Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 404 záznamů.  začátekpředchozí216 - 225dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
PR před kamerou: Mediální obraz Public ralations jako profese v české a britské televizní produkci
Kopová, Daniella ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Práce si klade za cíl přispět k poznání mechanismů stereotypizace na příkladu PR pracovníků. S využitím prizmatu jedné z klíčových forem kultury - filmu a seriálové tvorby - zkoumá způsob reprezentace public relations jako profese na televizní obrazovce v České republice a Velké Británii, určené konkrétním korpusem televizních produktů v časově vymezeném období 2000-2017. Teoretická východiska staví na myšlenkách Waltera Lippmanna, dále zúžených na filmový stereotyp. Analytická část vychází z předpokladu, že profesní reputace světa PR je ovlivněna negativním mediálním obrazem. Nástrojem práce je kvalitativní, tematická analýza, která pomocí kategorizace umožnila sestavení profesního portrétu PR pracovníka, podloženého konkrétními citacemi. Analýza je zaměřena jak na interpretaci povahových vlastností postav a jejich vystupování, tak na užitá témata. Výstupem práce je ucelený televizní obraz PR profese, jehož hlavní rysy se napříč spektrem české a britské televizní produkce příliš nerozchází. Postavy vykazují sklony k sebestřednosti, absenci etických hodnot a nadřazený postoj ve vztahu ke klientům a zástupcům tisku, rámující komunikaci jako prostředek k ovlivnění příjemců. Závěr patří reflexi nad možným dopadem na budoucnost profesionalizace oboru.
Role propagandy v online diskurzu vybraných kampaní na podporu dobrovolného dárcovství krve v České republice
Blažková, Barbora ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent) ; Jirák, Jan (oponent)
Problematika dobrovolného dárcovství krve je v České republice aktuální téma, neboť počet dárců stále nedosahuje takových čísel jako v sousedních státech. Jelikož je Česká republika v počtu dárců daleko za evropským průměrem, je logické, že se Český červený kříž za pomoci transfúzních oddělení českých nemocnic a ve spolupráci s různými organizacemi, např. Českým rozhlasem, snaží prostřednictvím kampaní získávat nové dobrovolné dárce krve. Jazyk tohoto typu kampaní má převážně persvazivní charakter. Z tohoto důvodu se často mluví o bílé propagandě, která vychází z ověřitelných a pravdivých faktů a jejímž cílem je přesvědčit adresáta o legitimitě dané ideologie. Bílá propaganda také pomáhá vybudovat důvěru u cílového adresáta, která je později využita. Jinými slovy, z cílového adresáta se stává dárce krve. Diplomová práce tedy analyzuje persvazivní jazykové prostředky propagandy přítomné v online diskurzu vybraných kampaní. Na základě zjištěných poznatků se práce pokouší charakterizovat tento typ diskurzu a po jazykové stránce navrhnout vlastní kampaň na podporu dobrovolného dárcovství krve.
Význam osoby moderátora a prostředí studia v pořadu Otázky Václava Moravce
Chrenčík, Roman ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Práce se zabývá analýzou televizního pořadu Otázky Václava Moravce. Konkrétně se zaměřuje na období jednoho roku před a jednoho roku po teritoriální změně vysílacího studia, která se v pořadu odehrála v létě roku 2015. Prostřednictvím kvantitativní analýzy nejprve monitoruje, jakým způsobem se ve sledovaném časovém rozpětí změnilo spektrum hostů pořadu. Metodou kvalitativní analýzy následně zachycuje stěžejní sémiotické prvky studia a popisuje úlohu moderátora ve vysílání. Zabývá se též moderátorovou rétorikou a způsoby, jakými se projevuje jeho předpojatost. Práce vytyčuje vlivy afektující podobu výsledného mediálního komunikátu, mezi něž patří mimo jiné sociálněpolitické pozadí hostů, vliv studia a zásahy moderátora. Jejím cílem je komparace těchto vlivů a formulace možného vysvětlení změn, které se v Otázkách Václava Moravce odehrály.
Předpojatost českých médií na příkladu obrazu Radovana Krejčíře a jeho aktivit v soudobém tisku
Němeček, Jan ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce Předpojatost českých médií na příkladu obrazu Radovana Krejčíře a jeho aktivit v soudobém tisku zkoumá, jak vybraná média informovala o událostech během útěku Radovana Krejčíře z území České republiky v roce 2005. Provedená kvantitativní analýza má za cíl odhalit možné novinářské prostředky a pracovní postupy, které by mohly v konečném důsledku působit na veřejnost předpojatě. Teoretická část práce se zabývá rozborem termínu předpojatost a vymezuje další termíny obsažené v práci. Rovněž jsou zde představeny teoretické koncepty druhů předpojatosti a je vymezen zkoumaný obsah. Praktická část práce čerpá z informace ze sledovaných periodik ve stanoveném období a klade důraz na následnou komparaci analyzovaných dat. Hlavním cílem práce je získání informací o tom, jak dobová média pracovala s informacemi a potvrdit či vyvrátit možnou obsaženou předpojatost.
Reprezentace hromadné smrti v deníku MF DNES
Strnadová, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mediální reprezentací hromadné smrti způsobené teroristickými útoky. Teroristické útoky po celém světě zapřičiňují smrt velkého množství nevinných lidí a média o těchto událostech informují různým způsobem v závislosti na mnoha faktorech. Kombinací kvantitativní a kvalitativní analýzy šesti teroristických útoků, které se odehrály v různých částech světa v roce 2015, je ukázáno, jak jsou tyto útoky zobrazovány v deníku Mladá Fronta DNES. Počet obětí se ukázal být méně důležitým faktorem, mnohem větší roli hraje geografická blízkost a možné propojení s Českou republikou. Jsou-li splněny tyto dvě podmínky, je události věnováno více prostoru. Jednotlivé události se také ukázaly v různých časech být odlišně zarámovány, ať už jako útok směřující na lidskost se zaměřením na hrdinství obětí, nebo jako geopolitický konflikt s pozorností směřující na následky útoků, politické reakce a činy. V článcích lze také objevit narativy, které se při zpravodajství o útocích opakují, a které využívají archetypálních příběhů nacházejících se v klasických mýtech. Použití těchto příběhů usnadňuje práci jak novinářům, kteří nemusejí s každou událostí vytvářet vlastní nové příběhy, tak napomáhá i čtenářům jednodušeji porozumět dění ve světě skrze příběhy, které jsou jim známé.
Analýza obsahu týdeníku 5+2 dny v letech 2012-2013
Hradiský, Jakub ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce Analýza obsahu týdeníku 5+2 dny v letech 2012-2013 v empirické části zkoumá, jaká je struktura obsahu týdeníku, jaká jsou preferovaná témata a jaké je zastoupení příspěvků v týdeníku z hlediska definovaných proměnných v období od vzniku týdeníku v roce 2012 do parlamentních voleb, které se konaly v říjnu roku 2013. Analýza se také zabývá tím, jak je v týdeníku prezentován koncern Agrofert, jehož je týdeník součástí, a Andrej Babiš, jakožto majitel koncernu Agrofert a předseda politického hnutí ANO, které vedl jako lídr kandidátky do předčasných parlamentních voleb v roce 2013. Analýza zkoumá, zda se v obsahu týdeníku projevuje nějakým způsobem fakt, že je jeho majitel zároveň také podnikatelem, vlastníkem jedné z největších českých firem a vrcholným politikem. Metodou, zvolenou pro analýzu obsahu týdeníku, je kvantitativní obsahová analýza. V teoretické části se práce zabývá základními společenskými rolemi a funkcemi médií a koncepty svobody a nezávislosti médií. Nahlíží na tyto koncepty především z pohledu vlivu vlastnictví médií na jejich obsah a fungování. Teoretická část přináší také přehled vývoje české mediální krajiny po roce 2008 z hlediska vlastnických změn českých tištěných médií.
Detekce neoznačených PR článků- teorie a aplikace na srovnání českých deníků
Kubíčková, Vladimíra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent) ; Bína, Daniel (oponent)
Přesvědčení, že ekonomické subjekty vstupují do mediálních obsahů a formují je prostřednictvím svých zástupců pro public relations, sdílí se stále větší intenzitou jak akademická sféra, tak novináři. Součástí tohoto ovlivňování médií je zveřejňování neoznačených PR článků. Tato práce pojednává o způsobech, jakými je možno takové texty odhalovat. Práce předpokládá, že neoznačený PR článek charakterizuje porušení pravidel novinářské objektivity a z jazykové stránky pak jeho přesvědčovací složka. Proto se práce v teoretické části zabývá objektivitou žurnalistických textů a komunikačním záměrem textů z pohledu pragmalingvistiky. Pro následné použití v empirické části shrnuje práce dosavadní zkoumání neoznačených PR článků se zvláštním zřetelem na metody, jakých přitom badatelé používají. Opírá se přitom také o poznatky kritické politické ekonomie komunikace, především oblasti ovlivňování mediálních obsahů inzerenty. Na základě těchto závěrů pak předkládá vlastní návrh detekce neoznačených PR článků, jehož podstatou je klasifikace podle několika předem definovaných parametrů PR. Pro sestavení systému klasifikace i pro jeho ověření využívá obsahové analýzy mediálních textů. Aplikaci konceptu, a tím i jeho ověření, práce ilustruje na srovnání tendence k PR u pěti celostátních a jednoho regionálního...
Proměna prezentace obyvatelstva Blízkého a Středního východu v amerických hraných filmech po 11.září 2001
Leimerová, Magdalena ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Proměna prezentace obyvatelstva Blízkého a Středního východu v amerických hraných filmech po 11. září 2001 cílí kombinací kvalitativních a kvantitativních metod na detailní rozbor osmi vybraných mainstreamových amerických snímků, jež se odehrávají na Blízkém a Středním východě, týkají se terorismu nebo v nich jako postavy vystupují Arabové a muslimové. Na základě řady sledovaných kritérií a závěrečné komparace práce srovnává filmy, jež vznikly před a po útocích na New York v roce 2001. V teoretických kapitolách je práce věnována nejprve sociální konstrukci reality, stereotypizaci a zjednodušování v hollywoodských filmech, poté také zevrubnému přiblížení západní a islámské kultury, a to nejen z historického hlediska, ale zejména z pohledu kulturního a hodnotového. Následuje představení metodologie a sledovaných filmů. Detailní analýza vybraných snímků je doplněna o fotografie a výňatky dialogů, aby čtenář co nejvíce pronikl do sledovaného tématu. Následuje závěrečné vyhodnocení analýzy na základě komparace zvolených kritérií. V závěru je potvrzena hypotéza, že teroristické útoky z roku 2001 přispěly k silnějšímu vymezování se vůči příslušníkům arabské/islámské kultury v amerických hraných filmech, avšak byly zjištěny i další důležité souvislosti.
Vnímání televizní reklamy adolescenty
Lepková, Klára ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce s názvem Vnímání televizní reklamy adolescenty analyzuje, jaký vztah existuje mezi reklamními sděleními prezentovanými na televizní obrazovce a mezi zvolenou cílovou skupinou, tedy adolescenty ve věku 17 - 20 let. Práce zkoumá, nakolik televizní reklama přispívá k formování představ cílového segmentu o světě a zda je reklamní tlak, který je na jeho příslušníky zaměřen, účinný, nebo zda mají dospívající svůj vlastní názor a úsudek, který jim napomáhá v kritickém nahlížení televizní reklamy. Předkládaná diplomová práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou, která vychází především z poznatků nabytých z tematicky relevantní literatury, a na analytickou, která prezentuje průběh a výsledky vlastního kvantitativního výzkumu. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké jsou postoje adolescentů ve věku 17 - 20 let k televizní reklamě a zda důvěřují v ní prezentovaným obrazům. Za účelem naplnění stanoveného cíle byla sledována skupina 105 studentů posledních dvou ročníků Církevního gymnázia v Plzni, u kterých se prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťovalo, jak prožívají a hodnotí reklamní sdělení, která denně vídají na televizních obrazovkách. Výzkum obsahoval čtyři základní výzkumné otázky a s nimi korespondující hypotézy. Výzkumné otázky zněly: VO1) Jak je televizní reklama...
Proměny české televizní politické satiry po roce 1989
Píšová, Nikola ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
(abstrakt) Cílem diplomové práce "Proměny české televizní politické satiry po roce 1989" je na vybraném vzorku šesti pořadů: Česká soda, Gumáci, S politiky netančím, Politické harašení, Stalo se a 168 hodin zachytit a popsat proměny televizní politické satiry v uplynulých 25 letech. Teoretická část se věnuje především definici satiry a ukotvení české politické satiry v širším historickém kontextu. Analytická část se pomocí sémiotické analýzy zaměřuje na to, jaké tematické a výrazově/estetické proměnné se v pořadech vyskytovaly v rovině obrazu, řeči, hudby, grafiky a tisku. Výsledky analytické části nabízejí přehled, jaké prostředky byly k vytvoření satirické konstrukce používány v jednotlivých televizních pořadech nejvíce, a které naopak větší význam neměly. Poslední kapitola se věnuje otázce, jaké zastoupení má politická satira v programovém schématu celoplošných televizních stanic po roce 2010. V závěru pak práce spojuje výsledky analýzy a poznatky vyplynuvší z teoretické části práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 404 záznamů.   začátekpředchozí216 - 225dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.