Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora správných stravovacích návyků prostřednictvím činnosti mateřských center
Dejmalová, Tereza ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Cílem práce je zmapovat činnost mateřských center za účelem zjistit, jestli je do jejich programu zahrnuta problematika výživy dětí a podpory správných stravovacích návyků. Práce dále analyzuje informovanost klientů mateřských center o výživě dětí do 3 let věku a zjišťuje, jestli klienti získávají informace o této problematice prostřednictvím činnosti centra. Teoretická část práce shrnuje poznatky odborníků o výživě dětí do 3 let věku a o formování nutričních návyků. Praktická část prezentuje výzkumné šetření v mateřských centrech - jeho průběh a výsledky. Klíčová slova: výživa novorozence, výživa kojence, výživa batolete, nutriční návyky, mateřské centrum
How to become bilingual: Process of acquisition of second language at different ages
Dejmalová, Tereza ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Název bakalářské práce: Stát se bilingvním : Proces osvojení jazyků v různém věku Tato bakalářská práce se zabývá vývojem dvojjazyčnosti. Cílem práce je ukázat, jak se stáváme v případě dvojjazyčného prostředí bilingvními v různém věku a dokázat, že proces osvojení druhého jazyka není stejný v každém věkovém období. Při řešení problematiky tato práce vychází z publikovaných teorií lingvistů a z praktického výzkumu, který je v této práci prezentován ve formě případových studií a analýzy nahrávky jazykového projevu. První kapitola se zabývá definicí bilingvismu, druhá vymezuje typy dvojjazyčnosti. Třetí kapitola se věnuje procesu osvojení jazyků. Jednotlivé části této kapitoly se zabývají podrobně procesem učení se řeči v jednojazyčném prostředí, dále simultnánním osvojením dvou jazyků od narození, procesem osvojení druhého jazyka u dětí, které tento jazyk integrují mezi 3.-6. rokem a nakonec u osob, které se druhý jazyk začaly učit po 6. roce života. Čtvrtá kapitola uvádí jevy spojené s bilingvismem. Poslední kapitola práce představuje případové studie tří typů bilingvismu, které jsme vymezili podle věku v teoretické části. Zpracováváné studie jsou porovnány s teorií prezentovanou v předchozích kapitolách. Klíčová slova : bilingvismus, osvojení řeči, bilingvní výchova, osvojení druhého jazyka, raný...
Podpora správných stravovacích návyků prostřednictvím činnosti mateřských center
Dejmalová, Tereza ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Cílem práce je zmapovat činnost mateřských center za účelem zjistit, jestli je do jejich programu zahrnuta problematika výživy dětí a podpory správných stravovacích návyků. Práce dále analyzuje informovanost klientů mateřských center o výživě dětí do 3 let věku a zjišťuje, jestli klienti získávají informace o této problematice prostřednictvím činnosti centra. Teoretická část práce shrnuje poznatky odborníků o výživě dětí do 3 let věku a o formování nutričních návyků. Praktická část prezentuje výzkumné šetření v mateřských centrech - jeho průběh a výsledky. Klíčová slova: výživa novorozence, výživa kojence, výživa batolete, nutriční návyky, mateřské centrum
How to become bilingual: Process of acquisition of second language at different ages
Dejmalová, Tereza ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Název bakalářské práce: Stát se bilingvním : Proces osvojení jazyků v různém věku Tato bakalářská práce se zabývá vývojem dvojjazyčnosti. Cílem práce je ukázat, jak se stáváme v případě dvojjazyčného prostředí bilingvními v různém věku a dokázat, že proces osvojení druhého jazyka není stejný v každém věkovém období. Při řešení problematiky tato práce vychází z publikovaných teorií lingvistů a z praktického výzkumu, který je v této práci prezentován ve formě případových studií a analýzy nahrávky jazykového projevu. První kapitola se zabývá definicí bilingvismu, druhá vymezuje typy dvojjazyčnosti. Třetí kapitola se věnuje procesu osvojení jazyků. Jednotlivé části této kapitoly se zabývají podrobně procesem učení se řeči v jednojazyčném prostředí, dále simultnánním osvojením dvou jazyků od narození, procesem osvojení druhého jazyka u dětí, které tento jazyk integrují mezi 3.-6. rokem a nakonec u osob, které se druhý jazyk začaly učit po 6. roce života. Čtvrtá kapitola uvádí jevy spojené s bilingvismem. Poslední kapitola práce představuje případové studie tří typů bilingvismu, které jsme vymezili podle věku v teoretické části. Zpracováváné studie jsou porovnány s teorií prezentovanou v předchozích kapitolách. Klíčová slova : bilingvismus, osvojení řeči, bilingvní výchova, osvojení druhého jazyka, raný...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.