se zajímáme ze třech rovin. Předně z roviny mikrosociální praxe, tedy perspektivou samotných lidí s mentálním postižením, které lze právem vnímat jako experty na svůj život. Dále nás zajímá mezosociální rovina odrážející v sobě realitu sociálních aktérů...
Podpora správných stravovacích návyků prostřednictvím činnosti mateřských center
Dejmalová, Tereza ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Cílem práce je zmapovat činnost mateřských center za účelem zjistit, jestli je do jejich programu zahrnuta problematika výživy dětí a podpory správných stravovacích návyků. Práce dále analyzuje informovanost klientů mateřských center o výživě dětí do 3 let věku a zjišťuje, jestli klienti získávají informace o této problematice prostřednictvím činnosti centra. Teoretická část práce shrnuje poznatky odborníků o výživě dětí do 3 let věku a o formování nutričních návyků. Praktická část prezentuje výzkumné šetření v mateřských centrech - jeho průběh a výsledky. Klíčová slova: výživa novorozence, výživa kojence, výživa batolete, nutriční návyky, mateřské centrum
Logopedická prevence v mateřské škole
Andrlová, Eliška ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
V teoretické části bakalářské práce se věnuji problematice logopedické prevence, ontogeneze řeči dítěte, nejčastější poruše artikulace - dyslalii a možnostem její prevence. Dále se věnuji faktorům ovlivňujícím vývoj řeči, rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání v souvislosti s jazykem a řečí a samotné logopedické prevenci v programu mateřské školy. V praktické části se dozvíme, jakým způsobem primární logopedická prevence v mateřských školách skutečně probíhá, zda jsou v této oblasti učitelky podporovány a zda se běžná praxe shoduje s jejich vizí o ideálním průběhu prevence. K výsledkům dojdu za pomoci dotazníkového šetření, doplňujících rozhovorů a analýzy literatury. Cílem práce je zmapovat zájem a orientaci pedagogů v problematice primární logopedické prevence a její vztah k odkladům povinné školní docházky. Zaměřuji se především na způsob realizace logopedické prevence v každodenním programu mateřských škol a její výsledky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 313 záznamů.   začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.